De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

20 april 2010 GTGW ‘meer dan een soap’ Wouter Schelvis Zet.

Verwante presentaties


Presentatie over: "20 april 2010 GTGW ‘meer dan een soap’ Wouter Schelvis Zet."— Transcript van de presentatie:

1 20 april 2010 GTGW ‘meer dan een soap’ Wouter Schelvis Zet

2 de afkortingen GTST = GOEDE TIJDEN, SLECHTE TIJDEN GT = GRENZELOOS TOEGANKELIJK GW = GRENZELOOS WANDELEN Zet = geen afkorting

3 Zet en toegankelijkheid Fusie in 2007 (‘wonen, zorg en welzijn’) Erfenis POG (BTB-Bouwadvies) Kentering van insteek: van belangenbehartiging naar economisch renderen Groei van 2 naar 5 bouwkundigen en inmiddels 50% van Zet direct betrokken bij toegankelijkheid en leefbaarheid. Groot marktaandeel via het thema toegankelijkheid!

4 Toegankelijkheid 3 sporenbeleid werpt vruchten af 1.Fysieke toegankelijkheid 2.Sociale of mentale toegankelijkheid 3.Informatievoorziening (2x)

5 Fysieke toegankelijkheid Bereikbaarheid Toegankelijkheid Bruikbaarheid Veiligheid ……….. expertisecentrum ZetOpen (zetopen.nl) Toegankelijkbrabant.nl en uitinbrabant.nl

6 Sociale toegankelijkheid Omgaan met ALLE bezoekers Trainingen bejegening ‘Welkome Gasten’ en ‘Gastvrij Vervoer’ ZetWijs (‘Met plezier geleerd!’) Groot aantal trainingen door heel Nederland Ondernemers geven aan hier belangstelling voor te hebben

7 Toegankelijke Informatie Veel voorzieningen, weinig betrouwbare uitingen Vaak informatie versnipperd en zeer ‘exclusief’ verspreid Toegankelijkheid informatiedragers zelf (websites nauwelijks toegankelijk)

8 Statistieken en onderzoek 1.CBS-getallen (‘grote markt’) 2.Omzetgegevens (12% laat je niet lopen) 3.Vergrijzing enorm 4.Bestedingspatroon ‘Grijs’ hoog 5.Vrijetijdsgedrag ‘Grijs’ interessant (wandelen/fietsen/korte trips) 6.Bestaand gedrag zien te handhaven

9 Projecten Zet Grenzeloos Toegankelijk (Interreg) 2.Groene Woud, Natuurlijk Toegankelijk 3.Routenetwerken 4.Toegankelijke evenementen 5.Toegankelijke attractiepunten 6.Week van de Toegankelijkheid (Sport en Bewegen)

10 Raakvlakken GT speelt zich af in West-Brabant Veel informatie wordt opgetekend rond 1.Scannen accommodaties en routes 2.Scholing ondernemers 3.Informatie weergeven 4.Het schaalmodel voor ondernemers

11 Het VVV-principe Er wordt uitgegaan van arrangementsdenken V erblijf (alle verblijfsopties) V erplaats (vervoer, maar ook routes) V ermaak (attractiepunten, maar ook routes)

12 Ondernemers Blijken erg veel interesse te hebben voor het thema toegankelijkheid Zijn blij met de door ons geboden mogelijkheden Kunnen binnenkort gebruik maken van een schaalmodel

13 Partners en routes Naast koepelorganisaties (Recron, Horeca Nederland) ook Staatsbosbeheer. Wandelroutes aanpassen voor iedereen Laarzenpad voor visueel gehandicapten!

14 Nieuwe ontwikkelingen Inzet IT-opties (GPS voor blinden, blue-tooth) Vakanties dicht(er) bij huis ‘Grijs is rijk’ en nog steeds mobiel Wandelen is dé groeisport van Nederland

15 SAMENWERKING GT en GW kunnen in elkaars spoor lopen Grensoverschrijdend wandelen (ANWB) Wandelroutenetwerken (Midden-Brabant en Groene Woud) Zet heeft veel te bieden voor deze samenwerking

16 Menukaart Zet: contacten met Provincie (werkplanuren) ZetOpen: expertisecentrum toegankelijkheid ZetWijs: trainingen ‘Welkome gasten’ ZetPlus: fondsenwerving/projectondersteuning ZetRespons: onderzoeksbureau

17 ‘we zijn vertrokken!’


Download ppt "20 april 2010 GTGW ‘meer dan een soap’ Wouter Schelvis Zet."

Verwante presentaties


Ads door Google