De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 © 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. NL sales IP-C V1.2 BDM/Nederlands Seminar Voice over IP Tristan Schurgers.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 © 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. NL sales IP-C V1.2 BDM/Nederlands Seminar Voice over IP Tristan Schurgers."— Transcript van de presentatie:

1 1 © 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. NL sales IP-C V1.2 BDM/Nederlands Seminar Voice over IP Tristan Schurgers

2 2 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Agenda Introductie AMR ict Complexiteit van communicatie Het nieuwe communicatieplatform Samenvatting Business cases

3 3 © 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. NL sales IP-C V1.2 BDM/Nederlands Introductie AMR ict

4 4 © 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. NL sales IP-C V1.2 BDM/Nederlands Complexiteit van communicatie

5 5 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID De impact van communicatie In levende lijve Video- communicatie Telefonie Instant Message Hoog Mate van impact Laag Onderzoek door Shalleck-Klein 1998 •De impact van communicatie is: 55% door lichaamstaal 38% hoe het wordt gezegd 7% wat er wordt gezegd

6 6 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Communicatie verandert …. Meer dan telefonie , Fax, Instant Messaging,Videoconferencing, Webcollaboration, ….. Ondersteunend aan mobiliteit Mobiele telefoons, Smart phones, PDA’s, Wifi PC’s Overal beschikbaar Kantoor, Home-office, Hotel, Vliegtuig, Auto Ondersteunend aan productiviteit User’s presence, V-mail, Unified Messaging, Virtuele teams Communicatie is tegenwoordig:

7 7 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID …Dit resulteert in Vertragingen en klant- ontevredenheid …Niet mogelijk om medewerker te bereiken in De eerste keer… …Meerdere Methoden nodig om medewerkers te bereiken… Communicatie- apparatuur en applicaties Proliferating… Werknemers Toenemende mobiliteit Dagelijks 52%Dagelijks 36% Maandelijks 22% 6.4 apparaten 27% reist 1x per maand. Source: Sage Research Complexiteit van communicatie

8 8 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Complexiteit communicatie = minder efficiënte communicatie Klant perspectief Bedrijf perspectief Werknemer perspectief Minder omzet Klanttevredenheid Inefficiency Hogere kosten Minder competatief Bedrijfsresultaten onder druk Verlaagde productiviteit Lagere efficiëntie

9 9 © 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. NL sales IP-C V1.2 BDM/Nederlands Het nieuwe communicatieplatform

10 10 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Wat is IP Telefonie niet! - Gratis bellen via internet - IP module in PABX steken - Koppelen van PABX met router (VoIP)

11 11 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Wat is het dan wel “IP telefonie is de integratie van telefoonverkeer op de (bestaande) netwerk infrastructuur waardoor deze samen met het data verkeer over één infrastructuur plaatsvindt” “Hierbij worden de voicepakketten in native IP verstuurd”

12 12 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Wat is IP Telefonie? Quality of Service (QoS), Garantie van spraakkwaliteit. Gebaseerd op openstandaarden. De Consultants van AMR ict beschikken over uitgebreide visie, kennis en ervaring op IP telefonie gebied en begeleiden u bij het maken van de juiste keuzes.

13 13 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Klant in Eindhoven IP WAN QOS PSTN Router Maastricht Eindhoven Is VoIP voor u interessant

14 14 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID IP Telefoons App PC’s Terug naar 1 netwerk! PBX App IVR VM IP Telefonie server ISDN IP Network Switching Matrix Call Processing Voic , IVR, enz. Veilig Schaalbaar Betrouwbaar Eenvoudig beheer Overal beschikbaar

15 15 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Grootste keus uit IP toestellen Cisco IP Phone 7902G Cisco IP Phones 7905G/7912G Cisco IP Phone 7960G / 7961G Cisco VG248 Analog Phone Gateway Cisco VT Advantage Cisco IP Communicator Cisco Wireless IP Phone 7920 Cisco IP Conference Station 7936 Cisco IP Phone 7970G/7971G-GE Cisco IP Phone 7985G Cisco IP Phone 7940G / 7941G Cisco ATA 186/188

16 16 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Productiviteit Bedrijfsvoordelen

17 17 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Productiviteit: Een dag in het leven van een buitendienstmedewerker •Komt dit bekend voor? Effectiviteit is maar 58% Meer dan een werkdag (> 8 hours) Alleen telefonie beschikbaar tijdens rijden Verlaagde medewerkertevredenheid In het algemeen: lage productiviteit

18 18 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Verhoogde productiviteit: Een buitendienstmedewerker gebruikmakend van IP Telefonie (IPT) •IPT verhoogt productiviteit Effectiviteit is nu 88% Werkdag is 8 uur Verhoogde werknemertevredenheid Gedurende reizen, zowel als telefonie beschikbaar In het algemeen: Hogere productiviteit

19 19 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Computer Telephone Integration •Screen Pops Opent klantgegevens uit CRM/ ERP applicatie bijvoorbeeld bijvoorbeeld Microsoft CRM, Navision, WinRIS etc. •Click to Dial Opzetten van een gesprek via CRM / ERP Call Information Capture Vangt informatie over in- en uitgaande gesprekken op •Customer Record Creation: Nieuwe klanten snel toevoegen 19 © 2003, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Microsoft CRM IP telefonie

20 20 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Video telefonie & Mobile Connect •Videoconference net zo eenvoudig als een telefoongesprek •Video-gesprekken krijgen dezelfde diensten als telefoongesprekken •Centraal management •Bereikbaar onder één nummer op meerdere toestellen •Gelijktijdig overgaan van telefoons •Meerdere toestellen mogelijk (tot 4 stuks – mobiel, thuis, enz.) Mobile Connect Video Telefonie Voice VideoVideo IM Web MeetingPlace Express •Virtual Team-meetings Web Conferencing & Voice Conferencing

21 21 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Applicaties op de telefoon Website integratie via XML naar IP telefoon Call Center BHV alarmering Cisco MeetingPlace Video surveillance File informatie Time Card

22 22 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Bereikbaarheid Bedrijfsvoordelen

23 23 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Wat is bereikbaarheid? •Veel gehoorde problemen: Medewerker is niet bereikbaar (Vrij? Afspraak? Koffie?) Medewerker is in gesprek Klant wordt naar verkeerde medewerker doorverbonden Gespreksnotities om te terug te bellen raken zoek •Veel toegepaste oplossingen: Terugbellen bij bezet Bereikbaarheidsprofielen Call Center •Nadelen: Niet flexibel om op veranderingen in te springen Niet op de persoon, maar op het bedrijf gericht

24 24 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Persoonlijke bereikbaarheid •Doorschakelregels gebaseerd op tijd, nummerherkenning of kalender * •Schakel gesprekken door naar één of meer toestellen •Bepaal welke gesprekken wél doorgeschakeld mogen * Microsoft Exchange calendar

25 25 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Unified messaging: Productiviteit & bereikbaarheids hulp 1 Inbox voor alle bericht types Krachtige gebruikers interface voor beheer •Plus Toegang via web- of client Persoonlijke bereikbaarheid regels Melding van voic berichten via SMS

26 26 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Telefoniste bedienpost •Drag-and-drop hold, transfer •Lijn status Vrije lijn Inkomend gesprek Hold In gesprek Status onbekend •Directory Veld Zoeken via voor- en achternaam, afdeling Sorteerbare kolommen •GUI in diverse talen (oa NL) 26

27 27 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Kostenbeheersing Bedrijfsvoordelen

28 28 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Kostenbeheersing •Waar zit de “pijn” bij traditionele technologie? Netwerkbeheer + lijn-kosten = 66% van totale kosten •Hoe kan IP telefonie helpen de kosten verlagen? Meerdere netwerken naar één netwerk Centraliseer de call processing Minder bekabeling (nieuwbouw) Reduceren van hoge kosten van upgrades Vereenvoudigen van beheer Reductie van telefoon-tikken Centraliseer gesprekken •Bijdragen aan bedrijfsresultaat Verhoog productiviteit Koppelingen met Applicaties

29 29 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Het fundament voor communicatie, nú en in de toekomst Unified Messaging XML Applications Fix-Mobile Convergentie Contact Center Videoconferencing Videotelefonie Voice VideoVideo IM We b Collaboration Fax managers 3 rd 3 de partij Applicaties Presence Servers

30 30 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Het is een markt trend..... “Aan het eind van 2007, zullen de traditionale enterprise telefonie fabrikanten zijn gestopt met de ontwikkeling (hoewel ze het mogelijk nog wel produceren) en hebben aangekondigd dat ze zullen gaan stoppen met geven van ondersteuning op hun TDM- gebaseerde PBX en contact center systemen binnen 5 jaar (0.8 probability)” Bron: Gartner State of the Next Generation Network, Enterprise IP Telephony Maart 2003

31 31 © 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. NL sales IP-C V1.2 BDM/Nederlands Samenvatting

32 32 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Samenvatting •De manier van communiceren verandert Dit vraagt om een nieuw communicatieplatform •Complexiteit van communicatie neemt toe Een betere bereikbaarheid is behalen door efficientere communicatie •Productiviteit verlaagt door niet bereikbaar zijn Gebruik maken van nieuwe technologie verbetert de productiviteit •Kostenbeheersing door kritisch naar huidige situatie te kijken Samenbrengen van verbindingen kan snel terugverdiend zijn

33 33 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Samenvatting •IP Communicatie is een van de belangrijkste ontwikkeling van dit moment. •Bij de keuze voor IP communicatie zijn kosten, netwerkontwerp, beheer en lange termijn ontwikkelingen slechts enkele succes bepalende elementen bij de keuze voor IP communicatie •De consultants van AMR ict beschikken over uitgebreide visie, kennis en ervaring op IP telefonie gebied en begeleiden u bij het maken van de juiste keuzes. •Dit waarborgt een objectieve beoordeling van IP Communicatie binnen uw bedrijfssituatie en de juiste keuzes binnen de door AMR ict geselecteerde en geaccrediteerde systemen.

34 34 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID TTenslotte, nog even dit…. •U kunt bij aanschaf van een IP Telefonie oplossing uw oude netwerk en PABX apparatuur inruilen via AMR ict. •Er zijn aantrekkelijke lease mogelijkheden (momenteel zelfs een 0% lease regeling) beschikbaar.

35 35 © 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. NL sales IP-C V1.2 BDM/Nederlands Business cases

36 36 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Cicero Zorggroep: Ave Maria Geulle •Nieuwbouw Zorgcentrum te Geulle en aanleunwoningen •Gekozen voor IP telefonie omdat: •1 (draadloze) infrastructuur voor zowel spraak als data. •1 device ter vervanging van Pieper, DECT telefoon en vaste telefoon. •Integratie mogelijk met zusterroepsysteem, brandmeldsysteem en gebouwbeheer systeem. •Open standaard zodat in de toekomst applicatie integraties mogelijk zijn. •Analoge gateway voor aansluiting toestellen bewoners

37 37 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Cicero Zorggroep: Ave Maria Geulle •AMR ict heeft het advies opgesteld voor volledig VoIP netwerk infrastructuur, IP Telefooncentrale en draadloos netwerk. •AMR ict heeft aan de hand van dit advies tevens een kostenraming opgesteld. •AMR ict heeft de installatie uitgevoerd van de volledige IP telefooncentrale inclusief draadloos netwerk voor zowel Voice als Data verkeer. •Het Wifi netwerk is gebaseerd op Symbol. De VoIP telefonie is gebaseerd op Cisco CallManager. Draadloze VoIP toestellen van Spectralink welke tevens als pieper fungeren. •VoIP telefoon systeem is via de Comserver van Telezorg gekoppeld aan zusteroproep systeem van Verkerk. •Tijdsduur: Oplevering project plaatsgevonden tweede kwartaal •Project kan bezocht worden als referentie.

38 38 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Woningstichting Meerssen •Vervanging analoge telefooncentrale •Gekozen voor IP telefonie omdat: •Verouderde bekabeling niet opnieuw bekabeld maar vervangen door 1 (draadloze) infrastructuur voor zowel spraak als data. •Flecibiliteit, de draadloze omgeving kan meegenomen worden naar eventuele nieuwbouw lokatie. •1 device ter vervanging van Pieper, DECT telefoon en vaste telefoon. •Open standaard zodat in de toekomst applicatie integraties mogelijk zijn.

39 39 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Woning Stichting Meerssen •Volledige overstap naar VoIP netwerk met aanpassing infrastructuur, IP Telefooncentrale, draadloos netwerk. •AMR ict heeft het ontwerp en kostenraming opgesteld. •AMR ict heeft de installatie uitgevoerd van volledige VoIP •Het Voip telefoonsysteem is van Mitel. Het systeem is gecombineerd met eveneens draadloze VoIP toestellen van Spectralink en Symbol Wifi netwerkomgeving. •Oplevering plaats gevonden in Q •Project kan bezocht worden als referentie.

40 40 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Van de Kreeke, Nuth •Vervanging telefooncentrale •Gekozen voor IP telefonie omdat: •1 (draadloze) infrastructuur voor zowel spraak als data. •1 device ter vervanging van GSM, DECT telefoon en vaste telefoon. ( Nokia Wifi/GSM ) •Open standaard zodat in de toekomst applicatie integraties mogelijk zijn. •Kostenreductie: Voip koppeling naar vestiging Belgie, gratis onderling bellen.

41 41 © 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Session Number Presentation_ID Office Assist •Vervanging telefooncentrale •Gekozen voor IP telefonie omdat: •1 (draadloze) infrastructuur voor zowel spraak als data. •Open standaard waardoor koppeling met secretariaats applicatie is gerealiseerd. •Hosting mogelijkheid, klanten maken gebruik van de faciliteiten van de IP centrale.

42 42 © 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. NL sales IP-C V1.2 BDM/Nederlands Vragen?


Download ppt "1 © 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. NL sales IP-C V1.2 BDM/Nederlands Seminar Voice over IP Tristan Schurgers."

Verwante presentaties


Ads door Google