De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Nyenrode Business Universiteit April 2009 – Hans Wim Kroodsma Christiaan Stoffer.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Nyenrode Business Universiteit April 2009 – Hans Wim Kroodsma Christiaan Stoffer."— Transcript van de presentatie:

1 Nyenrode Business Universiteit April 2009 – Hans Wim Kroodsma Christiaan Stoffer

2 Agenda • Historie Nyenrode • Nyenrode anno 2009 • Opdracht, visie en scope • Samenwerking • Oplossing en resultaat • Lessons learned

3 Historie Nyenrode • Gesticht in 1270 • Reden voor bouw: business en handel aan de rivier de Vecht • In oud-Nederlands: Nyen = Nieuw Rode = Ontwikkeling/grond • 1946: start van het Nederlandsch Opleidings Instituut voor het Buitenland

4 Historie Nyenrode • 1946: Business leaders van Akzo, Shell, Philips, KLM en Unilever richten de eerste business school in Nederland op, die voor een groot deel privaat gefinancierd wordt • 1982: Nyenrode krijgt universiteitsstatus; start MBA • 1992: Nyenrode wordt onafhankelijk van overheidssubsidie; focus op graduate school; start MSc

5 Nyenrode Educational Village anno 2009

6 Nyenrode Business Universiteit • Opgericht voor en door het bedrijfsleven. • Business degrees, open programma’s en maatwerk programma’s. • Nyenrode Business School en de NIVRA- Nyenrode School for Accountancy & Controlling behoren tot de meest vooraanstaande van Europa. • Scherpzinnige, gedreven en betrokken studenten.

7 Opdracht • Begin 2008 – opdracht redesign website • Een platform voor opinies, events, publicaties en educatie. • Door het aanbieden en delen van informatie professionals aantrekken die mogelijk geïnteresseerd zijn in degree en executive programma’s. • Strategische keus voor Microsoft platform.

8 Nyenrode visie Nyenrode biedt één platform voor elk moment dat de student betrokken is bij de universiteit, vanaf het moment dat hij zich aanmeld op de site, tijdens zijn studie en uiteindelijk als alumnus.  MOSS 2007

9 Scope Fase I (2008) • Informatievoorziening via de website • CMS met meerdere gebruikers en niveaus van beheersrechten • Werken met templates • Formulieren • Web Analytics • Oplevering september 2008

10 Scope Fase II en III (2009/2010) • Gepersonaliseerde informatievoorziening van Business Club/ Alumni • Online aanpassen van adresgegevens en aanmelden voor programma’s • Microsoft CRM • Uitrol van online educatie voor executive onderwijs

11 Scope Fase IV en V (2010/2011) • Interactie van Nyenrode met haar netwerk, om vraag uit de markt en persoonlijke vraag (behoeften) te inventariseren teneinde gepersonaliseerde aanbieding te kunnen doen. • Interactie van leden onderling, uitbouwen community features naar aanleiding van behoeften.

12 Samenwerking • Nyenrode Corporate Communications • User Intelligence (user research, design, usability) • Nyenrode ICT • Winvision (development)

13 User research • Interviews met doelgroepen en stakeholders • Maken van persona’s nav interviews doelgroepen • High level interactie design • Visual design (screenshot drafts) • Testen van interactie design

14 Design • Interactie design voor alle templates • Rekening houden met MOSS 2007 • Usability tests van het interactie design

15 Keuze Winvision • Juiste interpretatie van de opdracht • Kennis en ervaring • Helder en uitgewerkt voorstel • Duidelijke projectaanpak die veel flexibiliteit biedt om in te spelen op veranderende wensen en omstandigheden • Hoge mate van betrokkenheid van Nyenrode

16 Realisatie

17 Oplossing • De aanpak • “Centers” – People & Expertise finder • Gekozen infrastructuur • Resultaat Christiaan Stoffer Lead Developer

18 De aanpak • MSF − Microsoft Solution Framework

19 Kenmerken • Iteratief, 9 uitrol momenten • Nyenrode bepaalde de focus • Duidelijke rolverdeling

20 Rolverdeling Core team Product management Development Release management User experience Program management Test Nyenrode Winvision Nyenrode Winvision Nyenrode User Intelligence

21 In uitvoering • Samenwerking tussen interactieburo en ontwikkelaars • Snel kunnen kortsluiten wat de gewenste oplossing moest worden • Vroeg starten met content beheer

22 Vertaling design naar oplossing • Set van templates en pagina-layouts • Education − Program finder • Faculty & Research − People finder − Expertise finder

23 Education, Faculty & Research • Geavanceerd zoeken: − Programma’s − Mensen − Expertise

24 De gekozen infrastructuur • Small, Medium of Large deployment ? • Bewuste keuze om klein te starten • “Scale-out” – Meer machines • “Scale-up” – Meer kracht

25 De gekozen infrastructuur • Gedeelde machine voor; − Front-end − Application services − Central administration • SQL Server 2005 • Windows 2008

26 Resultaat • Uitstekende performance − Out of the box caching mogelijkheden − Caching oplossingen in het maatwerk − Windows 2008 platform • Bij uitbreiding performance evalueren − RPS (Requests per second) vaststellen en monitoren

27 Resultaat • Scope fase I − Informatievoorziening via de website − CMS met meerdere gebruikers en niveaus van beheersrechten − Werken met templates − Formulieren − Web Analytics − Oplevering september 2008, on time, on budget

28 Lessons learned • Negen opleveringen zinvol voor zowel Nyenrode als Winvision. • Grafisch design te laat definitief. • Combinatie Windows 2008 en MOSS2007 bevalt goed, aanzienlijk sneller dan Windows 2003 platform. • Meer aandacht voor randzaken zoals training gebruikers en backup/restore.


Download ppt "Nyenrode Business Universiteit April 2009 – Hans Wim Kroodsma Christiaan Stoffer."

Verwante presentaties


Ads door Google