De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Pierre Vancrutsen Rekruteringsmanager Carrefour Express Carrefour Express: the bridge between retail and OOH.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Pierre Vancrutsen Rekruteringsmanager Carrefour Express Carrefour Express: the bridge between retail and OOH."— Transcript van de presentatie:

1 Pierre Vancrutsen Rekruteringsmanager Carrefour Express Carrefour Express: the bridge between retail and OOH

2 (On)bekend is (on)bemind strategie - inplanting cliënteel -aantal vestigingen jaaromzet – oppervlaktes - investering

3 •DE BUURTWINKEL OP MAAT - AANGEPAST AAN DE NODEN VAN DE KLANT •GROOTSTEDEN - BELANGRIJKE VERKEERSASSEN - TOERISTISCHE ZONES •RESIDENTIEEL - ADMINISTRATIEF - TREIN EN METRO STATIONS - ZIEKENHUIZEN •JONGE MENSEN - BUURTBEWONERS - GELEGENHEIDSHOPPERS -OUDERE PERSONEN •AANTAL CARREFOUR EXPRESS WINKELS IN BELGIË 192 WINKELS •GEMIDDELDE JAAROMZET VAN EEN EXPRESS 1.4M€ - 1.8M€ - 2.2M€ •GEMIDDELDE OPPERVLAKTE VAN EEN CARREFOUR EXPRESS 150M² - 250M² •GEMIDDELDE INVESTERING PER PROJECT € €

4 Klantensegmentatie Van maandag tot vrijdag shoppen bij Express zaterdag op restaurant zondag bij de schoonouders Geografische shopper: buurtwinkels Opportunistische shoppers: op weg naar... Doelgerichte shopper: lokale bewoners - alleenstaanden

5 •Het concept Carrefour Express speelt in op die klanten die geen tijd wensen te spenderen om lang te winkelen. •Klanten die zeer snel alle nodige producten op een beperkte oppervlakte kunnen vinden. •Klanten die geen zin hebben om al te lang aan te schuiven aan de kassa. •De klant moet bij manier van spreken in één oogopslag het aanbod/suggesties/promo’s kunnen overzien •Carrefour Express vervult onbewust een sociale rol in de buurt, ontmoetingsplaats. •Carrefour Express geeft ook de mogelijkheid van bijkomende diensten aan zijn klanten te kunnen aanbieden, droogkuis, Postpunt, Kiala punt enz…

6 •De rol van Carrefour Express in een administratieve buurt –Klanten hebben de mogelijkheid om onder de middag belegde broodjes aan te kopen, of panklare gerechten die ze dan ter plaatse kunnen nuttigen, kunnen hun boodschappen in bewaring geven in de winkel tot ‘s avonds na de dagtaak. •De rol van Carrefour Express in een toeristische buurt –Is in het toeristische seizoen 7/7 open, promoot de streek- producten, speelt in op de behoefte van de vakantieganger. •Zo ook vervult Carrefour Express zijn rol als buurtwinkel in de nabijheid van : –Trein of metrostation –Ziekenhuis –School / universiteit

7 Productrange Voorverpakt - Bake-off Vers Producten met potentieel

8 Het Carrefour Express concept als buurtwinkel leent zich tot alle mogelijke klantpatronen van de buurt •Dagverse groenten en fruit, bakkerij, voorverpakt vlees, 4e gamma, panklare gerechten, voorgesneden fruit, vers geperst fruitsap. •Carrefour Express buurtwinkels houden rekening met een aangepast assortiment van producten afhankelijk van de aanwezige culturen (Halal vlees – chocer producten – etnische producten- kleine verpakkingen). •Carrefour Express buurtwinkels fungeren ook als winkel die vooral zondags bepaalde klanten gaat depanneren. •Carrefour Express buurtwinkels spreken ook oudere klanten aan, alleenstaanden, ook zij die geen tijd hebben door beroepsomstandigheden.

9 Winkeluitbaters De franchisenemer is een kameleon Mentaliteit van de franchisenemer/franchisegever Samenwerking tussen beiden in goede en kwade dagen Opportuniteit voor de OOH of de retail

10 •De franchisenemer is meer dan een kameleon, hij moet manager, teamplayer, raadgever, investeerder, invaller en vooral een ambassadeur voor het enseigne zijn. •De relatie tussen franchisegever en franchisenemer is een win-win relatie met de bedoeling een economisch on-going proces in beweging te zetten. •Een commerciële relatie op te bouwen waarin respect, vertrouwen, ondersteuning, vorming en begeleiding de fundamenten zijn van het succes. •Franchisenemer is een beroep/een vak (waar geen plaats is voor avonturiers)

11 Franchise is zeker en vast een opportuniteit voor OOH en retail. •Samen moeten ze die producten ontwikkelen die de klant van morgen wenst, •Aangepaste verpakkingen, kleinere hoeveelheden, praktische verpakkingen, uit milieuvriendelijk en ecologische materiaal. •Eveneens moet de nodige aandacht gegeven worden aan een evenwichtige samenstelling van de voedingstoffen in deze producten. •Bij de ontwikkeling van nieuwe producten, zeker en vast de terreinervaring van de franchise raadplegen, zij zijn het aanspreekpunt van hun consument.

12 Visie Toekomst van de Carrefour Express winkels Toekomst van de convenience stores Is er plaats voor meerdere enseignes?

13 •Het concept Carrefour Express zal zich in België blijven ontwikkelen om permanent te beantwoorden aan de noden van zijn klanten. •De buurtwinkels zitten ongetwijfeld in de lift. Ooit zijn ze verdrongen geweest uit het distributielandschap, maar zijn nu sterker en strategischer ontwikkeld. •De consument moet kunnen kiezen tussen verschillende enseignes, voor de consument is dit een must. Hij moet kunnen vergelijken prijs/kwaliteit – maar ook zal de consument oordelen over de netheid /klantvriendelijkheid van het enseigne

14 Persoonlijke visie The mind is like a parachute, it only functions when its open.

15 ZAL DE CONSUMENT... •De zaterdag nog steeds beschouwen als de dag waarop er inkopen moeten gedaan worden ? •Nog tevreden zijn met de openingsuren ? •Zijn kostbare vrije tijd nog willen investeren in het winkelen ? ZULLEN DE PRODUCENTEN EN RETAILERS … •Zich kunnen aanpassen aan deze nieuwe tendensen ? •Welke rol zullen de producenten en retailers in de volgende 10 jaar moeten gaan vervullen ?


Download ppt "Pierre Vancrutsen Rekruteringsmanager Carrefour Express Carrefour Express: the bridge between retail and OOH."

Verwante presentaties


Ads door Google