De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie! Sponsoren van Alpe d’HuZes 2014 zijn onder andere …

Verwante presentaties


Presentatie over: "Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie! Sponsoren van Alpe d’HuZes 2014 zijn onder andere …"— Transcript van de presentatie:

1 Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie! Sponsoren van Alpe d’HuZes 2014 zijn onder andere …

2 Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie! Sponsorwerving wat en hoe ‘Inspireer een sponsor en de sponsoring volgt vanzelf’ Spreker: Huub Broks 15 maart 2014

3 Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie! Stelling / overtuiging Sponsorwerving is leuk. Er bestaat namelijk niets mooiers om vanuit je passie je eigen verhaal te vertellen en iemand zo ver te krijgen dat hij/zij je ook financieel ondersteunt. Het is onze droom dat niemand meer doodgaat aan kanker. Het geld dat hiervoor nodig is, kan iedereen werven.

4 Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie!

5 Succesfactoren voor sponsorwerving • Leg de (juiste) vraag voor bij het juiste publiek. Werf planmatig • Mindset: ‘Je vraagt het niet voor jezelf !’ • Gooi jezelf volledig in de strijd. Eerste slag is een daalder waard!  Sponsorwerving is gebaseerd op inspireren en volharding!

6 Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie! Alpe d’HuZessponsoring – Hoe? • Ken onze feiten • De actiepagina en de administratie • Onderneem! • Overige tips (vraag en deel!)

7 Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie! Alpe d’HuZes, overtuiging en pijlers Onmacht omzetten in kracht, Opgeven is geen optie! • ‘Met hart en ziel afzien voor een ander levert de grootst mogelijke voldoening op’ • Saamhorigheid ‘Alleen een dwaas blaast tegen de wind in...’ • Dat er niemand meer doodgaat aan kanker! • Wetenschap en ermee (leren) leven gaan hand in hand. Vier doelgroepen verbinden:

8 Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie! De Alpe d’HuZesstory - hoogtepunten Resultaten Bedrag 6 juni ,89 7 juni ,11 5 juni ,62 4 juni ,00 3 juni ,00 9 juni ,45 7 juni ,35 6 juni ,87 Begonnen in de zomer van 2005 als ‘onzinnig idee’, autonoom gegroeid ‘omdat het nog niet eerder was gedaan’

9 Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie! Geldbesteding – inhoudelijk Thema’s geldbesteding • Kanker als ziekte onder controle krijgen • Procesinnovatie in de oncologische zorg • Technische innovatie in dienst van de patiënt • Fundamentele kennis over kanker Goed, Gelukkig en Gezond leven met kanker • (Samen)leven met kanker • Kanker en voeding • Revalidatie en nazorg Check de website voor de projecten (opgevenisgeenoptie.nl/bestedingen)

10 Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie! Procedure geldaanvraag

11 Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie!

12 De actiepagina

13 Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie! Actiepagina – gebruik die intensief! • Iedere deelnemer heeft een eigen actiepagina, ook als teamlid. • Het is verplicht die te vullen. • Die pagina is het centrum van jouw actie: – Werven – Afhandelen

14 Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie! De administratie • Financiële afhandeling, factureer direct vanuit team, teamlid of individuele deelnemer – Via iDEAL Doneerbutton – Via de facturatiemodule (>500 euro) • Vermeld zelf de sponsor op je actiepagina • Geef boven 2500 naam en url door voor vermelding op onze website bij • Geef boven 2500 euro ook het JPG-logo door voor vermelding op onze website

15 Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie! Onderneem! • Maak een plan, leg de lat hoog! • Gebruik het sponsormateriaal: sponsorbrief en –tabel, powerpoint & films en factsheets • Begin gewoon en informeer ons zo nodig, vraag geen toestemming • Laat iedereen weten wat je doet (social) • MacMillan: “Little green book of Fundraising”

16 Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie!

17 Sponsortips en ideeën andere teams Jouw verhaal is inspirerend voor anderen. Jouw verhaal raakt. Jouw verhaal is aanstekelijk. • Kijk op de site: benut en gebruik goede ideeën van andere teams. • Communiceren is 1+1=3 als je mix van middelen inzet en de kracht van de herhaling benut. • Denk in de doelgroep achter jouw doelgroep. Dus het netwerk achter jouw familie, vrienden en zakelijke contacten. Denk ook aan hulptroepen. • Werk samen met andere teams of deelnemers uit jouw regio.

18 Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie! Mix & match ideeën en tips  • Tips doelgroepen Werk, collega’s, hulptroepen, scholen, etc. • Tips communicatie De actiepagina als kloppend hart, in alle uitingen de url van je actiepagina, videobeelden, tussenstanden, werken met vaste thema’s, synergie met meerdere communicatiemiddelen, altijd flyer bij je, de donatieboxen en nog veel meer. • Tips evenementen Wijnverkoop, benefiet BBQ, concerten, feesten, dinnerparty's, Alpe d’HuZesmaand met middenstand, sportevenementen, op je Tacx, spinningmarathon, MTB-tochten, etc.

19 Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie! Mix & match ideeën en tips  • Tips voor tegenprestaties Reclamemogelijkheden bieden, oliebollen bakken, creatieve producten verkopen, tweedehandsspullen verkopen, etc. • Tips voor loterij, cheques en veilingen Loterijen met mooie prijzen, hotelcheque, veilingen • Acties van andere teams waar je aan mee kunt doen Loterij met trekking van de winnaar op 6 juni in Frankrijk. • ‘Jat’ (ideeën) vooral, mix & match en maak er een sterk op je doel gericht communicatieschema van!

20 Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie! Vragen? ‘We are here to help!’ Mail met


Download ppt "Alpe d’HuZes • Opgeven is geen optie! Sponsoren van Alpe d’HuZes 2014 zijn onder andere …"

Verwante presentaties


Ads door Google