De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DE BELANGEN VAN MOBILITEIT ENERGY SAVER + HET ANTWOORD VAN MICHELIN

Verwante presentaties


Presentatie over: "DE BELANGEN VAN MOBILITEIT ENERGY SAVER + HET ANTWOORD VAN MICHELIN"ā€” Transcript van de presentatie:

1

2 DE BELANGEN VAN MOBILITEIT ENERGY SAVER + HET ANTWOORD VAN MICHELIN
PRESENTATIE VAN HET GAMMA

3 DE BELANGEN VAN MOBILITEIT

4 Veiligheid, een van de grootse belangen voor de consument
Remmen op nat wegdek ā€œIk vertrek vaak op vakantie op het drukste moment, op drukke wegen moet ik op mijn banden kunnen vertrouwen. File vorming is niet te voorspellen en zeer verrassend.ā€ ā€œS ā€™ochtends zijn wij vaak aan de late kant en het komt voor dat ik dan iets harder rijd. Het feit dat ik voor banden heb gekozen die goed remmen, zelfs op nat wegdek, stelt me gerustā€. Onvoorspelbare en plotselinge filevorming Bron: Etude DVA Reason Why 2011

5 Ongevallen in Europa zijn zeer divers en verschillend
70% van de ongevallen vinden plaats op droog wegdek 60% van de ongevallen vinden plaats in de bebouwde kom en met lage snelheid 75% van de ongevallen gebeuren op rechte stukken 25 % van de ongelukken gebeuren in bochten en zijn tevens het ernstigst Bron: Verkehrsunfallforschung (VUFO) en Technische UniversitƤt Dresden : ongevallen onderzocht/ 10 jaar Etude source ?

6 Banden, een uitermate belangrijke factor voor de veiligheid van automobilisten
Rem fase Reactietijd : 1,1 s. Beginnen met remmen: 0,7 s. In 50% van de gevallen zijn de banden de enige factor die de ernst van een ongeluk kunnen verminderen. 15 m bij 50km/h 10 m bij 50km/h

7 Nieuwe constateringen betreffende mobiliteit
ā€œ De kosten voor mijn auto blijven maar stijgen, vooral brandstofkosten reizen de pan uit, maar voor mij is het ondenkbaar om kwaliteit of veiligheid op te offeren door een onbekend bandenmerk te kopen.ā€ Bron: Etude DVA Reason Why 2011 Prendre la source de lā€™Ć©tude

8 Energie verbruik : Mentaliteit verandert door de stijging van energieprijzen
Gemiddelde benzineprijs tussen 2005 en 2012 Gemiddelde dieselprijs tussen 2005 en 2012 + 50% + 58% 2005 2008 2012 2005 2008 2012 Gemiddeld in Europa zijn de prijzen van benzine met 66% en van diesel met 63% gestegen tussen maart 2005 en maart 2012. Bron: AA UK by using European Road Information Centre (Geneva) and ec.europa weekly oil. (Frankrijk, Duitsland, Nederland, Italiƫ, Spanje)

9 CO2 uitstoot Een groot gedeelte van de CO2 uitstoot wordt veroorzaakt door transport sector en in het bijzonder door het wegverkeer. Dit gedeelte stijgt voortdurend in de ontwikkelde landen en de landen van de OECD. Wegverkeer Verdeling van de CO2 uitstoot per sector in de OECD landen Luchtverkeer Waterverkeer Andere transport middelen Energie sector Industrie en bouw Woningen Andere sectoren Bron: AIE (2005) CO2 uitstoot veroorzaakt door energie verbranding. Illustrer les 12% => Emission sur lā€™Europe

10 De autofabrikanten hebben de CO2 uitstoot van nieuwe autoā€™s ver teruggedrongen.
voetuigen met een CO2 uitstoot van 161 g / km en meer voertuigen met een CO2 uitstoot tussen 141 en 160 g / km Voertuigen met een CO2 uitstoot tussen 121 en 140 g / km voertuigen met een CO2 van 12O g / km en minder 1995 2008 Bron : ACEA E u r o p e a n ,A u t o m o b i l e M a n u fa c t u r e r s A s s o c i at i o n : Cars, Trucks & the Environment

11 ā€¦en nemen steeds meer initiatieven om te voldoen aan steeds strengere normen
In 1995 werd een vrijwillig akkoord getekend tussen de Europese autofabrikanten. Deze beloofden een vermindering van de CO2 uitstoot per km voornamelijk door technologische verbeteringen. LED verlichting Verbeterde aerodynamica Hergebruik van warmte Schonere uitlaten Geluids vermindering Lichtere en gerecyclede materialen EfficiĆ«nte motoren Geoptimaliseerde transmissie Alternatieve energie Hybride autoā€™s Kinetische energy Cruise control Accuā€™s Banden met lage rolweerstand Bandenspanning sensoren Intelligente navigatie Bron : ACEA E u r o p e a n ,A u t o m o b i l e M a n u fa c t u r e r s A s s o c i at i o n : Cars, Trucks & the Environment

12 CO2 uitstoot en brandstof verbruik : Banden spelen een essentiƫle rol
20% Is het aandeel van de banden in het brandstofverbruik van een voertuig Chiffre et Source ?

13 MICHELIN heeft de autofabrikanten altijd bijgestaan: 20 jaar R&D voor meer brandstofbesparing in het belang van duurzame ontwikkeling 2007 Bijna 100% van het Energy Saver gamma heeft een rubbersamenstelling gebaseerd op silica. 1992 Introductie van silica voor de 1ste generatie brandstof-besparende banden. 2012 De Ecoā€˜Nā€™Grip Compound, een nieuwe rubbersamenstelling gepatenteerd door MICHELIN. Een grens verleggende technologie voor nog meer brandstofbesparing.

14 Energie efficiƫnte banden
Consumenten zijn gevoeliger voor initiatieven en technologiĆ«en die het mogelijk maken brandstof te besparen Eco-Rijder ā€œAls de automobielfabrikanten hun autoā€™s met energie efficiĆ«nte banden uitrusten, dan moet dit betekenen dat ze werken! ā€œ Er wordt van mensen verwacht dat ze leren zuiniger en anticiperend te rijden, ze moeten dus ook wel producten kunnen kopen die ze daartoe in staat stelt. De brandstof prijzen zullen niet gaan dalen, ik denk eerder dat ze nog meer zullen stijgenā€¦ā€ Energie efficiĆ«nte banden Bron: Etude DVA Reason Why 2011 Verbatim flottes (genre la poste en Allemagne)?

15 Tot slot, consumenten hebben meerdere verwachtingen ā€¦
ā€œVandaag de dag besparen we waar dat mogelijk is, we willen geen geld weggooien en door brandstof te besparen beschermen we ook nog het milieu.ā€ ā€œ Het weekend is altijd een race. Vaak zijn het kleine afstanden, naar de dans club van de kinderen en naar familie op visite. Ik moet gewoon op mijn banden kunnen vertrouwen.ā€ ā€œWij gaan vaak een lang weekend weg. De afstanden zijn nogal groot dus heb ik gekozen voor een bekend en groot merk zodat ik zoveel mogelijk kilometers uit mijn banden kan halen.ā€ Source: Etude DVA Reason Why 2011 PrĆ©ciser source

16 ā€¦en zij willen niet moeten kiezen tussen essentiĆ«le prestaties van hun banden
Als ā€œde beste banden keuzeā€ ziet de consument een band die het juiste evenwicht tussen de 4 essentiĆ«le prestaties biedt. BAND 2 Droog: Nat: Levensduur: Brandstof-besp: BAND 1 BAND 3 Droog: Nat: Levensduur: Brandstof-besp. : Droog: Nat: Levensduur: Brandstof-besp. : Gekozen door 49% van de consumenten Gekozen door 27% van de consumenten Gekozen door 24% van de consumenten Bron: TNS SOFRES Value to Design 2007 Frankrijk, Duitsland, UK en Rusland Reprendre lā€™ancienne version avec Ć©toile Bien mettre en avant le choix

17 HET ANTWOORD VAN MICHELIN
ENERGY SAVER + : HET ANTWOORD VAN MICHELIN

18 Het antwoord van MICHELIN voor de consumenten
Consumenten willen niet moeten kiezen tussen de essentiƫle prestaties van hun banden. Wij proberen deze cruciale prestaties tegelijkertijd te verbeteren . Dit heeft altijd deel uit gemaakt van onze belofte en maakt deel uit van het DNA van het merk MICHELIN. Veiligheid, onder alle omstandigheden Levensduur, het 2de keuze criterium voor onze consumenten Brandstof-besparing, om de kosten te drukken en het milieu te beschermen

19 Onze belofte voor iedere nieuw ontwikkelde band: geen essentiƫle prestatie voor de consument opofferen Veiligheid Levensduur Brandstof-besparing

20 De bijdrage van de milieu vriendelijke MICHELIN banden
MICHELIN schat in dat zijn milieu vriendelijke banden, sinds een brandstof-besparing hebben opgeleverd van : OF WEL EEN VERLAGING VAN DE CO2 UITSTOOT VAN: (resultaten op 26/06/2012)

21 Energy Saver + zal de 5de generatie zijn van de Energy band
Met Energy Saver +, viert MICHELIN 20 jaar innovatie in milieu vriendelijke banden door nog een extra stap te zetten! 160 patenten zijn geregistreerd voor een voortdurende verbetering van de Energy Saver sinds zijn introductie Tot 60 liter brandstof en 140 CO2 kg bespaard(1) dankzij Energy Saver + banden Energy Saver + zal de 5de generatie zijn van de Energy band Nombre de brevets dĆ©posĆ©s? (1) Schatting van de gemiddelde besparing met MICHELIN Energy Saver + vergeleken met het zijn voorganger, voor een benzine voertuig , op basis van de testen TƜV SĆ¼d 2012 voor rolweerstand (in afmetingen 175/65 R14 T en 195/65R15H) en over de gemiddelde levensduur van een MICHELIN band (i.e km - Interne test 2012).

22 De nieuwe MICHELIN ENERGY SAVER + band
Bespaar nu nog meer brandstof(1), in alle veiligheid. Veiligheid in alle omstandigheden met De know-how van MICHELIN op het gebied van veiligheid Nog meer brandstof-besparing Bespaar tot 60 liter brandstof vergeleken met de vorige generatie(1) De uitzonderlijke levensduur van MICHELIN Een groter respect voor het milieu Tot 140 Kg CO2 minder(1) (1) Schatting van de gemiddelde besparing met MICHELIN Energy Saver + vergeleken met het zijn voorganger, voor een benzine voertuig , op basis van de testen TƜV SĆ¼d 2012 voor rolweerstand (in afmetingen 175/65 R14 T en 195/65R15H) en over de gemiddelde levensduur van een MICHELIN band (i.e km - Interne test 2012).

23 Een geoptimaliseerd profiel voor meer veiligheid
MICHELIN heeft het profiel van de nieuwe ENERGY SAVER + aangepast. De band heeft een geoptimaliseerd contact met de weg. Het contact vlak met de weg is 10% groter in vergelijking met zijn voorganger voor een verbeterde grip op droog wegdek. ENERGY SAVER ENERGY SAVER +

24 Rolweerstand en slijtage van de band
Als de band afrolt gaan de polymeren trillen bij contact met een oneffen wegdek. Het contactvlak warmt op. Dit is rolweerstand. Het brandstofverbruik neemt toe. De polymeerketens raken los van elkaar en uiteindelijk ook los van de band. Dit is hoe een band slijt . 1- Les chaĆ®nes de polymĆØres sont les agents chimiques qui composent la bande de roulement du pneu. Ils entrent en vibration lorsque le pneu roule. Les extrĆ©mitĆ©s libres de ces chaĆ®nes de polymĆØres sont alors en mouvement. 2- Ce sont les vibrations des extrĆ©mitĆ©s de ces chaĆ®nes qui provoquent la dissipation dā€™Ć©nergie dans la bande de roulement, lā€™Ć©chauffement du matĆ©riau et par voie de consĆ©quence la rĆ©sistance au roulement. La consommation de carburant augmente alors. 3- Du fait des vibrations des extrĆ©mitĆ©s des chaĆ®nes de polymĆØres, celles-ci vont se dĆ©solidariser les unes des autres et finir par se dĆ©tacher, ce qui entrainera lā€™usure de la bande de roulement.

25 DE ECOā€™Nā€™GRIP COMPOUND: een nieuwe rubbersamenstelling voor een zuiniger gebruik
MICHELIN biedt een nieuw gepatenteerde rubbersamenstelling aan, de ECOā€™Nā€™GRIP rubbersamenstelling. Deze rubbersamenstelling is versterkt door het toevoegen van een emulsie die zich aan de uiteindes van de moleculen hecht. De chemische elementen zijn zo beter verbonden. Dit heeft twee voordelen: Meer brandstofbesparing Dankzij nieuwe verbindingen worden de moleculen minder warm. Het resultaat is dat het brandstof verbruik en daarmee ook de CO2 uitstoot teruggedrongen is. Langere levensduur Deze nieuwe verbindingen tussen moleculen verbeteren de samenhang van de chemische componenten. Een verbeterde samenhang zorgt voor meer weerstand tegen slijtage

26 Een speciale binnenlaag om het brandstofverbruik te verlagen
MICHELIN heeft een speciale binnen laag toegevoegd aan de band. Deze laag heeft een ultra lage rolweerstand en bevordert de brandstof-besparing. Resultaat: Het brandstof-verbruik is nu nog lager. Dit zijn dus nog minder grammen CO2 die uitgestoten worden. ENERGY SAVER ENERGY SAVER +

27 Een geoptimaliseerde vorm voor een nog zuiniger gebruik
De nieuwe ENERGY SAVER +, warmt minder op. Resultaat: De verdeling van de energie in de band is verbeterd waardoor er minder brandstof verloren gaat aan het opwarmen van de band. Daarom is de CO2 uitstoot lager dan bij zijn voorganger. ENERGY SAVER ENERGY SAVER +

28 Bespaar nog meer brandstof(1), in alle veiligheid
Tot 60 liter brandstof besparing vergeleken met de voorgaande generatie(1) En de know-how van MICHELIN op het gebied van veiligheid en levensduur B tot C A (2) van 68 tot 70 Snelheidsindex: T t/m V - Serie: 50 t/m 70 - Hieldiameter: 14ā€™ā€™ t/m 16ā€™ā€™ Schatting van de brandstofbesparing met de MICHELIN Energy Saver + vergeleken met zijn voorganger, voor een benzine voertuig ,op basis van TƜV SĆ¼d testen 2012 op het gebied van rolweerstand (in de afmeting 175/65 R 14 en 195/65 R 15 H) en op een gemiddelde levens duur van een MICHELIN band (i.e km - Interne test 2012). Behalve de 14ā€™ā€™ afmetingen die een B klassering hebben Attente MICHELIN TP et info labelling

29 PRESENTATIE VAN HET GAMMA

30 Een naam die ā€œ+ā€ besparingen aangeeft !
Twee tegenoverelkaar liggende, zeer goed leesbare markeringen

31 MICHELIN ENERGY SAVER + : 14ā€™ā€™
B* H/B* DIAMETER* LI SI* Extra Load 165 70 14 81 T 175 88 XL 84 185 H 195 91 65 79 82 86 60 55 80

32 MICHELIN ENERGY SAVER + : 15 ā€™ā€™
B* H/B* DIAMETER* LI SI* Extra Load 175 65 15 84 T H 185 88 V 195 91 95 XL 205 94 215 96 B* H/B* DIAMETER* LI SI* Extra Load 185 60 15 84 T 88 XL H 195 V 205 91 55 85 50 82

33 MICHELIN ENERGY SAVER + : 16ā€™ā€™
B* H/B* DIAMETER* LI SI* Extra Load 205 60 16 92 V 96 H XL 215 95 99 T 195 55 91 87 94 50 88

34 Meer dan 190 homologaties sinds zijn introductie
MICHELIN ENERGY SAVER + : DE HOMOLOGATIES VAN DE AUTOMOBIELCONSTRUCTEURS een gamma dat doorborduurt op de successen van de Energy Saver bij de automobielcontructeurs met : Meer dan 190 homologaties sinds zijn introductie Bij 22 constructeurs En op 96 modellen!


Download ppt "DE BELANGEN VAN MOBILITEIT ENERGY SAVER + HET ANTWOORD VAN MICHELIN"

Verwante presentaties


Ads door Google