De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Update Rivierenproject Commissie M&W Westervoort, 11 april 2013.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Update Rivierenproject Commissie M&W Westervoort, 11 april 2013."— Transcript van de presentatie:

1 Update Rivierenproject Commissie M&W Westervoort, 11 april 2013

2 Aanleiding • Toegenomen aandacht recreatie en toerisme • Rivieren een verborgen parel van de regio • Pendelboot tussen Arnhem-Nijmegen en Arnhem-Deventer haalbaar • Kansen voor ondernemers langs de rivieren legio

3 Ambitie: toevoegen beleving van water aan het toeristisch product

4 Doelstelling programma rivieren De rivieren in de regio Arnhem Nijmegen als toeristisch thema op de kaart te zetten. Door de verbetering van de toeristische infrastructuur, cultuurhistorie, nieuwe media en marketing van en langs de rivieren.

5 Projecten programma rivieren • In de vaart brengen van een pendelboot over Waal, Rijn en IJssel • Realisatie van struinroutes in de IJsselkop & Rijn en Maas • Uitbreiding route Verdronken Dorpen • Digitale content en GPS systeem ontwikkelen voor deze routes • Realisatie interactieve kaart • Realisatie themacampagne

6 Wat is ons streefbeeld (1)? • In de vaart brengen van een pendelboot over Waal, Rijn en IJssel • Om varen als beleving aan het dagje uit toe te voegen • En attracties langs de rivier letterlijk met elkaar te verbinden!

7 Wat is ons streefbeeld (2)? 3 trajecten5 uitgangspunten Arnhem - NijmegenPendeldienst mede geschikt voor fietsers Arnhem - DeventerMinimaal twee keer per dag Millingen - DuitslandMinimaal 5 aanlegplekken Ca. 100 vaardagen Tenminste tot eind 2014

8 Waar staan we nu? • Zomer a.s. start wekelijkse pendeldienst tussen Arnhem, Nijmegen en Duitsland!! • Bij wijze van experiment: • intensief begeleidt door ANWB onderzoek • En waarbij de uitkomsten leidend zijn voor het vervolg • 18 juni campagne gelanceerd en boot ‘tewatergelaten’

9 Ter oplading • Wordt de campagne beperkt inhoudelijk (verhalen) en commercieel (arrangementen) uitgewerkt • Wordt het persoffensief gestart • Worden de eerste 6 struinroutes gerealiseerd • Wordt de app verdronken dorpen gemaakt • En wordt de website en interactieve kaart ontwikkeld

10 Centraal staan • Het verblijf aan en het verhaal achter de rivieren • Vermarkting van bestaande en opzet van nieuwe (combi)projecten • Relatie met partners en ambassadeurs

11 Vragen?

12 Voor vragen en opmerkingen kunt u contact opnemen met: Eva Verhoeven T

13 Vermarkting • Insteek = rivieren als nieuw product en imago neerzetten • Vehikel = Gelderse Streken; Gelderse Streken pay off en afzender • Titel = ‘Gelderland: Nederlands mooiste Waterkant’ • Focus = uitdragen eigen producten en gezamenlijke acties met bedrijfsleven langs de rivier


Download ppt "Update Rivierenproject Commissie M&W Westervoort, 11 april 2013."

Verwante presentaties


Ads door Google