De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl."— Transcript van de presentatie:

1 Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl

2 Stel: Google indexeert continue al onze content. Klanten kunnen onze content vinden via Google en na betaling toegang krijgen tot onze diensten potentiële nieuwe klanten bestaande klanten Kluwer Content € €

3 Waarom doen? Huidige klanten willen dit — direct vanuit Google in Kluwer content — nu al is Google het startpunt juridische zoektocht voor velen — Google sneller tot essentie (wijze van sorteren en presenteren zoekresultaten beter dan van Navigator) Betere vindbaarheid onze content Hogere kans op ‘confrontatie’ met Kluwer Meer gebruik door huidige klanten Nieuwe klanten worden bereikt

4 Waarom niet? Afhankelijkheid van Google —Google wordt startpunt klant, Kluwer één van vele bronnen —Weinig binding klant -> Als Kluwer resultaat niet bevalt terug naar Google Lagere waardeperceptie onze content —Geen premium jasje / Kluwer omgeving —Kluwer content naast gratis content gerangschikt Lagere relevantie voor klant —Geen invloed op volgorde zoekresultaten Klantinformatie, gebruiksstatistieken en context-informatie niet meegenomen in ranking zoekresultaten —Klant krijgt geen content in context —Geen relevante artikelen getoond

5 Verlies klantinformatie —Geen inzicht in zoekgedrag gebruiker —Onbekend op welk zoekwoord Kluwer content wordt gevonden Afhankelijkheid van backlinks — Hoogte in Google ranking wordt bepaald door aantal backlinks (links terug naar jouw site). Op dit moment bestaan die nog niet, organisch groeien duurt lang, kopen van backlinks is kostbaar en riskant. Waarom niet? (2)

6 Nieuwe klanten kunnen nog niet bediend —Geen mogelijkheid om relevante ‘snippets’ te tonen —Geen mogelijkheid om geïnteresseerden te converteren door ontbreken juiste betaalmodellen/conversiemechanisme (landingpage/trx platform) —> zorgdragen voor landingspage / transactie- en fulffilment-platform Concurrentie op SEO niet content —Betere content betekent niet automatisch betere vindbaarheid (backlinks) —Opbouw content concurrenten zou wel eens beter kunnen zijn voor zoekmachines —> eerst uitzoeken hoe onze content SEO effectief aangeboden kan worden Risico dat Snippets al antwoord geven —Gratis weggeven van het gezochte antwoord in de eerste twee regels in Google —> vaststellen en doorvoeren standaardisatie content om aan Google aan te bieden Waarom nog niet?

7 Moeten we onze content integraal door Google laten indexeren? Neen Conclusie

8 Verzamelen best practices WK —Binnen sommige landen wordt content al integraal door Google geindexeerd Content inrichten en standariseren om Google SEO effectief te kunnen laten indexeren. Bouwen transactie- en fulffilment-platform Wat moet eerst?

9 Achterhalen wat de populairste juridische zoektermen zijn in Google. En op basis hiervan: 1.Adverteren op Google met Google Ads 2.Delen van content laten indexeren die het best passen bij deze zoekwoorden Waarbij deze content eerst SEO-gereed wordt gemaak en Snippets zorgvuldig worden gecomponeerd 3. Inrichten landingpage voor proef-abonnementen En hiermee kennis opdoen over hoeveel bezoekers ons via Google vinden, op welke zoekwoorden, en welk percentage converteert. Wat kan al wel?

10 Alleen geïndexeerd waar nu al op wordt gezocht met conversie naar proefabonnementen potentiële nieuwe klanten bestaande klanten Kluwer Content Kluwer Content

11 Meer weten? Jasper Baggerman Kluwerlab.nl


Download ppt "Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl."

Verwante presentaties


Ads door Google