De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MONITORING the Future of our Food project. Herkenbaar? Monitoren is vooral voor donoren Data verzamelen is saai en zonde van de tijd Intuitie werkt beter.

Verwante presentaties


Presentatie over: "MONITORING the Future of our Food project. Herkenbaar? Monitoren is vooral voor donoren Data verzamelen is saai en zonde van de tijd Intuitie werkt beter."— Transcript van de presentatie:

1 MONITORING the Future of our Food project

2 Herkenbaar? Monitoren is vooral voor donoren Data verzamelen is saai en zonde van de tijd Intuitie werkt beter We hebben veel data maar gebruiken het niet Het kost veel tijd

3 M&E FooF  M&E Systeem met monitoren aantal volgers, lezers nieuwsbrief etc.  Social Network Analysis (SNA) aan begin en einde project om verandering in netwerk zichtbaar te maken (Nulmeting en eindmeting)

4 Wat is Social Network Analysis? Visualisatie van mensen of organisaties en hun relaties Op zoek naar: invloedrijke mensen, gaten, sterke en zwakke verbindingen Doel: begrijpen van het netwerk en op basis daarvan versterking van het netwerk

5 Nulmeting voor de zomer via online survey  Hoofdvraag: zijn jonge mensen vanuit diverse achtergrond betrokken in Europees landbouwbeleidsdialoog?  Subvragen inzoomend op communicatie – informatie – kennis in relatie tot Europees landbouwbeleid  51 mensen uitgenodigd, 31 completed, 4 incomplete, 1 bounced (61% response)  71 nieuwe netwerknamen genoemd

6 Conclusie 1: heel dicht netwerk, YFM meest prominent, NAJK minst en andere affiliaties (groen) ook belangrijk

7 Conclusie 2: Mix van leeftijden jongeren bij YFM, NAJK en NP wat ouder Legenda toevoegen

8 Conclusie 3: Randstad en buiten randstad gemengd

9 Conclusie 4: Limburg, Brabant, Zeeland, Flevoland, Groningen, Friesland, Drenthe afwezig

10 Conclusie 5 Mooie mix van alle rollen

11 Conclusie 6a distributed leadership (hoe groter het blokje hoe vaker genoemd)

12 6b distributed leadership de 10 belangrijkste personen

13 Conclusie 7: alle informatiestromen >3: tweede ring interessant voor project, YFM hecht netwerk anders meer extern gericht?

14 Conclusie 8: Hoofdrolspelers in communicatie >4 (Kirsten Haanraads, Frank Verhoeven, Joris Lohman, Josien Kapma)

15 Conclusie 9: Kennisdragers >4 meer bij NP en NAJK Kennis netwerk > 4 connecties

16 Actief op eetcafe: weinig regelmatig actief

17 Vragen die voorlopige conclusies oproepen HOOFDVRAAG: HET NETWERK – HOE WILLEN WE DAT HET PLAATJE ER OVER 1 JAAR UIT ZIET? Subvragen:  Hoe kunnen we zorgen dat informatie en kennis doorstroomt naar breder netwerk? (Focus naar buiten)  Hoe kunnen we goed jongeren bereiken ivm gemengde leeftijden in het netwerk? Meer gebruik maken van de jongeren en communicatoren zoals Kirsten Haanraads?  Maken we voldoende gebruik van de ‘groenen’ de niet – geaffilieerde mensen die wel beinvloeders zijn in het netwerk?  Maken we voldoende gebruik van de kennisdragers die genoemd zijn?  Idem voor de 10 sleutelfiguren in het huidige netwerk?


Download ppt "MONITORING the Future of our Food project. Herkenbaar? Monitoren is vooral voor donoren Data verzamelen is saai en zonde van de tijd Intuitie werkt beter."

Verwante presentaties


Ads door Google