De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Toeristisch Café 3-12-2013 Toeristisch café bij Natuurpoort de Malpie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Toeristisch Café 3-12-2013 Toeristisch café bij Natuurpoort de Malpie."— Transcript van de presentatie:

1 Toeristisch Café 3-12-2013 Toeristisch café bij Natuurpoort de Malpie

2 Toeristisch Café 3-12-2013 Programma 19.30 uurOpening Mart Wijnen 19.45 uurGroote HeideHas van Helvoort 20.00 uurVVV en Promotie Valkenswaard Annelies Ziegenhardt Peter Moezelaar 20.45 uurVrolijk Intermezzo? 21.15 uurNetwerkborrel 2

3 Toeristisch Café 3-12-2013 VVV Valkenswaard Annelies Ziegenhardt 3

4 Toeristisch Café 3-12-2013 Aangenaam! VVV team: Elly Peeters en Inge Reijnders Ondersteund door VRIJWILLIGERS en VVV bestuur: Peter Moezelaar, voorzitter Frank van Gastel, penningmeester Taina van Olst, coördinator vrijwilligers Annelies Ziegenhardt-Vos, secretaris Ondersteund door KLANKBORDGROEP 4

5 Toeristisch Café 3-12-2013 Toeristisch Café maart: VVV-LTA Doelstelling over 5 jaar (2017) Valkenswaard is de meest Gastvrije gemeente in de Kempen (meetbaar) –Veelzijdig –Gastvrij, Gemoedelijk en Groen –Aantrekkelijk Valkenswaard biedt het beste van 2 werelden –Stad en platteland –De “achtertuin” van Eindhoven  Groote Heide Meer verbinding met eigen wortels en inwoners 5

6 Toeristisch Café 3-12-2013 Toeristisch Café maart: VVV-LTA Doelstelling 2017  Recreatie De recreatieve voorzieningen zijn een goede mix tussen: –Gezellig en veilig –Dag- en verblijf –Hoogwaardig (kwaliteit) en laagdrempelig (persoonlijk) –Veelzijdig en kleinschalig –Extensief vs. intensief Focus op: –Rust en ruimte  natuur –Meer beleving (ook voor wandelaars en fietsers) –Digitale ontwikkelingen Er komen meer toeristen naar Valkenswaard Er is wekelijks iets te beleven in Valkenswaard 6

7 Toeristisch Café 3-12-2013 Toeristisch Café maart: VVV-LTA Voorwaarden: Samenwerken en Samen werken Hands-on mentaliteit en pro actief Focus op de toekomst en niet op het verleden Denken in kansen en niet in beperkingen 7

8 Toeristisch Café 3-12-2013 Toeristisch Café maart: VVV-LTA Inhoudelijk: Concretisering en plan van aanpak doelstellingen Ontwikkelen toeristische trekpleisters Iedere week is er iets te doen in de Gemeente Valkenswaard!! Valkenswaard een “GEZICHT” geven Samenwerking verbeteren 8

9 Toeristisch Café 3-12-2013 Toeristisch Café maart: VVV-LTA Promotioneel: Het gezicht een identiteit geven Opstellen van een marketingplan –Gecoördineerder en planmatiger –Goed vindbaar Toeristisch infocentrum (op de Markt, of zeer nabij) –Ook focus op recreanten uit de regio –Meer gebruik maken van digitale mogelijkheden Aantrekkelijker website, App’s, Facebook, Twitter, CR-codes 9

10 Toeristisch Café 3-12-2013 Resultaten 2013 Samenwerking Overleg op Gemeentelijk niveau Gemeente; wethouder en ambtenaar; maandelijks Evenementenorganisatie Cultuurcoaches Hofnar gebruikers Mede-initiatiefnemer voor nieuw Centrummanagement Mede-initiatiefnemer: Promotie Valkenswaard 10

11 Toeristisch Café 3-12-2013 Resultaten 2013 Samenwerking vervolg Regionaal: Groote Heide partners Brabantbreed – op beleidsniveau en operationeel niveau Vrijetijdshuis: focus op grote toeristische trekkers VVV’s: de ‘onbekende’ parels in de regio’s en unieke evenementen (in voorbereiding) VVV NL 11

12 Toeristisch Café 3-12-2013 Resultaten 2013 Inhoudelijk Vernieuwde Website o.b.v. NDTRC Wandelen / fietsen - Medewerking aan 'Beleef het gedicht' -In voorbereiding : Belevingstocht voor gezinnen met kinderen -Groote Heide activiteiten in voorbereiding Arrangement Bloemencorso Deelname beurs Hamont/Achel Vrijwilligers organisatie 12

13 Toeristisch Café 3-12-2013 Promotioneel VVV zelf beter in beeld gebracht bij inwoners, bedrijven en organisaties Alle voorbereidingen voor inzet digitale media vanaf 2014 waaronder ook digitale welkomstborden Nieuwe locatie per 01-01-2014! Beëindiging ANWB-contract Resultaten 2013 13

14 Toeristisch Café 3-12-2013 Beleidsplan 2014-2016 Doelgroepen –55+ –Gezinnen met kinderen –In Valkenswaard en (verblijvend in) regio Inhoudelijk: producten en diensten gericht op –Dagrecreatie –Natuurrecreatie in combinatie met eten en drinken –Gebruik van internetoplossingen, social media (Facebook, Twitter etc.) en duurzaamheid. 14

15 Toeristisch Café 3-12-2013 Wat bereikt in 2016? Een professionele VVV-organisatie Een breed aanbod van op Valkenswaard en Groote Heide gerichte producten en diensten We zijn zeer actief in Multimedia toepassingen We zijn 7 dagen per week beschikbaar 15

16 Toeristisch Café 3-12-2013 Plannen 2014 Onze functies: Gastheerschap; info & communicatie Gegevensbeheer Productontwikkeling -Samen met T&R ondernemers/organisaties -Verkoop ter ondersteuning -Social media 16

17 Toeristisch Café 3-12-2013 Plannen 2014 Wenselijke VVV-organisatie VVV Vestiging VVV Agentschap(pen) VVV Informatiepunt(en) VVV Leden (Vrienden Van Valkenswaard (ambassadeurs)) 17

18 Toeristisch Café 3-12-2013 Plannen 2014 Nauwe samenwerking met VVV’s van Groote Heide –Samen met Heeze-Leende en Cranendonck: website www.vvvdegrooteheide.nl en gezamenlijke inkoopwww.vvvdegrooteheide.nl –Verdere samenwerking met VVV’s van Hamont-Achel en Neerpelt 18

19 Toeristisch Café 3-12-2013 Plannen 2014 Winkel: nieuw assortiment –Reisartikelen, kaarten, boeken, gidsen, VVV- en andere cadeaubonnen –Voorlichtingsmateriaal over Valkenswaard e.o. en wat onze T&R ondernemers daarbij te bieden hebben –Eigentijdse op Valkenswaard gerichte cadeauartikelen –Digitale presentatie van aanbod 19

20 Toeristisch Café 3-12-2013 VVV Valkenswaard 2014 VRAGEN ?? 20

21 Toeristisch Café 3-12-2013 Promotie van Valkenswaard Peter Moezelaar 21

22 Toeristisch Café 3-12-2013 Wat is er voor een succesvolle promotie zoal nodig? 22

23 Toeristisch Café 3-12-2013 Een duidelijke toekomstvisie 23

24 Toeristisch Café 3-12-2013 Pr Eén gezicht naar buiten 24 Evenementen Centrum management Centrum management VVV Overheid Overige partijen Regie Promotie Valkenswaard

25 Toeristisch Café 3-12-2013 Een bij-de-tijds, aantrekkelijk en inzichtelijk aanbod Daar kunnen jullie (Vrijetijdssector) voor zorgen (met onze ondersteuning), d.m.v.: Evenementen Activiteiten Arrangementen etc. 25

26 Toeristisch Café 3-12-2013 Wat kan de VVV betekenen? Gastheerschap Gastvrij onthaal –In heel Valkenswaard en Groote Heide –zowel offline als online Gegevensbeheer Productontwikkeling 26

27 Toeristisch Café 3-12-2013 Meerwaarde VVV 99% van de Nederlanders kent de VVV en velen weten waar de VVV voor staat (onderzoek Blauw Research 2011) Door contact met de VVV geven bezoekers tot 16% extra uit (onderzoek Erasmus Universiteit 2013) 27

28 Toeristisch Café 3-12-2013 Conclusies onderzoek Erasmus Meer dan de helft van de Nederlandse Vrijetijdsconsumenten maakt gebruik van VVV VVV wordt hoog gewaardeerd (7,6) VVV beïnvloedt keuzeproces (vindt 2/3) 28

29 Toeristisch Café 3-12-2013 Conclusies onderzoek Erasmus Een bezoek aan VVV zorgt voor meer bestedingen –gem. besteding/dag € 49,08 na recent bezoek VVV is dat € 5,26 pp hoger (10%) Fans van de VVV besteden nog meer –€ 8,02 meer (16%) 29

30 Toeristisch Café 3-12-2013 VVV Valkenswaard wil deze info volop gaan benutten Met als doel: Meer bezoekers te trekken, die dan meer uitgeven Waardoor jullie uiteindelijk meer verdienen 30

31 Toeristisch Café 3-12-2013 Ten 1e: door een zichtlocatie 31

32 Toeristisch Café 3-12-2013 Ten 2 e : door de digitale mogelijkheden die VVV NL biedt 32

33 Toeristisch Café 3-12-2013 NDTRC: de basis Nederlandse Databank voor Toerisme, Recreatie en Cultuur 33

34 Toeristisch Café 3-12-2013 Presentatie vanuit NDTRC Biedt vele mogelijkheden via diverse kanalen zoals: –Website, Tablet, App, Zuilen, Social Media e.d. 34

35 Toeristisch Café 3-12-2013 Website 35

36 Toeristisch Café 3-12-2013 Tablet 36

37 Toeristisch Café 3-12-2013 App 37

38 Toeristisch Café 3-12-2013 Zuilen 38

39 Toeristisch Café 3-12-2013 Wat is daar voor nodig? Een up-to-date NDTRC-database Jullie leveren de info aan, met foto’s! –Over je organisatie –Over activiteiten en evenementen VVV voert alle gegevens in –VVV-leden mogen hun eigen pagina bijhouden 39

40 Toeristisch Café 3-12-2013 Resultaat We leveren daarmee een relevante bijdrage aan de promotie van Valkenswaard Zowel offline als online Mits jullie allemaal meewerken…  Jullie plukken er de vruchten van! 40

41 Toeristisch Café 3-12-2013 VVV-lid worden? Extra faciliteiten m.b.t. Website –Hogere notering bij zoekopdrachten (partner) –Bedrijfspagina zelf bijhouden en doorverwijzing naar eigen site Korting op producten/diensten VVV Vwrd Vermelding leden op wandel- en fietskaarten Inbreng in ledenbijeenkomsten, etc. 41

42 Toeristisch Café 3-12-2013 Wat kost lidmaatschap? Ondernemers: € 150 per jaar Verenigingen:€ 100 per jaar Sympathisanten:€ 50 per jaar Prijzen excl. BTW Geldig in 2014 42

43 Toeristisch Café 3-12-2013 En dan nu: de App… 43


Download ppt "Toeristisch Café 3-12-2013 Toeristisch café bij Natuurpoort de Malpie."

Verwante presentaties


Ads door Google