De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Master Taal- en Letterkunde. Vervolgtrajecten na bachelor ‘Taal- en Letterkunde: Twee Talen’ Master taal- en letterkunde: traject twee talen traject twee.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Master Taal- en Letterkunde. Vervolgtrajecten na bachelor ‘Taal- en Letterkunde: Twee Talen’ Master taal- en letterkunde: traject twee talen traject twee."— Transcript van de presentatie:

1 Master Taal- en Letterkunde

2 Vervolgtrajecten na bachelor ‘Taal- en Letterkunde: Twee Talen’ Master taal- en letterkunde: traject twee talen traject twee talen traject één taal traject één taal Master in de historische taal- en letterkunde Master in de vergelijkende moderne letterkunde

3 1. MASTER TAAL- EN LETTERKUNDE

4 Wat? Traject twee talen: 29 afstudeerrichtingen met twee talen: Nederlands-Duits, Nederlands-Engels, Nederlands-Frans, Nederlands-Grieks, Nederlands-Italiaans, Nederlands-Latijn, Nederlands-Scandinavistiek, Nederlands-Spaans, Frans-Duits, Frans-Engels, Frans-Grieks, Frans-Italiaans, Frans-Latijn, Frans- Scandinavistiek, Frans-Spaans, Engels-Duits, Engels-Grieks, Engels-Italiaans, Engels-Latijn, Engels-Scandinavistiek, Engels- Spaans, Duits-Grieks, Duits-Italiaans, Duits-Scandinavistiek, Duits- Spaans, Latijn-Grieks, Latijn-Italiaans, Latijn-Scandinavistiek, Latijn- Spaans

5 Wat? Traject één taal/talengroep: 8 afstudeerrichtingen met één taal/talengroep: Nederlands, Frans, Engels, Duits, Scandinavistiek, Latijn, Grieks, Iberoromaanse talen

6 Voor wie? Traject twee talen: BA taal- en letterkunde, dezelfde afstudeerrichting als die van de master BA taal- en letterkunde, waarvan de afstudeerrichting één taal omvat die behoort tot de afstudeerrichting van de masteropleiding + een getuigschrift van de postgraduaatsopleiding van de andere taal

7 Voor wie? Traject één taal: BA taal- en letterkunde, waarvan de afstudeerrichting de taal bevat van de afstudeerrichting in de master BA taal- en letterkunde, waarvan de afstudeerrichting niet de taal bevat die behoort tot de afstudeerrichting van de masteropleiding, maar met een getuigschrift van de postgraduaatsopleiding van de taal van de afstudeerrichting van de masteropleiding

8 Opbouw programma Totaal: 60 ECTS traject twee talen: taalspecifieke vakken: 30 à 40 ECTS taalspecifieke vakken: 30 à 40 ECTS keuzevakken: 10 à 0 ECTS keuzevakken: 10 à 0 ECTS masterproef: 20 ECTS masterproef: 20 ECTS traject één taal: taalspecifieke vakken: 30 ECTS keuzevakken: 10 ECTS masterproef: 20 ECTS

9 Taalspecifieke vakken traject twee talen: 30 à 40 ECTS verschillende combinatiemogelijkheden: verschillende combinatiemogelijkheden: 3 vakken taal 1 + 3 vakken taal 2 = 30 ECTS 3 vakken taal 1 + 3 vakken taal 2 = 30 ECTS 3 vakken taal 1 + 4 vakken taal 2 = 35 ECTS 3 vakken taal 1 + 4 vakken taal 2 = 35 ECTS 4 vakken taal 1 + 4 vakken taal 2 = 40 ECTS 4 vakken taal 1 + 4 vakken taal 2 = 40 ECTS NIET: 2 of 3 vakken taal 1 + 4 of 5 vakken taal 2 NIET: 2 of 3 vakken taal 1 + 4 of 5 vakken taal 2 opletten: vakken met referentie a (k) en/of b (k+) en/of c opletten: vakken met referentie a (k) en/of b (k+) en/of c

10 Voorbeeld 1: Nederlands / Engels Voor de groep Nederlands: minstens 3, hoogstens 4 vakken uit Nederlandse taalkunde: historische ontwikkeling van het Nederlands Nederlandse taalkunde: historische ontwikkeling van het Nederlands Nederlandse taalkunde: taalkundige analyse van historische teksten Nederlandse taalkunde: taalkundige analyse van historische teksten Nederlandse taalkunde: het hedendaagse Nederlandse taalsysteem Nederlandse taalkunde: het hedendaagse Nederlandse taalsysteem Nederlandse taalkunde: het hedendaagse Nederlandse taalgebruik Nederlandse taalkunde: het hedendaagse Nederlandse taalgebruik Nederlandse letterkunde: oudere periode I Nederlandse letterkunde: oudere periode I Nederlandse letterkunde: oudere periode II Nederlandse letterkunde: oudere periode II Moderne Nederlandse letterkunde I Moderne Nederlandse letterkunde I Moderne Nederlandse letterkunde II Moderne Nederlandse letterkunde II

11 Voorbeeld 1: Nederlands / Engels Voor de groep Engels: minstens 3, hoogstens 4 vakken minstens één vak uit (referentie k): minstens één vak uit (referentie k): Engelse taalkunde: taal en literatuur Engelse taalkunde: functionele grammatica Engelse taalkunde: generatieve grammatica Engelse taalkunde: Oud- en Middelengels minstens één vak uit (referentie k+): minstens één vak uit (referentie k+): Historische Engelse letterkunde I Historische Engelse letterkunde II Engelstalige letterkunde: nieuwere periode Hedendaagse Engelstalige letterkunde Amerikaanse letterkunde: oudere periode Amerikaanse letterkunde: nieuwere periode Hedendaagse Amerikaanse letterkunde

12 Voorbeeld 2: Grieks / Latijn Voor de groep Latijn: ten minste 3, ten hoogste 4 vakken uit Latijnse taalkunde: bijzondere vraagstukken I Latijnse taalkunde: bijzondere vraagstukken I Latijnse taalkunde: bijzondere vraagstukken II Latijnse taalkunde: bijzondere vraagstukken II Latijnse poëtica: Oudheid  Wordt semester 1 Latijnse poëtica: Oudheid  Wordt semester 1 Latijnse poëtica: Middeleeuwen  Wordt semester 2 Latijnse poëtica: Middeleeuwen  Wordt semester 2 Voor de groep Latijn: max. 5 ECTS te kiezen uit: niet-gevolgde opleidingsonderdelen van de groep Latijn of de afstudeerrichting Latijn-Grieks van de Bachelor in de taal- en letterkunde; opleidingsonderdelen van de Masters van de faculteit of van een andere universiteit in de Vlaamse Gemeenschap niet-gevolgde opleidingsonderdelen van de groep Latijn of de afstudeerrichting Latijn-Grieks van de Bachelor in de taal- en letterkunde; opleidingsonderdelen van de Masters van de faculteit of van een andere universiteit in de Vlaamse Gemeenschap

13 Voorbeeld 2: Grieks / Latijn Voor de groep Grieks: minstens 3, hoogstens 4 vakken uit Oudgriekse taalkunde: bijzondere vraagstukken Oudgriekse taalkunde: bijzondere vraagstukken Oudgriekse letterkunde: bijzondere vraagstukken Oudgriekse letterkunde: bijzondere vraagstukken Middeleeuws-Griekse taal- en letterkunde Middeleeuws-Griekse taal- en letterkunde Nieuwgriekse taalkunde: bijzondere vraagstukken Nieuwgriekse taalkunde: bijzondere vraagstukken Nieuwgriekse letterkunde: bijzondere vraagstukken Nieuwgriekse letterkunde: bijzondere vraagstukken Voor de groep Grieks: nog eventueel 1 vak te kiezen uit: de groep Grieks of de afstudeerrichting Latijn-Grieks van de Bachelor in de taal- en letterkunde (niet-gevolgde opleidingsonderdelen), of uit de Masters van de faculteit (te bepalen limitatieve lijst). de groep Grieks of de afstudeerrichting Latijn-Grieks van de Bachelor in de taal- en letterkunde (niet-gevolgde opleidingsonderdelen), of uit de Masters van de faculteit (te bepalen limitatieve lijst).

14 Voorbeeld 3: Frans / Spaans Voor de groep Frans: minstens 3, hoogstens 4 vakken minstens één vak uit (referentie a): minstens één vak uit (referentie a): Moderne Franse taalkunde: bijzondere vraagstukken I Moderne Franse taalkunde: bijzondere vraagstukken I Moderne Franse taalkunde: bijzondere vraagstukken II Moderne Franse taalkunde: bijzondere vraagstukken: variatie Diachronie van het Frans minstens één vak uit (referentie b): minstens één vak uit (referentie b): Moderne Franse letterkunde: bijzondere vraagstukken I Moderne Franse letterkunde: bijzondere vraagstukken II Moderne Franse letterkunde: bijzondere vraagstukken III

15 Voorbeeld 3: Frans / Spaans Voor de groep Spaans: minstens 3, hoogstens 4 vakken minstens één vak uit (referentie k): minstens één vak uit (referentie k): Spaanse taalkunde: bijzondere vraagstukken Spaanse taalkunde: bijzondere vraagstukken Spaanse taalkunde: het Spaans van Latijns-Amerika NIEUW VAK: Syntaxis en semantiek van het Spaans (UAntwerpen) minstens één vak uit (referentie k+): minstens één vak uit (referentie k+): Bijzondere vraagstukken : Spaanse literatuur en cultuur  wordt semester 2 Bijzondere vraagstukken : hedendaagse Hispano-Amerikaanse literatuur  wordt semester 1 Literatuur en cultuur 1: Spaans-Amerika, met bijzondere aandacht voor het Caraïbisch gebied (UAntwerpen) Literatuur en cultuur 2: Spanje en de culturele relaties met de Zuidelijke Nederlanden (14de-17de eeuw) (UAntwerpen)

16 Voorbeeld 4: Duits / Italiaans Voor de groep Duits: minstens 3, hoogstens 4 vakken uit: Duitse letterkunde: vertelanalyse en retoriek: bijzondere vraagstukken Duitse letterkunde: vertelanalyse en retoriek: bijzondere vraagstukken Duitse letterkunde: tekstanalyse en interpretatie: bijzondere vraagstukken Duitse letterkunde: tekstanalyse en interpretatie: bijzondere vraagstukken Duitse taalkunde: systeemlinguïstiek: bijzondere vraagstukken Duitse taalkunde: systeemlinguïstiek: bijzondere vraagstukken Duitse taalkunde: variatielinguïstiek: bijzondere vraagstukken  wordt semester 1 Duitse taalkunde: variatielinguïstiek: bijzondere vraagstukken  wordt semester 1 Duitse taalkunde: Historische ontwikkeling van het Duits  wordt semester 2 Duitse taalkunde: Historische ontwikkeling van het Duits  wordt semester 2 Duitse Geistesgeschichte: bijzondere vraagstukken Duitse Geistesgeschichte: bijzondere vraagstukken Duitse Landeskunde: bijzondere vraagstukken Duitse Landeskunde: bijzondere vraagstukken

17 Voorbeeld 4: Duits / Italiaans Voor de groep Italiaans: minstens 3, hoogstens 4 vakken Italiaanse letterkunde: bijzondere vraagstukken I Italiaanse letterkunde: bijzondere vraagstukken I Italiaanse letterkunde: bijzondere vraagstukken II Italiaanse letterkunde: bijzondere vraagstukken II Italiaanse taalkunde: bijzondere vraagstukken I Italiaanse taalkunde: bijzondere vraagstukken I Italiaanse taalkunde: bijzondere vraagstukken II Italiaanse taalkunde: bijzondere vraagstukken II

18 Taalspecifieke vakken Traject één taal: 30 ECTS Meeste talen enkele keuzemogelijkheden Meeste talen enkele keuzemogelijkheden Opletten: vakken met referentie a (k) en/of b (k+) en/of c Opletten: vakken met referentie a (k) en/of b (k+) en/of c

19 Voorbeeld 1: Scandinavistiek Moderne Scandinavische taalkunde Scandinavische taalkunde: Oudnoors en taalgeschiedenis Scandinavische letterkunde: bijzondere vraagstukken I Scandinavische letterkunde: bijzondere vraagstukken II Voor 10 ECTS: Niet-gevolgde taalspecifieke vakken uit de groep Zweeds van het bachelorprogramma

20 Voorbeeld 2: Iberoromaanse talen Minstens 4 vakken uit (k = verplicht): Spaanse taalkunde: bijzondere vraagstukken (k) Spaanse taalkunde: bijzondere vraagstukken (k) Spaanse taalkunde: het Spaans van Latijns-Amerika (k) Spaanse taalkunde: het Spaans van Latijns-Amerika (k) Bijzondere vraagstukken: Spaanse literatuur en cultuur (k)  wordt semester 2 Bijzondere vraagstukken: Spaanse literatuur en cultuur (k)  wordt semester 2 Bijzondere vraagstukken: hedendaagse Hispano-Amerikaanse literatuur (k)  wordt semester 1 Bijzondere vraagstukken: hedendaagse Hispano-Amerikaanse literatuur (k)  wordt semester 1 Literatuur en cultuur 1: Spaans-Amerika, met bijzondere aandacht voor het Caraïbisch gebied (UAntwerpen) Literatuur en cultuur 1: Spaans-Amerika, met bijzondere aandacht voor het Caraïbisch gebied (UAntwerpen) Literatuur en cultuur 2: Spanje en de culturele relaties met de Zuidelijke Nederlanden (14de-17de eeuw) (UAntwerpen) Literatuur en cultuur 2: Spanje en de culturele relaties met de Zuidelijke Nederlanden (14de-17de eeuw) (UAntwerpen) NIEUW VAK: Syntaxis en semantiek van het Spaans (UAntwerpen) NIEUW VAK: Syntaxis en semantiek van het Spaans (UAntwerpen) Hoogstens 2 vakken uit: Portugees II (k) Portugees II (k) Portugese literatuur Portugese literatuur Portugese taalkunde Portugese taalkunde

21 Voorbeeld 3: Nederlands Minstens 2 vakken te kiezen uit (referentie a): Nederlandse taalkunde: historische ontwikkeling van het Nederlands Nederlandse taalkunde: historische ontwikkeling van het Nederlands Nederlandse taalkunde: taalkundige analyse van historische teksten Nederlandse taalkunde: taalkundige analyse van historische teksten Nederlandse taalkunde: het hedendaagse Nederlandse taalsysteem Nederlandse taalkunde: het hedendaagse Nederlandse taalsysteem Nederlandse taalkunde: het hedendaagse Nederlandse taalgebruik Nederlandse taalkunde: het hedendaagse Nederlandse taalgebruik Minstens 2 vakken te kiezen uit (referentie b): Nederlandse letterkunde: oudere periode I Nederlandse letterkunde: oudere periode I Nederlandse letterkunde: oudere periode II Nederlandse letterkunde: oudere periode II Moderne Nederlandse letterkunde I Moderne Nederlandse letterkunde I Moderne Nederlandse letterkunde II Moderne Nederlandse letterkunde II Indien niet meer dan 2 a-vakken, verplicht: Nederlandse letterkunde: onderzoeksseminarie Nederlandse letterkunde: onderzoeksseminarie

22 Keuzevakken (1) Traject twee talen: 0, 5 of 10 ECTS Traject één taal: 10 ECTS Module Algemene Taalwetenschap: 10 ECTS Module Algemene Taalwetenschap: 10 ECTS Algemene taalwetenschap: theoretische linguïstiek Algemene taalwetenschap: capita selecta Module Algemene Literatuurwetenschap: 10 ECTS Module Algemene Literatuurwetenschap: 10 ECTS Theoretische literatuurwetenschap Literatuur en maatschappij Een vak behorend tot de taalspecifieke vakken van de afstudeerrichting Een vak behorend tot de taalspecifieke vakken van de afstudeerrichting Een nog niet gevolgd vak uit de bacheloropleiding taal- en letterkunde, aansluitend bij één van de gevolgde talen (of een nog niet gevolgd trajectvak) (in principe geen vak uit Ba1, m.u.v. taalvaardigheidsvakken) Een nog niet gevolgd vak uit de bacheloropleiding taal- en letterkunde, aansluitend bij één van de gevolgde talen (of een nog niet gevolgd trajectvak) (in principe geen vak uit Ba1, m.u.v. taalvaardigheidsvakken) Een taalvaardigheidsvak van een 3de taal (enkel talen uit de opleiding taal- en letterkunde!) Een taalvaardigheidsvak van een 3de taal (enkel talen uit de opleiding taal- en letterkunde!)

23 Keuzevakken (2) Traject twee talen: 0, 5 of 10 ECTS Traject één taal: 10 ECTS Een vak taal- of letterkunde uit de ‘Talen en culturen’-opleidingen, voor zover je aan de begincompetenties voldoet. Een vak taal- of letterkunde uit de ‘Talen en culturen’-opleidingen, voor zover je aan de begincompetenties voldoet. Een vak uit een masteropleiding van de faculteit Een vak uit een masteropleiding van de faculteit Universiteitsbreed keuzevak Universiteitsbreed keuzevak Een vak uit de SLO: enkel mogelijk zijn ‘Krachtige leeromgevingen’ en/of ‘Bewegen en sport: nu en later’ Een vak uit de SLO: enkel mogelijk zijn ‘Krachtige leeromgevingen’ en/of ‘Bewegen en sport: nu en later’ Een vak uit de masters van de opleiding Toegepaste Taalkunde (de algemene vakken, de vakken ‘X: maatschappelijke ontwikkeling in het taalgebied’, de keuzevakken met uitzondering van taaltechnologie) Een vak uit de masters van de opleiding Toegepaste Taalkunde (de algemene vakken, de vakken ‘X: maatschappelijke ontwikkeling in het taalgebied’, de keuzevakken met uitzondering van taaltechnologie) ! Keuzevakken van 3 of 4 SP  minder inpasbaar in curriculum van de T&L Een vak dat het door de student gekozen wetenschappelijk profiel van de opleiding ondersteunt uit de opleidingsprogramma's van de Universiteit Gent Een vak dat het door de student gekozen wetenschappelijk profiel van de opleiding ondersteunt uit de opleidingsprogramma's van de Universiteit Gent ! Keuze grondig motiveren in Oasis

24 Keuzevakken (3) Traject twee talen: 0, 5 of 10 ECTS Traject één taal: 10 ECTS NIET mogelijk zijn: NIET mogelijk zijn: Vakken uit de master-na-masters (bv. Manama Meertalige bedrijfscommunicatie, Advanced Studies in Linguistics, …) Taalvakken uit de opleiding economie Vakken van het UCT Specifieke taalvakken uit de toegepaste taalkunde

25 Masterproef Voor iedereen: 20 ECTS Voor iedereen: 20 ECTS Overleg promotor essentieel !!! Overleg promotor essentieel !!! Drie commissarissen Drie commissarissen Afhankelijk van het onderwerp: ca. 25 000 woorden (zonder bibliografie en bijlagen) Afhankelijk van het onderwerp: ca. 25 000 woorden (zonder bibliografie en bijlagen) Bachelorpaper mag als basis gebruikt worden, maar dient verder uitgediept, aangevuld te worden Bachelorpaper mag als basis gebruikt worden, maar dient verder uitgediept, aangevuld te worden Onderwerp en promotor vastleggen tegen eind november

26 Stage ? Niet mogelijk binnen TL-opleiding Niet mogelijk binnen TL-opleiding Wel in HTL en VML Wel in HTL en VML Vrijwillige stage Zelf zoeken Zelf zoeken Contract & verzekering UGent Contract & verzekering UGent Max. 60 dagen Max. 60 dagen Erasmus+: stage na je studie Aanvragen tijdens je master Aanvragen tijdens je master Ga langs bij International Office Ga langs bij International Office patricia.burssens@UGent.be patricia.burssens@UGent.be patricia.burssens@UGent.be Erasmus+ beurs Erasmus+ beurs

27 Stage ? www.Reconfirm.eu Zelf online registreren = noodzakelijk vóór formeel meedelen vóór ontvangst van het eindresultaat van je studie ! Zelf online registreren = noodzakelijk vóór formeel meedelen vóór ontvangst van het eindresultaat van je studie ! Zelf stageplaats vinden, zie stappenplan op Reconfirm Zelf stageplaats vinden, zie stappenplan op Reconfirm International Days UGent, ca. 21 oktober 2015 Ook interessant voor verdere buitenlandplannen na de master, zoals verder studeren in UK, VS, etc.

28 Stage ? Go Strange: Portaal voor buitenlandse ervaring Aiesec: interessant aanbod van stages voor taalstudenten (tegen kleine vergoeding) www.kamiel.infowww.kamiel.info: statuut & paperassen www.kamiel.info

29 2. MASTER HISTORISCHE TAAL- EN LETTERKUNDE

30 Voor wie? BA taal- en letterkunde (alle afstudeerrichtingen)BA taal- en letterkunde (alle afstudeerrichtingen)

31 Opbouw programma (60 ECTS) vakken: 35 ECTS Algemeen: 10 ECTS (verplicht) Algemeen: 10 ECTS (verplicht) Boekgeschiedenis Boekgeschiedenis Onderzoeksproject (jaarvak) Onderzoeksproject (jaarvak) Keuze: 25 ECTS (zie volgende slide) Keuze: 25 ECTS (zie volgende slide) minstens 3 vakken met referentie k minstens 3 vakken met referentie k hoogstens 2 vakken zonder referentie hoogstens 2 vakken zonder referentie hoogstens 1 vak vrij (na goedkeuring) hoogstens 1 vak vrij (na goedkeuring) stage: 10 ECTS masterproef: 15 ECTS

32 Keuze (k) Minstens 3 vakken (15 ECTS) te kiezen uit: Minstens 3 vakken (15 ECTS) te kiezen uit: Duitse taalkunde: Historische ontwikkeling van het Duits  wordt sem 2 Duitse taalkunde: Historische ontwikkeling van het Duits  wordt sem 2 Duitse taalkunde: variatielinguïstiek: bijzondere vraagstukken  wordt sem 1 Duitse taalkunde: variatielinguïstiek: bijzondere vraagstukken  wordt sem 1 Engelse taalkunde: Oud- en Middelengels Engelse taalkunde: Oud- en Middelengels Historische Engelse letterkunde I Historische Engelse letterkunde I Historische Engelse letterkunde II Historische Engelse letterkunde II Moderne Franse letterkunde: bijzondere vraagstukken III Moderne Franse letterkunde: bijzondere vraagstukken III Diachronie van het Frans Diachronie van het Frans Oudgriekse taalkunde: bijzondere vraagstukken Oudgriekse taalkunde: bijzondere vraagstukken Oudgriekse letterkunde: bijzondere vraagstukken Oudgriekse letterkunde: bijzondere vraagstukken Middeleeuws-Griekse taal- en letterkunde Middeleeuws-Griekse taal- en letterkunde Italiaanse taalkunde: bijzondere vraagstukken II Italiaanse taalkunde: bijzondere vraagstukken II Italiaanse letterkunde: bijzondere vraagstukken II Italiaanse letterkunde: bijzondere vraagstukken II

33 Keuze (k, vervolg) Latijnse taalkunde: bijzondere vraagstukken I Latijnse taalkunde: bijzondere vraagstukken I Latijnse taalkunde: bijzondere vraagstukken II Latijnse taalkunde: bijzondere vraagstukken II Latijnse poëtica: Oudheid  wordt sem 1 Latijnse poëtica: Oudheid  wordt sem 1 Latijnse poëtica: Middeleeuwen  wordt sem 2 Latijnse poëtica: Middeleeuwen  wordt sem 2 Oudnederlands Oudnederlands Nederlandse taalkunde: historische ontwikkeling van het Nederlands Nederlandse taalkunde: historische ontwikkeling van het Nederlands Nederlandse taalkunde: taalkundige analyse van historische teksten Nederlandse taalkunde: taalkundige analyse van historische teksten Nederlandse letterkunde: oudere periode I Nederlandse letterkunde: oudere periode I Nederlandse letterkunde: oudere periode II Nederlandse letterkunde: oudere periode II Portugese taalkunde Portugese taalkunde Scandinavische taalkunde: Oudnoors en taalgeschiedenis Scandinavische taalkunde: Oudnoors en taalgeschiedenis Gotisch Gotisch Spaanse taalkunde: het Spaans van Latijns-Amerika Spaanse taalkunde: het Spaans van Latijns-Amerika Bijzondere vraagstukken: Spaanse literatuur en cultuur  wordt sem 2 Bijzondere vraagstukken: Spaanse literatuur en cultuur  wordt sem 2

34 Keuze Maximum 2 vakken (10 ECTS) kiezen uit: Maximum 2 vakken (10 ECTS) kiezen uit: Language Variation and Change Language Variation and Change Historische antropologie van de Middeleeuwen en de Vroegmoderne Tijd Historische antropologie van de Middeleeuwen en de Vroegmoderne Tijd Religie- en cultuurgeschiedenis van West-Europa Religie- en cultuurgeschiedenis van West-Europa Theorieën van de cultuurgeschiedenis Theorieën van de cultuurgeschiedenis Theoretische geschiedenis Theoretische geschiedenis Wetenschapsgeschiedenis Wetenschapsgeschiedenis Grondige studie van teksten uit de antieke en middeleeuwse wijsbegeerte Grondige studie van teksten uit de antieke en middeleeuwse wijsbegeerte Oorkondeleer Oorkondeleer Paleografie Paleografie Geschiedenis van de Europese expansie tijdens de Vroegmoderne Tijd Geschiedenis van de Europese expansie tijdens de Vroegmoderne Tijd

35 Keuze Maximum 1 vak (5 ECTS) kiezen uit: Maximum 1 vak (5 ECTS) kiezen uit: Het aanbod van de faculteit of de UGent (o.a. universiteitsbrede keuzevakken) of een universiteit van de Vlaamse Gemeenschap. Het aanbod van de faculteit of de UGent (o.a. universiteitsbrede keuzevakken) of een universiteit van de Vlaamse Gemeenschap. Goed motiveren in Oasis!

36 Stage (10 ECTS) 25 werkdagen onderzoeksmatige stage: Leidt tot een (voorstel van een) artikel Leidt tot een (voorstel van een) artikel Mag niet samenvallen met voorstel van masterproef (wel verwant) Mag niet samenvallen met voorstel van masterproef (wel verwant) Begeleid door of aansluitend bij onderzoekers van de volgende UGent-onderzoeksgroepen: Begeleid door of aansluitend bij onderzoekers van de volgende UGent-onderzoeksgroepen: GIKS (Gents Instituut voor Klassieke Studies) H. Pirenne Institute for Medieval Studies GEMS (Group for Early Modern Studies) Historical linguistics and language variation Centre for the Study of Text and Print Culture Sarton Centre for History of Science

37 Stage (10 ECTS) Professionele stage: (Vrij) zelfstandig werk in een erfgoed- of aanverwante instelling in binnen- of buitenland, bv.: (Vrij) zelfstandig werk in een erfgoed- of aanverwante instelling in binnen- of buitenland, bv.: Rijksarchief (Brussel) Museum Plantin-Moretus (Antwerpen) KB (Brussel) Stadsarchief Gent KANTL (Gent) Gentse onderzoeksgroepen Davidsfonds Uitgeverij (Leuven) Brepols Publishers (Turnhout) KB (Den Haag) Huygens-ING (Den Haag) UB Leiden Bibliothèque d’agglomération de Saint-Omer – Section Patrimoniale Leidt tot stageverslag Leidt tot stageverslag Meer info: http://www.htl.ugent.be/ Meer info: http://www.htl.ugent.be/ http://www.htl.ugent.be/

38 3. EN VERDER … ?

39 Specifieke Lerarenopleiding (SLO) http://www.lerarenopleiding.ugent.be

40 Meer info? Infobrochures taal- en letterkunde/HTL/VML: http://www.taalenletterkunde.ugent.be/

41 Nog vragen? Youri.Desplenter@UGent.be Secretaris van de examencommissies master taal- en letterkunde: twee talen, master historische taal- en letterkunde en postgraduaatsopleidingen taal- en letterkunde Secretaris van de examencommissies master taal- en letterkunde: twee talen, master historische taal- en letterkunde en postgraduaatsopleidingen taal- en letterkunde Stefanie.desloovere@UGent.be Trajectbegeleider opleiding taal- en letterkunde Trajectbegeleider opleiding taal- en letterkunde Chris.Bulcaen@UGent.be Beleidsmedewerker opleiding taal- en letterkunde Beleidsmedewerker opleiding taal- en letterkunde


Download ppt "Master Taal- en Letterkunde. Vervolgtrajecten na bachelor ‘Taal- en Letterkunde: Twee Talen’ Master taal- en letterkunde: traject twee talen traject twee."

Verwante presentaties


Ads door Google