De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Presentatie BSI dag 27 mei 2004 vitalisering van sportverenigingen ViT-bar Wim van ‘t Westeinde (Sportbytes) Martin Booiman (NHV)

Verwante presentaties


Presentatie over: "Presentatie BSI dag 27 mei 2004 vitalisering van sportverenigingen ViT-bar Wim van ‘t Westeinde (Sportbytes) Martin Booiman (NHV)"— Transcript van de presentatie:

1 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 vitalisering van sportverenigingen ViT-bar Wim van ‘t Westeinde (Sportbytes) Martin Booiman (NHV)

2 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Onderwerpen Toelichting op project NHV Toelichting VitBar Voorbeeld VitBar

3 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Huidige situatie NHV 56.000 leden (was 100.000 in 1990) 22.500 seniorleden 33.500 jeugdleden 460 verenigingen Gemiddeld 120 leden per vereniging Relatief veel kleine verenigingen

4 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 knelpunten Instroom jeugd – met name bij de jongens Verloop bij de 14 – 18 jarigen Bestuurlijk kader, vrijwilligers, Scheidsrechters Financiële situatie verenigingen Toegenomen verantwoordelijkheid bestuurders

5 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Breedtesport Impuls Structurele versterking van de handbalverenigingen Vitale handbalverenigingen die midden in de maatschappij staan Vanuit een eigen identiteit keuzes maken en zorgen voor een kwalitatief goed aanbod Op lokaal niveau verantwoordelijkheid nemen om sport als doel én middel te realiseren

6 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Wat is vitaliseren Vele definities Vitaal, voor elke vereniging is dit anders (afhankelijk van de lokale situatie) Vitale verenigingen zijn de basis voor de handbalsport Vitalisering start met het vaststellen van identiteit van de vereniging (wat voor “soort” club zijn we)

7 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Vitaal is voor het NHV Modern Sterk Krachtig Dynamisch Zelfontplooiend Midden in de samenleving Etc….. Kansrijk!!!

8 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Kunnen we vitalisering meten? Nee, wel beoordelen, We meten een stand van zaken we meten (op termijn) wellicht een mogelijke verandering bij leden en verenigingsbestuurders

9 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Typen en segmenten Prestatie Leden benadering Recreatie Klanten benadering

10 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Typen verenigingen? Buurt Marktconform Recreatiegericht Prestatiegericht Inspelen op behoefte aan recreatie van omgeving, gericht op alle vertegenwoordigde doelgroepen. Streven is om als vereniging een sociaal middelpunt in buurt te zijn Richt zich op prestatiebehoefte in de ruime omgeving. Bereiken van het hoogst haalbare een belangrijke doelstelling. Ondersteuning en samenwerking met omliggende buurtverenigingen is het streven. Geen prestatie maar recreatie staat centraal. Alle leden zijn welkom die sportief bezig willen zijn. Sportaanbod is divers. Duidelijk gericht op sportwensen van de omgeving. De leden zoveel mogelijk ontlasten, grote vorm van dienstverlening Centraal staat de wensen van de markt. Activiteiten worden marktconform aangeboden. Hoge mate van professionaliteit. Leden zijn klanten.

11 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Opdracht aan sportbytes! Geef onze missie handjes en voetjes

12 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 VitBar Afstemming met het “veld” Vragenlijst via internet Direct rapport Subjectief en beoordelend Associatie Middel en geen doel!!

13 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Buurt Marktconform Recreatie Prestatie Leden benadering Klanten benadering Recreatie Discussie over segmenten

14 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 1.Leden/klanten 2.Organisatie; bestuur, beleid en bedrijfsvoering 3.Samenwerking 4.Sportaanbod 5.Kader 6.Nevenactiviteiten 7.Communicatie 8.Accommodatie Positiebepalende kenmerken

15 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Kleur en positie bepalen

16 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Hoe meten we dit?

17 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Interactieve vragenlijst Algemene vragen Typeringsvragen Positiebepalende vragen –Regulier –Associatie Waardering van de antwoorden Genereren adviesrapport

18 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Actie vraagt om reactie!

19 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 De vereniging bepaalt het zelf!

20 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Voorbeeld

21 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Aansluiten bij VO beleid Via rapport direct toegang (URL’s en dieplinks) tot producten en diensten Inzetten als actief VO instrument (PSR) Downloadpagina consulenten Benchmarken Informatie voor nieuw beleid

22 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Ja, maar dat is voor handbal Eenvoudig aan te passen voor elke sport Aan te passen voor elke invalshoek

23 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Wat kan nog meer? Andere verenigingsproducten Andersoortig onderzoek Monitoring (intern en extern) Koppeling VO-pagina

24 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Vragen? Bedankt voor uw aandacht! We wensen u veel succes bij de vitalisering van uw verenigingen….

25 Presentatie BSI dag 27 mei 2004 Adres gegevens Sportbytes Wim van ‘t Westeinde T: 033-4566651 E: wim@sportbytes.nlwim@sportbytes.nl W: www.sportbytes.nl W: www.vitbar.nl NHV Martin Booiman T: 030-6566401 E: m.booiman@nhv.nlm.booiman@nhv.nl W: www.nhv.nl


Download ppt "Presentatie BSI dag 27 mei 2004 vitalisering van sportverenigingen ViT-bar Wim van ‘t Westeinde (Sportbytes) Martin Booiman (NHV)"

Verwante presentaties


Ads door Google