De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

WIJ VOLGEN DE TREND 1 Wie zijn wij? Waarom beleggen in megatrends? Thema’s nader bekeken Volgt u de trend al? 2 3 4.

Verwante presentaties


Presentatie over: "WIJ VOLGEN DE TREND 1 Wie zijn wij? Waarom beleggen in megatrends? Thema’s nader bekeken Volgt u de trend al? 2 3 4."— Transcript van de presentatie:

1 WIJ VOLGEN DE TREND 1 Wie zijn wij? Waarom beleggen in megatrends? Thema’s nader bekeken Volgt u de trend al? 2 3 4

2 3800 medewerkers WIJ ZIJN PICTET 1805 opgericht in Genève € 403 MLD vermogen onder beheer per eind beleggings specialisten F1 + / AA- Fitch Prime 1/ Aa2 Moody’s

3 26 kantoren wereldwijd

4 ONZE FILOSOFIE Onze filosofie De principes van eigendom en opvolging zijn ongewijzigd sinds meer dan 200 jaar Autonome groei voorop stellen (geen overnames noch fusies) 7 Partners die verantwoordelijk zijn voor alle activiteiten van de Groep Onafhankelijke Groep, geen druk van externe aandeelhouders

5 WAAROM BELEGGEN IN “MEGATRENDS”?

6 WAT ZIJN “MEGATRENDS”? Megatrends zijn grote sociale, economische, politieke, klimaat gerelateerde of technologische ontwikkelingen. Ze hebben invloed op de zakenwereld, economie, cultuur en het privé leven. Ze staan voor grote verschuivingen, en voorzien daarmee in investeringsmogelijkheden voor de lange termijn. 10 – 15 jaar looptijd 3 kenmerken BREDE OMVANG GROOT EFFECT Waan vd dag Microtrends Trends Megatrends

7 De wereld om ons heen verandert en is nauwelijks bij te houden...

8 Individuen krijgen een steeds grotere invloed op hun eigen omgeving…

9 Iedereen krijgt meer en meer inspraak…

10 En duurzaamheid was nog nooit zo populair…

11 ONZE UITDAGING – “MEGATRENDS OMZETTEN NAAR BELEGGINGEN” Informatie vinden Kruispunten vinden waar megatrends samenkomen Implementeren van een succesvolle strategie Hier liggen de diverse kansen (thema's) Wat is nodig? – fundamenteel onderzoek en aandelenselectie – flexibiliteit naarmate de thema's zich ontwikkelen Gegevens zijn schaars Input: Discussieforums en Advisory Boards

12 DEMOGRAFISCHE ONTWIKKELINGEN FOCUS OP GEZONDHEISZORG GLOBALISERING COMMERCIALISERING POLARISATIE INDIVIDUALISERING ECONOMISCHE GROEI TECHNOLOGISCHE ONTWIKKELINGEN ACCELERATIE & COMPLEXITEIT DEMOCRATISERING IMMATERIALISME KENNIS & PRODUCTIE MAATSCHAPPIJ DUURZAAMHEID NETWERK ECONOMIE VAN MEGATRENDS

13 NAAR THEMAFONDSEN DEMOGRAFISCHE ONTWIKKELINGEN FOCUS OP GEZONDHEISZORG GLOBALISERING COMMERCIALISERING POLARISATIE INDIVIDUALISERING ECONOMISCHE GROEI TECHNOLOGISCHE ONTWIKKELINGEN ACCELERATIE & COMPLEXITEIT DEMOCRATISERING IMMATERIALISME KENNIS & PRODUCTIE MAATSCHAPPIJ DUURZAAMHEID NETWERK ECONOMIE

14 PICTET THEMAFONDSEN 8 KRACHTIGE BELEGGINGSIDEEEN HEALTHWATERDIGITAL COMMUNICATION PREMIUM BRANDS SECURITYCLEAN ENERGYAGRICULTURETIMBER

15 TOTSTANDKOMING THEMAFONDSEN IDENTIFICATIE VAN MEGATRENDS COPENHAGEN INSTITUTE FOR FUTURES STUDIES WIE? WAT? PRODUCTONTWIKKELINGS - & BELEGGINGSTEAM BELEGGINGSTEAM & ADVIESRAAD BELEGGINGSTEAM VINDEN VAN BELEGGINGSTHEMA'S DEFINIËREN VAN BELEGGINGS- UNIVERSUM PORTEFEUILLE- ONDERHOUD 1234 DEMOGRAFISCHE ONTWIKKELINGEN GLOBALISERING individualisering TECHNOLOGISCHE ONTWIKKELINGEN

16 THEMA’S NADER BEKEKEN

17 Water WATER IS BEPERKT BESCHIKBAAR, ONVERVANGBAAR EN ESSENTIEEL VOOR HET LEVEN HET BLAUWE GOUD WIST U DAT ….? Om 1 kilo sinaasappelen te produceren, 1000 liter water nodig is Een computerchipfabriek rond de liter ultra schoon water per uur verbruikt In China 80% van de waterwegen zodanig vervuild zijn dat er geen vissen in kunnen leven

18 Water HET BLAUWE GOUD Water is beperkt beschikbaar en er is geen vervanging voor. Bevolkingsgroei (verwacht: 9 miljard in 2050), zorgt voor een wereldwijde toenemende vraag naar zoet water. Verouderde, of zelfs geheel afwezige, infrastructuur. Outsourcing van water-gerelateerde diensten vanuit de publieke naar de privé sector. Dit om kosten te besparen en te voldoen aan strengere normen voor waterkwaliteit.

19 Security NOODZAAK VAN VEILIGHEID WE ZIJN ALLEMAAL “DAGELIJKSE CONSUMENTEN” VAN BEVEILIGINGSOPLOSSINGEN OCHTENDMIDDAGAVOND Alarmsystemen Gas voor verwarming en warm water, geleverd door beveiligde nutsbedrijven Passieve en actieve veiligheidsoplossingen in auto’s en openbaar vervoer Airport safety, gegarandeerd door agenten en systemen Een gezonde maaltijd dankzij voedsel- veiligheid-tests Shopping via elektronische betalingen verkeer en web browsing via beveiligde netwerken Downloaden van foto’s en video’s op PC en overal beschikbare info in the cloud Babyzuig-flessen zonder bisphenol

20 Security NOODZAAK VAN VEILIGHEID Toenemende wens naar veiligheid en bescherming in ons dagelijks leven. Stedelijke bevolking verdubbelt tot 2050, megasteden vereisen enorme investeringen om infrastructuur te waarborgen. Verkeers- en communicatienetwerk is essentieel voor sociale en economische welvaart. Er zijn toenemende inspanningen voor bescherming nodig. Technologische ontwikkeling en toenemende complexiteit in regelgeving vereisen nieuwe beveiligingsoplossingen.

21 HEALTHWATERDIGITAL COMMUNICATION PREMIUM BRANDS SECURITYCLEAN ENERGYAGRICULTURETIMBER PICTET- GLOBAL MEGATRENDS SELECTION ALLE BELEGGINGSTHEMA’S GECOMBINEERD

22 WAAROM THEMATISCH BELEGGEN?

23 Wij kijken graag vooruit Zo’n jaar of 50

24 EN ALS WE DAN TOCH EVEN TERUGKIJKEN… is dat om u te laten zien waar vooruit kijken ons heeft gebracht Biotech Water Security Index MSCI Wrld

25 … MAAR THEMA-ROTATISCH ZIJN MOEILIJK TE TIMEN

26 VOLGT U DE TREND AL?

27 VOLGT U PICTET AL?

28 Wat zijn de risico’s? Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst De waarde en inkomsten van een belegging kunnen zowel stijgen als dalen en het is mogelijk dat beleggers hun oorspronkelijke inleg niet terugkrijgen Het fonds kan beleggen in opkomende markten; beleggingen in opkomende markten kunnen potentieel risicovoller en volatieler zijn dan beleggingen in ontwikkelde markten Er wordt belegd in aandelen die luiden in buitenlandse valuta’s en de beleggingen zijn niet teruggehedged naar de referentievaluta van het fonds; valutaschommelingen kunnen hierdoor zowel een positieve als negatieve invloed hebben op het beleggingsresultaat

29 OVERIG

30 KENMERKEN THEMATISCH BELEGGEN Blootstelling aan thema’s 1 Geen beperkingen qua regio’s 2 Nadruk op middel grote en kleinere ondernemingen, ipv middelgrote en grote ondernemingen 3 Geen benchmark, dus meer vrijheid 4

31 PICTET - MEGATRENDS SELECTION De 8 thema’s krijgen doorgaans een gelijke weging en elke maand wordt het fonds opnieuw in evenwicht gebracht PICTET- GLOBAL MEGATRENDS SELECTION Geen “fonds van fondsen”, dus geen dubbele kosten Het beleggingsidee is duidelijk, eenvoudig en overtuigend met een aantrekkelijke risicorendements- verhouding

32 START ONAFHANKELIJK VAN ECONOMISCHE SITUATIE HEALTH WATER DIGITAL COMMUNICATION PREMIUM BRANDS SECURITY CLEAN ENERGY AGRICULTURE TIMBER Bron: Pictet Asset Management. Rode lijn betreft de MSCI World: Total Return index in EUR van 31/12/1998 tot 30/06/2015


Download ppt "WIJ VOLGEN DE TREND 1 Wie zijn wij? Waarom beleggen in megatrends? Thema’s nader bekeken Volgt u de trend al? 2 3 4."

Verwante presentaties


Ads door Google