De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Mediaondernemerschap Workshop 1 Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303 Marcel van der Lugt – MO304.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Mediaondernemerschap Workshop 1 Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303 Marcel van der Lugt – MO304."— Transcript van de presentatie:

1 Mediaondernemerschap Workshop 1 Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303 Marcel van der Lugt – MO304

2 Voorstellen docent

3 Aanwezigheid

4 Heb je al vragen?

5 Uitdelen naamstickers: schrijf zelf je naam op deze sticker en plak op je borst kleurcode per specialisatie van jou uit jaar 2: Blauw: Ik doe Mediaondernemerschap als minor Roze:Mediamarketing Zwart:Audiovisuele producties Geel:Digitale Media Groen: Tekstschrijven

6 “Speeddaten” met hele klas (deel 1) Naam, woonplaats, vorige specialisatie, idee voor startup, in welke rol zie jij jezelf etc.

7 Brainstormen: wat is wel/niet mediabranche?

8 WEL media Content maken en/of vermarkten Content is tekst, beeld, events, culturele collecties (musea) of culturele voorstellingen (theater) maar ook events GEEN media Niet elke organisatie/bedrijf met website of webshop is Mediabedrijf Bijvoorbeeld: Zalando is Fashionbedrijf GEEN Mediabedrijf Denk naast B2C zeker ook aan B2B Denk ook aan adviesbureau in mediawereld Denk ook aan media-productie-bedrijf: social media, video, websites Pas op met een app, want dat kost veel tijd en geld en ben je in staat die te maken? Kun je er binnen 5 maanden ook geld mee verdienen?

9 “Speeddaten” met hele klas (deel 2)

10 PAUZE!

11 Inventariseren of iedereen al idee heeft voor startup in Mediabranche (voor Workshop 2 later deze dag/week)

12 Op basis waarvan idee? Doelgroep? En/of Probleem dat je oplost? En/of Branche? En/of Product of dienst? En/of Welk mediumtype? Denk daarbij verder aan: B2B of B2C of beide? Thema/richting?

13 Eisen aan samenstelling groepje/team/startup : Elk team 4 studenten in uitzonderingsgevallen 3, geen 2 en geen 5!) maximaal 7 teams per klas! In elk team moeten 3 “smaken” vertegenwoordigd zijn Minimaal 1 en liever 2 AV studenten per team (NIET meer dan 2 AV’ers per team) Welke smaken zijn er? 1.Je doet MO als MINOR! 2.Je deed in jaar 2 MIC specialisatie Tekst 3.Je deed in jaar 2 als specialisatie Mediamarketing 4.Je deed in jaar 2 als specialisatie AV 5.Je deed in jaar 2 als specialisatie Digitale Media Aan het eind van workshop 2 vormen jullie zelf de teams!

14 Vragen?

15 Einde workshop 1 Tot ziens in workshop 2: MO301 – donderdag 8 e om 8.30 uur MO302 – woensdag 7 e om 9.20 uur MO303 – woensdag 7 e om 15,20 uur MO304 – aansluitend: woensdag 7 e 17.00 uur (wel ander lokaal in BPH…..)


Download ppt "Mediaondernemerschap Workshop 1 Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303 Marcel van der Lugt – MO304."

Verwante presentaties


Ads door Google