De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De Hoofdstraat gaat op de schop!. 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 2 Programma 20.00, 20.30 en 21.00 uur: presentatie ontwerp (10 minuten) gesprek.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De Hoofdstraat gaat op de schop!. 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 2 Programma 20.00, 20.30 en 21.00 uur: presentatie ontwerp (10 minuten) gesprek."— Transcript van de presentatie:

1 De Hoofdstraat gaat op de schop!

2 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 2 Programma 20.00, 20.30 en 21.00 uur: presentatie ontwerp (10 minuten) gesprek aan tafel 21.30 uur: afsluiting

3 Doel Hoofdstraat zo inrichten dat het een veilige weg wordt voor alle weggebruikers, met voldoende doorstroming. 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 3

4 Welke stappen zijn gezet ? Knelpunten verzamelen: - startbijeenkomst op 13 maart 2013 - Verbeter de buurt (website) maart – mei - wandeling Hoofdstraat op 23 maart Oplossingen aandragen: - bijeenkomst op 18 april - Verbeter de buurt (website) maart – mei - wandeling Hoofdstraat op 23 maart Presentatie eerste ontwerp - bijeenkomst 12 juni, concept op basis van uw input - verzoek van aantal aanwezigen: werk twee varianten uit 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 4

5 Beide varianten hebben: opstelruimte bij oversteekplaatsen voor fietsers verhoogd fietspad met (twee) vaste breedtes verhoogde zebra’s (behalve bij rotondes en met stoplichten geregelde kruising ) zijweg erfontsluitingsweg met inritconstructie zijweg wijkontsluitingsweg dan gelijkvloers bushokje direct bij/op de halte, geen fietspad ertussen; bus stopt op de weg, behalve direct na rotonde fietsenstalling bij de meeste bushaltes extra verkeerslichten bij Appelgaard 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 5

6 Verschil Variant A heeft een overrijdbare middenstrook bij inritten en kruisingen. Variant B heeft (buiten de 30 km zones) overal een hoge, niet overrijdbare middenstrook. Daardoor kun je niet direct oversteken of linksaf slaan, maar moet je doorrijden tot een rotonde of keerlus. 16 september 2013 presentatie 6

7 A: middenstrook overrijdbaar Linksaf slaan vanuit inritten/zijwegen toegestaan. Daardoor minder verkeersbewegingen (want niet omrijden), maar ook lagere verkeersveiligheid Rotonde/keerlus (en daardoor omrijden) niet noodzakelijk Geen ingrijpende wijzigingen van bestemmingsplan In de spits meer kans op filevorming Uitvoering in 2014 mogelijk Rotonde Buzziburglaan medio 2016 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 7

8 B: middenstrook NIET overrijdbaar Linksaf slaan bij inritten en zijwegen onmogelijk = veiliger Rotonde of keerlus (en daardoor omrijden) noodzakelijk In de spits minder kans op filevorming Relatief veel wijzigingen in diverse bestemmingsplannen Uitvoering niet eerder dan 2016 Veel grondaankoop noodzakelijk, met risico op meer vertraging 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 8

9 Dwarsdoorsnede (1) met vrijliggend fietspad 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 9

10 Dwarsdoorsnede (2): fietspad direct naast rijbaan 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 10

11 Waarom keuze voor A, met overrijdbare middenberm? 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 11 lost vrijwel alle knelpunten op behoud van de laanstructuur + herplant bomen heeft een eenduidige uitstraling is realiseerbaar binnen afzienbare termijn

12 Hoe verder? A wordt uitgewerkt in het voorlopig en vervolgens definitief ontwerp presentatie definitief ontwerp aan bewoners ontwerpbesluit en vaststellen krediet voorleggen aan college en de raad vergunningaanvraag en formele inspraakprocedure start uitvoering medio 2014 (afhankelijk van de eventuele inspraakprocedure) 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 12

13 Tot slot Hartelijk dank voor uw betrokkenheid.


Download ppt "De Hoofdstraat gaat op de schop!. 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 2 Programma 20.00, 20.30 en 21.00 uur: presentatie ontwerp (10 minuten) gesprek."

Verwante presentaties


Ads door Google