De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hydractive 3+ Veerbol LV BHI M LDS- reservoir Veerbol RV Veerbol RA Veerbol LA Stugheidsregelaar A Stugheids- Regelaar V Naar stuurbekr. Stuurbekr.koeler.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hydractive 3+ Veerbol LV BHI M LDS- reservoir Veerbol RV Veerbol RA Veerbol LA Stugheidsregelaar A Stugheids- Regelaar V Naar stuurbekr. Stuurbekr.koeler."— Transcript van de presentatie:

1

2 Hydractive 3+

3 Veerbol LV BHI M LDS- reservoir Veerbol RV Veerbol RA Veerbol LA Stugheidsregelaar A Stugheids- Regelaar V Naar stuurbekr. Stuurbekr.koeler HD-voeding/retour van het veersysteem Retour LDS-reservoir van de stugheidsregelaars LDS-voeding komende van het reservoir Veercircuits

4 BHI Op de langsdrager RV Onder het LDS- reservoir LDS-reservoir Op de langsdrager RV boven de BHI VEERBOLLEN VOOR Boven de veercilinders STUGHEIDSREGE- LAAR VOOR Onder de langsdrager RV op hetzelfde niveau als de BHI

5 STUGHEIDSREGE- LAAR ACHTER Onder de dwarsbalk van de achtertrein, in het midden VEERBOLLEN ACHTER Onder de veercilinder- aansluiting

6 Maximum LDS-peil (in (drukloze stand)

7 Computer Aansluiting computer Hydro- elektrisch blok Ingang LDS-vloeistof Motor hydraulische pomp Voedingsaansluiting van de pompmotor Bedieningsaanslui- ting van de pompmotor

8 Inlaatelektroklep achterwielop- hanging Uitlaatelektroklep voorwielophanging (hier niet zichtbaar) Uitlaatelektroklep achterwielop- hanging Inlaatelektroklep voorwielophanging (hier niet zichtbaar) LDS-ingang komende van het reservoir Pomp- plunjers Accu

9 Inlaatfase Compressiefase Naar inlaatelektrokleppen Komende van het reservoir

10 COMPUTERCOMPUTER M BHIBHI 7715 VSB Naar stug- heidsregelaar voor Naar stijf- heidsregelaar achter Retour LDS van de stugheidselektro- kleppen INL EK UITL EK Overdrukklep Hydraulische pomp Accu

11 COMPUTERCOMPUTER M BHIBHI 7758 VSB Naar stugheids- regelaar voor Naar stugheids- regelaar achter

12 COMPUTERCOMPUTER M BHIBHI 7758 VSB Naar stugheids- regelaar voor Naar stugheids- regelaar achter

13 Aftapschroef Plaats van de veerbollen Variabele stugheids- elektroklep Bedienings- schuif Naar linker veercilinder Naar rechter veercilinder HD-aanvoer komende van de BHI Retourleiding naar het LDS- reservoir Schokdemper

14 Hoge druk + Veer Hoge druk Lage druk + Veer Hoge druk Veerbol L Veerbol R Veerbol LVeerbol R Retour- leiding stugheids- elektroklep 

15 Veiligheids- voorziening Stikstof onder druk 385 +/- 15 cm 3 VOOR Hoofdveerbollen: 50 bar Aanvullende bol: 70 barACHTER Hoofdveerbollen: 40 bar Aanvullende bollen: 40 bar

16 BHI-computerBHI-computer Wieluitslag LV Wieluitslag RV Wieluitslag LA Wieluitslag RA CSS Selectie van de modus Selectie van de hoogte + of - Staat van de portieren BSI Gevraagd motorkoppel Motortoerental Starten bezig CMM Stuurhoek Stuurdraai- snelheid STUUR- HOEK- SENSOR Versnelling in lengterichting ABS/ESPABS/ESP Versnelling in dwarsrichting Voertuigsnelheid Rempedaal- schakelaar Remdruk- regeling Druk van de hoofdcilinder ABS/ESP in regeling CAN I/S

17 BHI-computerBHI-computer stugheids- status voor en achter Correctie bezig CSS Status hydraulische- pompmotor CMM Motor hydraulische pomp Stugheidsregel- elektroklep V Diagnosege- gevens Diagnose- gereedschap CAN I/S Draad CAN I/S Verzoek aansturen storingslampje Sportstatus hydractive Correctie bezig BSI Correctiebegin - en - eindpositie Weigering van correctie K-lijn Stugheidsregel- elektroklep A Inlaatelektroklep V Inlaatelektroklep A Uitlaatelektroklep V Uitlaatelektroklep A

18  Definitie van de zogenaamde parkeerstand Doel: een esthetische stand van het voertuig in rust behouden Parkeerstand voor = Rijhoogte voor - 15 mm Parkeerstand achter = Rijhoogte achter - 20 mm De parkeerstand is de referentiestand voor de controle van de voor- en achtertrein uitlijning.

19  Gedeeltelijke activering « hoogtecorrectie » Detectie van de activeringsvoorwaarde n Uitschakeli ng 12V 0V RCD BSI BHI CSS Hoogtecor rectie tijd CAN- activiteit Gedeeltelijke activering van de BSI Gedeeltelijke activering van de CSS Hoogtecorrectie bezig Standby niet toegestaan door de BHI Waakstatuswoord hoogtecorrectie Inactief Gedeeltelijke activering van de BSI Actief Gedeeltelijke activering hoogtecorrectie op gang gebracht door de BSI Correctie uitgevoerd Inslapen toegestaan door de BHI Inactief Init. Uitschakeli ng Standby bevolen door de BSI Standby 10x?

20  Automatische regeling van de hoogte Ongeacht de geselecteerde referentiehoogte corrigeert de BSI de hoogte van het koetswerk in verhouding tot de referentiewaarde als: - de hoogteafwijking V of A groter is dan 4 mm (+ of -) (hysteresis) - het verschil tussen de hoogte V en de hoogte A groter is dan 8 mm De reactietijd (« vertraging ») voor de regeling kan variëren naar gelang van de omstandigheden

21  Automatische wijziging van de hoogte Op basis van de voertuigsnelheid Op basis van de staat van het wegdek Als er een toestand « slechte weg » wordt gedetecteerd (overschrijding van een slingerdrempel binnen het frequentiebereik 4Hz – 8Hz Hoogte +10 mm Snelheid Normale positie Koetswerk- hoogte Snelweg- positie 125 km/u105 km/u Snelheid Normale positie Koetswerk- positie Lage positie 40 km/u10 km/u Verhoogde positie Hoge positie

22  Automatische wijziging van de hoogte  Bij een hoogtewijziging wordt de ophanging in de soepele modus gedwongen, behalve na verzoek overgang naar hard op basis van stuurhoek of -stuurdraaisnelheid  Onder de 30km/h vindt er geen hoogtewijziging plaats als het rempedaal wordt bediend.

23  Tussenkabel: 4229-T  Showroommodus: Gereedschap 9802-T / 9973.R9 (set van 4 spieën)  Voorbereiding Nieuw: verifiëren van het stijgen en dalen van het voertuig door te drukken op de knop op de middenconsole  Bijvullen LDS: verwijder de dop van het reservoir, zet de wagen in de lage stand (drukloos maken dmv. diagnosegereedschap) en vul indien nodig vloeistof bij. Maximum- niveau

24  Inleren van de koetswerkhoogten:  Gebeurt via een specifiek menu in de CSS-computer, voertuig in rijhoogte (contact ingeschakeld)  4 in te voeren hoogten Referentiehoogte = Hoogte van het midden van het wiel « R » - Hoogte in de referentiepunten VOOR ACHTER

25  Bijvullen van LDS-vloeistof na aftappen:  Specifiek menu « aftappen van het veersysteem » in de CSS-computer. De instructies volgen. Tijdens de procedure moet men:  een druk van 0,5 bar toepassen op het reservoir  de 4 AMVAR-actuators aansturen (via de actuatortest)  het koetswerk in de hoogste stand en vervolgens in de laagste stand bewegen met de knop in de wagen  de stuurinrichting van aanslag tot aanslag bewegen  Controle van de koetswerkhoogte:  Controleer de bandenspanning, schakel het contact in (voertuig in rijhoogte), parkeerrem los, ga naar de hoogste stand en vervolgens naar de laagste stand.  Voer de metingen uit, de waarden moeten als volgt zijn: 160 +/- 6 mm voor LV en RV 111 +/- 6 mm voor LA en RA

26


Download ppt "Hydractive 3+ Veerbol LV BHI M LDS- reservoir Veerbol RV Veerbol RA Veerbol LA Stugheidsregelaar A Stugheids- Regelaar V Naar stuurbekr. Stuurbekr.koeler."

Verwante presentaties


Ads door Google