De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Stadsmarketing Stand van zaken College van B&W, 14 oktober 2008.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Stadsmarketing Stand van zaken College van B&W, 14 oktober 2008."— Transcript van de presentatie:

1 Stadsmarketing Stand van zaken College van B&W, 14 oktober 2008

2 Budgetten VVV, Evenementen, Campagnes gemeente 2008 Bezoekers: VVV+Basis Bezoekers: Events Alle domeinen: Campagne Enschede levert op + deelcampagnes Opleveringen Totaalbudget: 3,254 mln 68 (Military, Circusfest.) 150 EZ incid. afdekking overhead StEP 280 DMO subsidie sport- en cult. evenem. 110 DMO incid. 100 DMO incid. Openingsfestival MK EZ basissubsidie StEP =710 (basisbudget) (toerisme) structureel EZ Incl.248 subsidie EZ- evenementen 284 EZ incid. 150 Enschede Werkt incid. 40 Com. incidenteel 1, Com.Openingen 2008 incidenteel 500 Communicatie 150 DMO opening Rozendaal incid. 70 DMO marketing MK incid. 15 DMO opening IJsbaan incid. 120 Roombeek project 1,055 StEP ontvangt van de gemeente in 2008: 817 (EZ basissubsidie) (EZ,incid.) (incid. E’de Werkt) + 40 (incid. Comm.) (Comm. materieel budget Enschede levert op) = 1.450; StEP heeft in 2008 voor evenementen 140 van derden binnengehaald. De totale begroting 2008 van StEP = 2.141; begroot voor personeel 714 en overige bedr. kosten Bedrijven: Marketing/promotie 100 Be good & sell it 100 Promotie acquisitie (oa PROVADA) 200

3 Budgetten VVV, Evenementen, Campagnes gemeente 2009 Bezoekers: VVV+Basis Bezoekers: Events Alle domeinen: Campagne ‘Vervolg ELO’ Totaalbudget: 3,123 mln. 68 EZ (Military, Circusfestival) 280 DMO 450 DMO cult. topevenement met (inter)nat. allure, incid. 2009, 2010 en EZ basissubsidie * incl.248 subsidie EZ- evenementen (idem 2008) 250 EZ Kadernota 150 EZ E’de Werkt 8 EZ afrondingsverschil Communicatie incidenteel P.M.: 2010, 2011, Communicatie structureel 250 Communicatie Coalitieakkoord Voorstel is StEP in basisbudget te verstrekken voor: EZ-evenementen, de promotie en marketing van deze evenementen, VVV en de personele capaciteit tbv citymarketing. Materieel budget citymarketing is PM Bedrijven: Marketing/promotie 200 EZ (idem 2008) 200

4 Opbouw exploitatie StEP 2009 TAKENORGANISATIEBASISSUB S. € € TOTAAL Evenementen promotie & publiciteit, VVV 11 fte€ € € Idem + werven sponsoren, arrangementen en marketing 13 fte (incl. personeel citymarketing + reshuffle) € € (afgerond) €

5 Formatie EP 2008 Directeur / CMO 1 fte Secretariaat/fin.administratie 3 fte Evenementencoördinator 1 fte Evenementenassistent 1 fte Webbeheer agenda UIT-Bureau 1 fte Medewerkers VVV-balie 2 fte Medewerkers marketing & publiciteit 2 fte Totaal11 fte

6 Formatie EP 2009 Directeur/CMO 1 fte Secretariaat/fin. Adminstratie 3 fte Evenementencoördinator 1 fte Evenementenassistent 1 fte Webmaster 1 fte (gewijzigde functie) Medewerker VVV-balie 1 fte (was 2 fte) Medewerkers marketing & publiciteit 3 fte (was 2 fte) Medewerker sponsoring 1 fte (nieuwe functie) Medewerker perscontacten/arrangementen 1 fte (nieuwe functie) Totaal13 fte

7 Budgetten afdeling Communicatie Afdeling Communicatie 1,6 mln euro vaste formatie incl. overhead (16,9 fte) –Portefeuilleteam, communicatiemanagement totale portefeuille wethouder/BM. –Team in- en externe Communicatie. Huisstijl, internet, intranet, interne communicatie. –Pool projecten en programma’s: 7 fte die zichzelf moet terugverdienen (6 ton) euro materieel budget. –Budget is volledig dichtverplicht: de mededelingenpagina’s in de Huis-aan-Huis (Wegener), subsidie Enschede FM, het personeelsblad en relatiegeschenken. Geen speelruimte/ontwikkelruimte. Citymarketingbudget – euro structureel


Download ppt "Stadsmarketing Stand van zaken College van B&W, 14 oktober 2008."

Verwante presentaties


Ads door Google