De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

WELKOM OUDERAVOND T4 T4a: Jan Sachs(0.22) T4b: Ruth van de Nes (0.23) T4c: Helen Sasbrink (0.24) T4d: Wencke Boon (0.25) T4e: Sandra Tip (0.26) T4f:

Verwante presentaties


Presentatie over: "WELKOM OUDERAVOND T4 T4a: Jan Sachs(0.22) T4b: Ruth van de Nes (0.23) T4c: Helen Sasbrink (0.24) T4d: Wencke Boon (0.25) T4e: Sandra Tip (0.26) T4f:"— Transcript van de presentatie:

1

2 WELKOM

3 OUDERAVOND T4 T4a: Jan Sachs(0.22) T4b: Ruth van de Nes (0.23) T4c: Helen Sasbrink (0.24) T4d: Wencke Boon (0.25) T4e: Sandra Tip (0.26) T4f: Tanja Visser (0.27) Decaan: Roland van Schaick Conrector VMBO: Alinka Spijkers Mentoren

4 OUDERAVOND T4 19.30 uur : Welkom door de conrector 19.45 uur : Voorlichting door de decaan 20.00 uur : Uitleg door de mentoren 20.45 uur : Einde bijeenkomst Programma

5 OUDERAVOND T4 SE voor aantal vakken al begonnen in T3 SE maatschappijleer afgesloten in T3 Eindcijfer voor het examen = 1 x SE + 1 x CE : 2 In PTA staan alle afspraken over SE en CE Woensdag 9 november t/m dinsdag 15 november eerste toetsdagen Tussendoor ook tentamens en toetsen SE en CE

6 OUDERAVOND T4 Eén 5, voor de overige vakken een 6 of hoger Eén 4, voor de overige vakken een 6 en tenminste één 7 Twee maal een 5, voor de overige vakken een 6 en tenminste één 7 Nederlands niet lager dan een 5. Tenminste een 5.5 gemiddeld voor het CE LO, kunstvak (CKV) en sectorwerkstuk zijn afgesloten met een voldoende of goed Uitslag rekentoets wel als bijlage bij het diploma, maar telt niet mee voor de slaag-zakregeling Exameneisen

7 OUDERAVOND T4 Flexlessen zijn hele lesuren, twee keer per week We werken in vijf blokken van 6 – 8 weken Per blok volgt de leerlingen een vak Indeling op basis van (rapport-)cijfers Indeling in overleg met de mentor Ook sectorwerkstuk in flexlessen Flexlessen in het VMBO

8 OUDERAVOND T4 De leerling staat na het CE gemiddeld een 6.8 Met het gemiddelde wordt bedoeld: het gemiddelde van het SE en CE De leerling maakt de aansluitmodules Van de gemaakte aansluitmodules mag maximaal één aansluitmodule onvoldoende zijn afgerond De leerling heeft een motivatiebrief geschreven De leerling heeft eventueel een intakegesprek met de conrector en decaan van de havo-afdeling Overstap T4 naar H4

9 OUDERAVOND T4 Starten met de aansluitmodules kan op 30 januari na SE 2 Om deel te mogen nemen aan de aansluitmodules moet de leerling na SE2 een 6.8 gemiddeld staan Na het CE is er nog een tweede mogelijkheid om de aansluitmodules te maken Op 30 januari 2017 is er een voorlichting voor leerlingen en ouders met uitgebreide informatie Overstap T4 naar H4

10 OUDERAVOND T4 Veel aandacht voor studiehouding en resultaten van de leerlingen Duidelijke afspraken en consequenties Met een deel van de leerlingen sluiten we een overeenkomst waarin we afspraken rondom studiehouding en resultaten vastleggen De mentoren nodigen de betrokken leerlingen en ouders/verzorgers uit Na SE1 moeten leerlingen die niet aan de slaag-zakregeling voldoen verplicht bijlessen volgen o.l.v. Lyceo. Studieresultaten

11 OUDERAVOND T4 Klankbordgroep Maandag 21 november 2016 van 19.30 – 21.00 uur. Doel en werkwijze

12 ? Geslaagd! Wat dan?

13 STAP 1: Uit wat kan ik kiezen? Op een ROC of AOC: middelbaar beroepsonderwijs (mbo)  Sector, niveau, leerweg

14  Techniek  Economie, Handel  Zorg, Welzijn  Landbouw, natuur, milieu Sector

15 Niveaus: mbo 4 niveaus Niveau 1: drempelloos /zonder diploma vmbo (16 jaar en ouder) Niveau 2: Diploma vmbo-bb Niveau 3 en 4: Diploma vmbo-tl/kb

16 Leerwegen: BOL Beroepsopleidende leerweg  Beroepspraktijk 20 tot 60 %  stages  practicumsimulatie op school BBL Beroepsbegeleidende leerweg  Beroepspraktijk 60 %  leren en een echte baan  contract met werkgever over leren en werken: (vroeger: leerlingenwezen )

17 havo Eis:  theoretische leerweg met  voor NT: Na + SK + Wi  voor NG: Wi + SK  Voor EM: Wi  Voor CM: 2de MVT Informatieavond 30 januari 2017

18 STAP 2: informatie zoeken  Persoonlijke informatie  Informatie over opleidingen, beroepen, arbeidsmarkt

19 STAP 3 : Keuze bepalen Ook havo-kandidaten maken een keuze STAP 4: Keuze uitvoeren: aanmelden vanaf december

20 ….. hulptroepen…..  Opleidingsgidsen  Identitest (T3)  Internet  Mentor  Decaan  Leerlingbezoekdag 8 en 9 december  Open dagen  Qompas

21 Inschrijvingsprocedure aanmelden: via website aanmelden bij vervolgopleiding Digitaal Doorstroom Dossier aanmaken Voor 1 april moet elke leerling* minimaal aangemeld zijn bij een vervolgopleiding Specialistische opleiding zoals Sport & Bewegen, Vormgeven en VeVa vóór 1 maart.

22 Leerlingenbezoekdagen Afspraken voor 8 & 9 december 2016:  Leerlingen gaan één dagdeel naar mbo-opleiding  Leerlingen gaan op eigen gelegenheid.  Leerlingen krijgen vragenformulier mee.  Mentor en decaan bezoeken ook een mbo-opleiding.  Vervoerskosten zijn voor de leerling.

23 Is geïnformeerd en betrokken Volgt de leervorderingen van zijn leerlingen Veilig leer- en leefklimaat Signalering en begeleiding (evt. vanuit het zorgteam) op sociaal-emotioneel gebied Mentor

24 Groepsactiviteiten Teambuilding (29/9) Walibi Fright Night (14/10) dit is een keuze Kerstdiner of -ontbijt (nog niet zeker 22-23/12) Galabal (20/4/17) Diploma-uitreiking (4/7/17) Klassenuitje op eigen gelegenheid van de mentor

25 Magister Goed bijhouden van de studieresultaten (overzicht) Absentie controle /ziekte verzuim (inhaalwerk) bijzonderheden

26 It’s learning Studiewijzer Agenda Theorie Links om te oefenen En meer … https://rsgenkhuizen.itslearning.com/index.aspx

27 Plannen P.T.A-boekje (overzicht) Zelfstandig – vriend(in) – mentor of ouders Het fictiedossier inleveren op vrijdag 10 februari 2017 vóór 12.00u niet uitsmeren, maar plannen !

28 Cup 6 en Flex T4 heeft twee flex-uren per week In blok 2 is één flex-uur voor het sectorwerkstuk Keuze flex-uren in overleg met mentor

29 PTA-boekje GOED doornemen door de leerling, maar ook de ouders Wat te doen in bepaalde gevallen: ziekte / te laat etc… Gewicht Leerstofomschrijving SE (schoolexamen) Voorbeeld:LO: 3 blokken, bestaan uit verschillen de onderdelen, elk blok moet in zijn geheel met een voldoende te zijn afgerond.

30 OUDERAVOND VMBO-4 Een leerling haalt voor wiskunde SE1 een 4 SE2 een 3,3 SE3 een 7 SE4 een 5,7 ------ 20:4 = 5 En voor wiskunde CE 3.9 Welk cijfer (uitgedrukt in een heel getal) krijgt de leerling op zijn eindlijst: 5 + 3.9 = 8.9 : 2 = 4.45 = 4 Blz 13 – 9.1.3

31 Een leerling heeft een luistertoets als schoolexamen onderdeel. Hij/zij verslaapt zich en komt te laat. Mag hij/zij nog deelnemen aan de luistertoets? Welke maatregelen kunnen er worden genomen? Blz 6 – 4.2.8 OUDERAVOND VMBO-4

32 Een leerling wordt de dag voor het CE ziek! Hoe moet er gehandeld worden? Mag de leerling het CE inhalen? Zo ja, wanneer? Blz 12 – 8.3 en 8.7 OUDERAVOND VMBO-4

33 Het CE Engels begint om 9.00 uur. Een leerling verslaapt zich en komt om 9.30 uur. Mag hij/zij nog starten? Een andere leerling had zich vergist in de tijd en komt om10.00 uur. Mag hij/zij nog beginnen ? Blz 12 – 8.2 OUDERAVOND VMBO-4

34 Een leerling is het niet eens met het cijfer wat hij/zij heeft gekregen voor het schoolexamen. Wat moet hij/zij doen ? Blz 15 – 13.1 OUDERAVOND VMBO-4

35 Hoeveel SE – herkansingen heeft een leerling? Blz 9 – 4.8.3 + 4.8.4 Hoeveel CE – herkansingen heeft een leerling? Blz 13 – 9.3.1 Als een leerling van Engels CE een 7 heeft en voor de herkansing een 5, welk cijfer telt dan? Blz 13 – 9.3.3 OUDERAVOND VMBO-4

36 Welke leerling is geslaagd? Leerling A:1x5 5x6CE gemiddeld 5.7is wel geslaagd Leerling B: 2x5 4x6CE gemiddeld 5.7 is niet geslaagd Leerling C: 3x5 1x7 2x6CE gemiddeld 5.7is niet geslaagd Leerling D: 1x5 1x3 4x7CE gemiddeld 5.4is niet geslaagd Leerling E: 1x4 4x6 1x7CE gemiddeld 5.5 is wel geslaagd Leerling F: 2x4 4x7CE gemiddeld 5.9is niet geslaagd Leerling G: 2x6 4x7 CE gemiddeld 5.4 is niet geslaagd Blz.13 9.2.4 OUDERAVOND VMBO-4

37 Sectorwerkstuk (SW) Het sectorwerkstuk is een praktische opdracht voor leerlingen in de laatste klas uit de bovenbouw van het vmbo. Leerlingen onderzoeken de mogelijkheden van een vervolgopleiding in hun sector en oriënteren zich op evt. toekomstige beroepen. Het doel daarvan is tweeledig: enerzijds kan de leerling zijn theoretische kennis verdiepen, anderzijds wordt hij getoetst op vaardigheden, zoals het opzetten van een onderzoek, experimenteren, ICT, plannen, analyseren, beschrijven en presenteren. Moet met een voldoende worden afgesloten = voorwaarde om deel te kunnen nemen aan CE. 03 november uitleg SW en start 15 december 19.00u presentaties SW


Download ppt "WELKOM OUDERAVOND T4 T4a: Jan Sachs(0.22) T4b: Ruth van de Nes (0.23) T4c: Helen Sasbrink (0.24) T4d: Wencke Boon (0.25) T4e: Sandra Tip (0.26) T4f:"

Verwante presentaties


Ads door Google