De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DE BELANGEN VAN MOBILITEIT ENERGY SAVER + HET ANTWOORD VAN MICHELIN PRESENTATIE VAN HET GAMMA.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DE BELANGEN VAN MOBILITEIT ENERGY SAVER + HET ANTWOORD VAN MICHELIN PRESENTATIE VAN HET GAMMA."— Transcript van de presentatie:

1

2 DE BELANGEN VAN MOBILITEIT ENERGY SAVER + HET ANTWOORD VAN MICHELIN PRESENTATIE VAN HET GAMMA

3 DE BELANGEN VAN MOBILITEIT

4 Veiligheid, een van de grootse belangen voor de consument “Ik vertrek vaak op vakantie op het drukste moment, op drukke wegen moet ik op mijn banden kunnen vertrouwen. File vorming is niet te voorspellen en zeer verrassend.” “S ’ochtends zijn wij vaak aan de late kant en het komt voor dat ik dan iets harder rijd. Het feit dat ik voor banden heb gekozen die goed remmen, zelfs op nat wegdek, stelt me gerust”. Remmen op nat wegdek Onvoorspelbare en plotselinge filevorming Bron: Etude DVA Reason Why 2011

5 Ongevallen in Europa zijn zeer divers en verschillend 70% van de ongevallen vinden plaats op droog wegdek 60% van de ongevallen vinden plaats in de bebouwde kom en met lage snelheid 75% van de ongevallen gebeuren op rechte stukken 25 % van de ongelukken gebeuren in bochten en zijn tevens het ernstigst Bron: Verkehrsunfallforschung (VUFO) en Technische Universität Dresden : ongevallen onderzocht/ 10 jaar

6 Banden, een uitermate belangrijke factor voor de veiligheid van automobilisten 10 m bij 50km/h15 m bij 50km/h Reactietijd : 1,1 s. Beginnen met remmen: 0,7 s. Rem fase In 50% van de gevallen zijn de banden de enige factor die de ernst van een ongeluk kunnen verminderen.

7 Nieuwe constateringen betreffende mobiliteit “ De kosten voor mijn auto blijven maar stijgen, vooral brandstofkosten reizen de pan uit, maar voor mij is het ondenkbaar om kwaliteit of veiligheid op te offeren door een onbekend bandenmerk te kopen.” Bron: Etude DVA Reason Why 2011

8 Bron: AA UK by using European Road Information Centre (Geneva) and ec.europa weekly oil. (Frankrijk, Duitsland, Nederland, Italië, Spanje) Gemiddeld in Europa zijn de prijzen van benzine met 66% en van diesel met 63% gestegen tussen maart 2005 en maart Gemiddelde benzineprijs tussen 2005 en 2012 Gemiddelde dieselprijs tussen 2005 en % + 58% Energie verbruik : Mentaliteit verandert door de stijging van energieprijzen

9 Wegverkeer Luchtverkeer Waterverkeer Andere transport middelen Energie sector Bron: AIE (2005) CO2 uitstoot veroorzaakt door energie verbranding. Industrie en bouw Woningen Andere sectoren Verdeling van de CO2 uitstoot per sector in de OECD landen CO2 uitstoot Een groot gedeelte van de CO2 uitstoot wordt veroorzaakt door transport sector en in het bijzonder door het wegverkeer. Dit gedeelte stijgt voortdurend in de ontwikkelde landen en de landen van de OECD.

10 De autofabrikanten hebben de CO2 uitstoot van nieuwe auto’s ver teruggedrongen. Bron : ACEA E u r o p e a n,A u t o m o b i l e M a n u fa c t u r e r s A s s o c i at i o n : Cars, Trucks & the Environment voertuigen met een CO2 van 12O g / km en minder Voertuigen met een CO2 uitstoot tussen 121 en 140 g / km voetuigen met een CO2 uitstoot van 161 g / km en meer voertuigen met een CO2 uitstoot tussen 141 en 160 g / km

11 …en nemen steeds meer initiatieven om te voldoen aan steeds strengere normen In 1995 werd een vrijwillig akkoord getekend tussen de Europese autofabrikanten. Deze beloofden een vermindering van de CO2 uitstoot per km voornamelijk door technologische verbeteringen. Bron : ACEA E u r o p e a n,A u t o m o b i l e M a n u fa c t u r e r s A s s o c i at i o n : Cars, Trucks & the Environment LED verlichting Hergebruik van warmte Geluids vermindering Efficiënte motoren Geoptimaliseerde transmissie Kinetische energy Cruise control Intelligente navigatie Verbeterde aerodynamica Schonere uitlaten Lichtere en gerecyclede materialen Alternatieve energie Hybride auto’s Accu’s Banden met lage rolweerstand Bandenspanning sensoren

12 CO2 uitstoot en brandstof verbruik : Banden spelen een essentiële rol 20% Is het aandeel van de banden in het brandstofverbruik van een voertuig

13 MICHELIN heeft de autofabrikanten altijd bijgestaan: 20 jaar R&D voor meer brandstofbesparing in het belang van duurzame ontwikkeling 1992 Introductie van silica voor de 1ste generatie brandstof- besparende banden Bijna 100% van het Energy Saver gamma heeft een rubbersamenstelling gebaseerd op silica De Eco‘N’Grip Compound, een nieuwe rubbersamenstelling gepatenteerd door MICHELIN. Een grens verleggende technologie voor nog meer brandstofbesparing.

14 Consumenten zijn gevoeliger voor initiatieven en technologiëen die het mogelijk maken brandstof te besparen “Als de automobielfabrikanten hun auto’s met energie efficiënte banden uitrusten, dan moet dit betekenen dat ze werken! “ Er wordt van mensen verwacht dat ze leren zuiniger en anticiperend te rijden, ze moeten dus ook wel producten kunnen kopen die ze daartoe in staat stelt. De brandstof prijzen zullen niet gaan dalen, ik denk eerder dat ze nog meer zullen stijgen…” Eco-Rijder Energie efficiënte banden Bron: Etude DVA Reason Why 2011

15 “Wij gaan vaak een lang weekend weg. De afstanden zijn nogal groot dus heb ik gekozen voor een bekend en groot merk zodat ik zoveel mogelijk kilometers uit mijn banden kan halen.” “ Het weekend is altijd een race. Vaak zijn het kleine afstanden, naar de dans club van de kinderen en naar familie op visite. Ik moet gewoon op mijn banden kunnen vertrouwen.” “Vandaag de dag besparen we waar dat mogelijk is, we willen geen geld weggooien en door brandstof te besparen beschermen we ook nog het milieu.” Tot slot, consumenten hebben meerdere verwachtingen … Source: Etude DVA Reason Why 2011

16 Bron: TNS SOFRES Value to Design 2007 Frankrijk, Duitsland, UK en Rusland BAND 1BAND 3 Droog: Nat: Levensduur: Brandstof-besp. : Gekozen door 27% van de consumenten Droog: Nat: Levensduur: Brandstof-besp. : Gekozen door 24% van de consumenten BAND 2 Droog: Nat: Levensduur: Brandstof-besp: Gekozen door 49% van de consumenten …en zij willen niet moeten kiezen tussen essentiële prestaties van hun banden Als “de beste banden keuze” ziet de consument een band die het juiste evenwicht tussen de 4 essentiële prestaties biedt.

17 ENERGY SAVER + : HET ANTWOORD VAN MICHELIN

18 Het antwoord van MICHELIN voor de consumenten Consumenten willen niet moeten kiezen tussen de essentiële prestaties van hun banden. Wij proberen deze cruciale prestaties tegelijkertijd te verbeteren. Dit heeft altijd deel uit gemaakt van onze belofte en maakt deel uit van het DNA van het merk MICHELIN. Veiligheid, onder alle omstandigheden Levensduur, het 2de keuze criterium voor onze consumenten Brandstof- besparing, om de kosten te drukken en het milieu te beschermen

19 Onze belofte voor iedere nieuw ontwikkelde band: geen essentiële prestatie voor de consument opofferen Veiligheid Levensduur Brandstof- besparing

20 De bijdrage van de milieu vriendelijke MICHELIN banden OF WEL EEN VERLAGING VAN DE CO2 UITSTOOT VAN: MICHELIN schat in dat zijn milieu vriendelijke banden, sinds 1992 een brandstof- besparing hebben opgeleverd van : (resultaten op 26/06/2012)

21 Met Energy Saver +, viert MICHELIN 20 jaar innovatie in milieu vriendelijke banden door nog een extra stap te zetten! 160 patenten zijn geregistreerd voor een voortdurende verbetering van de Energy Saver sinds zijn introductie Energy Saver + zal de 5de generatie zijn van de Energy band Tot 60 liter brandstof en 140 CO2 kg bespaard (1) dankzij Energy Saver + banden (1) Schatting van de gemiddelde besparing met MICHELIN Energy Saver + vergeleken met het zijn voorganger, voor een benzine voertuig, op basis van de testen TÜV Süd 2012 voor rolweerstand (in afmetingen 175/65 R14 T en 195/65R15H) en over de gemiddelde levensduur van een MICHELIN band (i.e km - Interne test 2012).

22 De nieuwe MICHELIN ENERGY SAVER + band Bespaar nu nog meer brandstof (1), in alle veiligheid. Een groter respect voor het milieu Tot 140 Kg CO2 minder (1) Een groter respect voor het milieu Tot 140 Kg CO2 minder (1) De uitzonderlijke levensduur van MICHELIN De uitzonderlijke levensduur van MICHELIN (1) Schatting van de gemiddelde besparing met MICHELIN Energy Saver + vergeleken met het zijn voorganger, voor een benzine voertuig, op basis van de testen TÜV Süd 2012 voor rolweerstand (in afmetingen 175/65 R14 T en 195/65R15H) en over de gemiddelde levensduur van een MICHELIN band (i.e km - Interne test 2012). Nog meer brandstof- besparing Bespaar tot 60 liter brandstof vergeleken met de vorige generatie (1) Nog meer brandstof- besparing Bespaar tot 60 liter brandstof vergeleken met de vorige generatie (1)

23 Een geoptimaliseerd profiel voor meer veiligheid ENERGY SAVER ENERGY SAVER +

24 Rolweerstand en slijtage van de band Het contactvlak warmt op. Dit is rolweerstand. Het brandstofverbruik neemt toe. De polymeerketens raken los van elkaar en uiteindelijk ook los van de band. Dit is hoe een band slijt. Als de band afrolt gaan de polymeren trillen bij contact met een oneffen wegdek.

25 DE ECO’N’GRIP COMPOUND: een nieuwe rubbersamenstelling voor een zuiniger gebruik MICHELIN biedt een nieuw gepatenteerde rubbersamenstelling aan, de ECO’N’GRIP rubbersamenstelling. Deze rubbersamenstelling is versterkt door het toevoegen van een emulsie die zich aan de uiteindes van de moleculen hecht. De chemische elementen zijn zo beter verbonden. Dit heeft twee voordelen:

26 ENERGY SAVER ENERGY SAVER + Een speciale binnenlaag om het brandstofverbruik te verlagen

27 Een geoptimaliseerde vorm voor een nog zuiniger gebruik ENERGY SAVER ENERGY SAVER +

28 B tot CA (2) van 68 tot 70 Bespaar nog meer brandstof (1), in alle veiligheid •Tot 60 liter brandstof besparing vergeleken met de voorgaande generatie (1) •En de know-how van MICHELIN op het gebied van veiligheid en levensduur (1)Schatting van de brandstofbesparing met de MICHELIN Energy Saver + vergeleken met zijn voorganger, voor een benzine voertuig,op basis van TÜV Süd testen 2012 op het gebied van rolweerstand (in de afmeting 175/65 R 14 en 195/65 R 15 H) en op een gemiddelde levens duur van een MICHELIN band (i.e km - Interne test 2012). (2)Behalve de 14’’ afmetingen die een B klassering hebben

29 PRESENTATIE VAN HET GAMMA

30 Twee tegenoverelkaar liggende, zeer goed leesbare markeringen Een naam die “+” besparingen aangeeft !

31 MICHELIN ENERGY SAVER + : 14’’ B*H/B*DIAMETER*LISI*Extra Load T TXL T T H T T H T H T H T H

32 MICHELIN ENERGY SAVER + : 15 ’’ B*H/B*DIAMETER*LISI*Extra Load T H H T V V TXL H T H T V H T B*H/B*DIAMETER*LISI*Extra Load T TXL H HXL T H V V H V H T

33 MICHELIN ENERGY SAVER + : 16’’ B*H/B*DIAMETER*LISI*Extra Load V HXL VXL H H HXL TXL V VXL TXL T VXL H V V H VXL VXL

34 MICHELIN ENERGY SAVER + : DE HOMOLOGATIES VAN DE AUTOMOBIELCONSTRUCTEURS een gamma dat doorborduurt op de successen van de Energy Saver bij de automobielcontructeurs met : Meer dan 190 homologaties sinds zijn introductie Bij 22 constructeurs En op 96 modellen!


Download ppt "DE BELANGEN VAN MOBILITEIT ENERGY SAVER + HET ANTWOORD VAN MICHELIN PRESENTATIE VAN HET GAMMA."

Verwante presentaties


Ads door Google