De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Dr. Erik Damen April 2009 © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Dr. Erik Damen April 2009 © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009."— Transcript van de presentatie:

1 Dr. Erik Damen April 2009 © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

2 The Wellness Revolution Baby Boomers accepteren niet meer passief het verouderingsproces: ze willen pro-actief met wellness aan de slag: zoals Herbalife Generatie X gaan de aanpak van de Boomers met hun aanpak met wellness en veroudering gewoon als standaard overnemen. De vergrijzing zal de consumptie van wellness producten laten groeien. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

3 Pam & Herbalife: een pracht combinatie! De twee cruciale componenten van een gezonde levensstijl zijn: – Gezonde voeding – Actieve levensstijl Herbalife’s ‘Mission for Nutrition’ kan nu compleet worden gemaakt met het Pam Activity Management System © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

4 Pam werkt het beste met actieve coaching Iedere Herbalife Distributeur is al een actieve coach Bedenk wat voor extra hulpmiddelen een Distributeur krijgt met de beweegdata van haar klanten via het Pam Activity Managenent System! Het Pam systeem vergroot de effectiviteit van de Herbalife producten. Bij HBL klanten die willen afvallen: meer effect door de Pam betekent op langere termijn een betere motivatie om HBL voeding te blijven gebruiken. HBL klanten die een Pam gebruiken kun je voor lange termijn actief coachen in hun totale levensstijl. Voeding en beweging! Organiseer zelf eens een leuke middag of avond bewegen (wandelen, skaten, fietsen, etc.) en bouw daarmee aan een leuke en ontspannen relatie met je klanten. Conclusie: de juiste inzet van Pam kan dus leiden tot een stabiel stijgende omzet binnen een grotere groep tevreden klanten. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

5 Resultaten van de Herbalife Pam Pilot (1) 124 Pams uitgedeeld -> 44 evaluatieformulieren ontvangen (35%) 93% heeft de Pam langer dan 2 weken gedragen, waarvan 73% de gehele periode 91% heeft de Pam verbonden met de PC Beoordeling installatieprocedure: 8,2 -> niet slecht! Gem Pam Score van de deelnemers: 32 -> lekker actief! Beoordeling van de online coach: 6,8 -> maar net voldoende... In te zetten voor Herbalife klanten: 28% van het klantenbestand. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

6 Resultaten van de Herbalife Pam Pilot (2) Waarvoor kan Pam gebruikt worden? – 82%: meer bewegen, actief en gezond leven – 75%: afvallen door meer bewegen – 32%: sportieve lifestyle, prestatiegericht – 9%: voorkomen van diabetes, hartfalen, etc. Welke ondersteuning verwacht je van Pam? – 61%: promotiemateriaal – 57%: back-office-hulpmiddel: klantenbestand online – 48%: seminars – 30%: online webinars – 20%: eigen shop © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

7 Resultaten van de Herbalife Pam Pilot (3) Algemeen: redelijk positief. Men ziet kansen. Men ziet ook problemen: Site best ingewikkeld Te weinig uitleg op de site en bij het product Koppeling aan mobieltje? Antwoord van Pam: We gaan een handleiding bij het product stoppen Er komen korte clips op de site met uitleg over de belangrijkste coach pagina’s, zoals de doelpagina en de beweegpagina. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

8 Het Pam activity management systeem... Pam meet je dagelijkse hoeveelheid beweging; Door hem alleen maar te dragen wordt je al gemotiveerd om meer be bewegen. Pam het eerste Mobile Personal Captology tool! (Mobile Persuasion BJ Fogg & Dean Eckles (ed) 2007 Stanford University) © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

9 Een product met een on-line Coach Verbind de Pam aan de PC en je krijgt je on-line Personal Coach © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

10 In 4 gemakkelijke stappen! © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

11 De Pam Score is onafhankelijk van je gewicht. Totale energie AEE Beweeg- energie BMR kcal/dag Pam = 100 x AEE BMR AEE = beweegenergie BMR = basaal metabolisme Voor beide geldt: hoe zwaarder hoe hoger het energieverbruik. Als je ze op elkaar deelt is het resultaat dus onafhankelijk van je gewicht. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

12 Wat gevoel voor de Pam Score... Half uurtje:Hoeveel punten? Wandelen (5 km/h)7 Hardlopen (10 km/h)21 Helemaal niks0 !! Een typische dag:Hoeveel punten? Kantoordag (met de auto)7 – 10 Kantoordag met half uur wandelen15 – 20 Kantoor met ‘s avonds sport © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

13 Pam Score: verantwoorde maat voor activiteit Intensiteit van activiteit: Laag oGemiddeld  Hoog Resultaat: Alleen als de hoeveelheid laag en gemiddelde intensiteit verhoogt, gaat de totale dagelijkse hoeveelheid beweging en dus de Pam Score ook omhoog. Heel intensieve activiteiten worden vaak gecompenseerd door inactief gedrag. Pam-index = (PAL-1) x 100 Conclusie: Vaak matig actief zijn is het effectiefst. Bron : Westerterp,Nature, 2001 © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

14 Iedere Pam wordt apart geijkt. De computer- gestuurde schud- machine analyseert de metingen van iedere Pam en vergelijkt die met een standaard- waarde. Het resultaat wordt opgeslagen in de Pam, zodat ze allemaal gelijk zijn. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

15 Daarom is Pam zo nauwkeurig Onafhankelijk onderzoek met 21 personen op een loopband. Ieder droeg de Pam, een zuurstofapparaat (VO2), een stappenteller en een Polar hartritmemonitor. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

16 Hoe werkt de Pam? Dit is de Pam knop: je klikt er mee door de modes: - Pam mode - Zone mode - Calorie mode - Fruit mode Dit is de tijd knop Met de + en – knop kies je binnen een mode: - Dag of week - De zone Of je zet er de tijd mee goed. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

17 Pam meet de minuten in drie beweegzones. Gezond- zone (4-7 km/h) Leef- zone (1-4 km/h) Sport- zone (> 7 km/h) © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

18 Het ándere belangrijke onderdeel: de Coach © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

19 Maar eerst de Pam software installeren! © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

20 Nadat de Pam is aangesloten, kom je vanzelf hier.. Druk hier eens op.. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

21 Zo ga je terug in de tijd... Hier staat met hoeveel kcal de Pam Score overeenkomt en hoeveel je totaal hebt verbruikt. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

22 In één oogopslag je dashboard met gegevens.. Hoe doe je het ten opzichte van je gestelde doel? Hier vindt je je minuten in de verschillende zones © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

23 In één oogopslag je dashboard met gegevens.. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009 Hoe veel heb ik eigenlijk echt bewogen?

24 Laten we verder kijken: naar je doelpagina! © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

25 De doelpagina lijkt eerst wat ingewikkeld... Wat betekent dat dan voor mij? Wanneer wil je dat bereiken? Wat wil je bereiken? © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

26 Maar als je er wat mee speelt... En je ziet hier dat je meer moet doen en meer mag eten. Verander je doel hier... © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

27 wordt het snel wat duidelijker, En nog meer... En zie je dat lijntje omhoog gaan? © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

28 En zie je dat het de basis vormt voor de Coach. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

29 Zowel voor beweegadvies Moet ik er natuurlijk meer voor doen! En als ik dat sneller wil bereiken, © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

30 als eetadvies... Moet ik ineens méér eten. Als ik toch tevreden ben met mijn gewicht... © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

31 De coach adviseert hoeveel ik extra moet doen... Ik heb een lagere weekscore gehaald dat mijn doel... Zodat de coach me vertelt wat ik kan doen om dat gat te vullen. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

32 met mijn favoriete activiteiten. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

33 Wat kan Pam voor jouw als coach betekenen? Klik hier En login als distributeur © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

34 Wat kan Pam voor jouw als coach betekenen? Klik hier En registreer je als distributeur © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009 Log dan in als distributeur

35 Je eigen domein als coach/distributeur... Registreer je de eerste keer. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

36 Je kunt nu Pams bestellen in de shop.. Je bent ingelogd Ga naar de shop © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

37 met de afgesproken korting. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

38 Maar wat nóg leuker is... © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

39 Al je geregistreerde klanten netjes in één overzicht. Klik op een naam om meer informatie te zien © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

40 Alle gegevens per klant in één dashboard. Contactinformatie Een uitgeleende Pam hergebruiken door deze registratie te wissen. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

41 Je kunt zien hoe intensief je klant beweegt.. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

42 Een echte sporter of meer een wandelaar. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

43 Veel mensen weten dat ze meer moeten bewegen Gedragsveranderingsstudie EU-bevolking (1999*): Pre-contemplatie27% (niet actief en wil niet) Contemplatie12% (niet actief maar wil wel) Beslissing 8% (niet actief, maar volgende maand) Actie 5% (actief < 6 maanden) Onderhoud29% (actief > 6 maanden) Terugval10% (niet actief meer) Weet niet 9% Dus: 64% weet dat bewegen belangrijk is en wil meer bewegen (30%) of is al actief (34%) * A Pan-EU Survey on Consumer Attitudes to Phyiscal Activity Body-weight and Health (ISBN ) © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

44 De trendlijn gaat omhoog! Pam motiveert mensen meer te bewegen © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

45 Hoewel... sommige niet... De rode trendlijn gaat zelfs naar beneden. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

46 Twee derde gaat meer bewegen! Het histogram laat de verandering in Pam Score over drie maanden zien. 69% van de groep werd actiever, waarvan 16% zelfs meer dan 30 minuten extra per dag matig intensief bewogen. © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

47 Pam: the making of....

48 © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009 En ja hoor: we kozen voor de ‘vlinder’.

49 © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009 Wat uiteindelijk resulteert in de matrijzen.

50 © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009 De Pam van binnen... electromagnetic shielding LCD microprocessorsensor

51 © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009 Productie van de elektronica

52 Referenties Sinds 2001 hebben we ongeveer 100,000 Pams geproduceerd en verkocht. Klanten: corporate wellness bedrijven: – Kersh Risk Management, Plano, TX (US partner) – AinoActive, Helsinki, Finland – RoadtoHealth, Nottingham, UK Fabrikant van fitnessapparatuur: Technogym SpA, Italië (op één na grootste speler in de wereld) Universiteiten en ziekenhuizen Technologielicenties (o.a. Aan een insulinepompbedrijf) © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

53 Voorbeelden van Amerikaanse klanten © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

54 Universiteiten die Pam gebruik(t)en voor onderzoek EMGO (VU Universiteit Amsterdam) Brock University (Canada) Iowa State University (Ames, IA, US) Radboud Universiteit (Nijmegen, NL) en ziekenhuis Univ. De les Illes Balears (Mallorca) RUG (Universiteit Groningen, NL) Cooper Insitute (Dallas, TX, US) Amsterdam Medisch Centrum Atrium Ziekenhuis (Heerlen, NL) St. Anna Ziekenhuis (Geldrop, NL) Hoofdpijnkliniek(Drachten, NL) © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

55 Wie is Pam? Pam is opgericht in 2000 door dr. Erik Damen (42): Doctor in de natuurkunde, Universiteit Utrecht (cum laude) (1993) Senior Scientist bij Philips Research (Personal Care Institute) ( ) New Business Development Philips ( ) Consultant voor Philips Consumer Health and Wellness ( ) Pam (2000-heden) © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009

56 Pam houdt je in beweging!


Download ppt "Dr. Erik Damen April 2009 © Move2Health Holding bv/Pam bv 2009."

Verwante presentaties


Ads door Google