De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Communicatie en mobiliteit in Mechelen

Verwante presentaties


Presentatie over: "Communicatie en mobiliteit in Mechelen"— Transcript van de presentatie:

1 Communicatie en mobiliteit in Mechelen

2 Stappenplan Hebben de verkeerswijzigingen een grote impact op het dagelijkse leven? JA grote impact NEE, kleine impact Zijn het wegen in commerciële centrum of wegen voor doorgaand verkeer? Zijn het wegen in commerciële centrum of wegen voor doorgaand verkeer? JA NEE JA NEE Brief straat minimum 10 dagen voor start nieuwe regeling (marcom) Ev. Twitter politie Website (bij betrokken onderwerp en in de kijker) Mailing via economie naar handelscomités, taxi, frietkramen, … (marcom) Facebook/ twitter stad (marcom/politie) Persbericht Mailing economie naar handelscomités, taxi, frietkramen, …

3 Van beurtelings parkeren naar vaste parkeerplaatsen in ganse straat
Wijzingen met veel impact Van beurtelings parkeren naar vaste parkeerplaatsen in ganse straat Invoeren van een blauwe zone Wijzigingen in rijrichtingen (omdraaien, enkelrichting, …) Snelheidsaanpassingen in 1 straat of in een zone/wijk. Wijzingen met weinig impact Enkele parkeerplaatsen supprimeren of bijmaken Verkeersveiligheid verhogen door bijv. het plaatsen van bloembakken Verkeersveiligheid verhogen aan school (uitstulping) Combinatie van bovenstaande maatregelen

4 Inspraak Wijzigingen in schoolomgeving:
school is het eerste aanspreekpunt.  afhankelijk van het overleg worden eventueel ouders en/of buren betrokken. Fietsenstallingen: Mechelaars kunnen noden kenbaar maken en de dienst screent zelf leemtes. Bij wegenwerken speelt mobiliteit steeds een belangrijke rol: onderdeel van de minder hindercommunicatie en tijdens eventuele info-meetings.

5 Inspraak Voor een onderzoek naar blauwe zone kan een initiatief genomen worden vanuit de straat/buurt. Dit is vastgelegd in een collegebesluit, maar geen garantie op invoering, wel tot onderzoek door de stad. Bij grotere mobiliteitsingrepen wordt de mogelijkheid geboden om binnen een beperkte tijd te reageren op de plannen. Beperkte bijsturingen zijn hierna nog mogelijk. (via bewonersbrieven)

6 Inspraak Individuele burgers of organisaties kunnen via allerhande kanalen suggesties doen die altijd behandeld en besproken worden. Plangroep mobiliteit (kleine meldingen met beperkte oplossingen) Werkgroep verkeersveiligheid (overdreven snelheid of ongevallen) Verkeerscommissie (grote mobiliteitsdossiers met belangenverenigingen zoals TTB, fietsersbond en De Lijn) Specifieke grote mobiliteitsdossiers: Mobiliteitsplan Snelheidszones Traject Nekkerspoel Circulatie wijk Tervuursesteenweg, Pennepoel, …

7 Vragen


Download ppt "Communicatie en mobiliteit in Mechelen"

Verwante presentaties


Ads door Google