De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Huismerkverpakkingen van bijrol naar hoofdrol

Verwante presentaties


Presentatie over: "Huismerkverpakkingen van bijrol naar hoofdrol"— Transcript van de presentatie:

1 Huismerkverpakkingen van bijrol naar hoofdrol
Dick Bais Karel-Jan van den Hoven Directeur GetPact Hoofd Eigen Merken C1000 13 februari 2013

2 Spannend openingsplaatje Merken plaatje Hollywood hoofdrol/bijrol
Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

3 van bijrol naar hoofdrol
Agenda Strategisch belang Huismerken Karel-Jan Innovatie Karel-Jan AGF case Karel-Jan Van concept naar executie Dick Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

4 C1000 toekomstvisie Verpakking wordt een nog belangrijker marketinginstrument omdat ze voor het broodnodige onderscheid kan zorgen Voedsel-verspilling Gezondheid A-merken gaan sterk innoveren Omzetaandeel Eigen merken blijft stijgen Zwakke B/C merken gaan verdwijnen Toenemend belang duurzaamheid Gebruiks-gemak Informatie-behoefte/ transparantie Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

5 Strategisch belang C1000 Eigenmerken
Marketing belang Versterken van de formulepositionering Laden van de merkwaarden Volle en trouwe klanten Financieel belang (brand value) Marge bijdrage Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

6 C1000 consument staat centraal
Ik ‘ben slim bezig als ik het Eigen Merk van C1000 koop en ben geen dief van mijn eigen portemonnee. C1000 helpt mij geld te besparen’ ‘Bij de keuze voor het schap let ik niet alleen op de prijs maar ook op de grootte van de verpakking om verspilling te voorkomen en natuurlijk op het gebruiksgemak’ ‘De huismerken van C1000 zijn zonder meer kwalitatief vergelijkbaar met de bekende merken’ ‘Verpakkingen van C1000 zijn slim en handig verpakt. C1000 begrijpt welke eisen ik aan een verpakking stel’ Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

7 Van strategie naar tactiek (1)
Marketingkaders bepalen -prijs/kwaliteit/promotie/design/presentatie/MVO - Eigen merken architectuur Assortiment uitbreiden -5000 SKU’s -Omzetaandeel 40% Kwaliteitsmanagement -Productintrinsiek -Blinde test Verpakkingsbeleid Organisatie en projectmanagement Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

8 Van strategie naar tactiek (2)
Marketingkaders bepalen -prijs/kwaliteit/promotie/design/presentatie/MVO - Eigen merken architectuur Assortiment uitbreiden -5000 SKU’s -Omzetaandeel 40% Kwaliteitsmanagement -Productintrinsiek -Blinde test Verpakkingsbeleid Organisatie en projectmanagement Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

9 Van strategie naar tactiek (3)
Marketingkaders bepalen -prijs/kwaliteit/promotie/design/presentatie/MVO - Eigen merken architectuur Assortiment uitbreiden -5000 SKU’s -Omzetaandeel 40% Kwaliteitsmanagement -Productintrinsiek -Blinde test Verpakkingsbeleid Organisatie en projectmanagement Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

10 De 3 vuistregels voor duurzamer verpakken; bepaal bij ieder nieuw ontwerp, selectie of redesign:
MINDER Verklein hoeveelheid verpakkingsmateriaal Gebruik enkelvoudig materiaal Gebruik zo veel mogelijk gerecyclede materialen BETER Gebruik grondstoffen die optimaal herbruikbaar zijn Beperk bedrukking en gebruik van kleur- en hulpstoffen Pas materialen van duurzame bron toe MAKKELIJKER Maak het gebruiksgemak zo groot mogelijk Plaats afdank-informatie op elke materiaalsoort Voorkom zwerfafval met een slim ontwerp

11 Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol
Innovatieplatform Op basis van de consumenten inzichten zijn er drie innovatieplatformen bepaald. Slimme voordeel- verpakkingen Slim verpakt Slimme combinaties Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

12 Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol
Criteria Past bij de C1000 merkwaarden en strategie De beste keuze in variëteit en prijs Slim Waardeverbetering voor de klant (Relatief) eenvoudig te implementeren in de winkel De slimme deals zijn het ultieme bewijs van de pay-off: Slim bezig! Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

13 Voordeelverpakking De beste prijs/kwaliteit verhouding onder huismerk
“Ik heb een potje voor de hele week. Daar moet ik het mee doen. Als ik de ene week € 5,- overhoud, kan ik dat de week erna extra uitgeven voor producten die ik veel gebruik” Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

14 van bijrol naar hoofdrol
Voordeelverpakking Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

15

16 Slim verpakt De slimste verpakking binnen de categorie.
“Sommige producten heb ik op voorraad; omdat ze in de aanbieding waren of omdat ik niet mis wil grijpen. Het ompakken ervan in kleinere porties voor de vriezer vind ik een vervelend werkje. Ook heb ik altijd rijst en macaroni op voorraad. Ik vind het erg vervelend als een pak omvalt want dan ligt mijn hele kastje vol. Meestal doe ik het in een voorraadbus, maar dat is ook niet altijd handig. Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

17 van bijrol naar hoofdrol
Slim verpakt Tube appelmoes Schenkverpakking macaroni Kipfilet per stuk verpakt Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

18 Slimme combinaties De slimste variaties binnen de categorie.
“Ik vind het zonde om aangebroken product weg te gooien. Toch wil ik niet elke keer hetzelfde eten. ” Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

19 Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol
Slimme combinaties Duo plaatpizza Kroketten en frikadellen Duo ham kaas Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

20 Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol
Agenda Strategisch belang Huismerken Innovatie AGF case Van concept naar executie Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

21 Briefing AGF verpakking
C1000 wil de meest onderscheidende versafdeling van het lokale marktgebied zijn Marktgevoel: Waar voor je geld en goed advies Producten in de hoofdrol Segmentatie middels kleurcodes Fris en wit Willen klant informeren en inspireren Aansluiting bij styling en signing Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

22 van bijrol naar hoofdrol
Consumerinsights Versassortiment van een supermarkt is voor klanten doorslaggevend voor de keuze waar ze gaan winkelen ‘Wat eten we vandaag’ dagelijks terugkerende vraag Toepassingsmogelijkheden (welke aardappel bij welk gerecht) Tips hoe te bereiden (Huishoudschool les 1) Inspiratie Visualisatie oorspronkelijk product Formaat verpakking Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

23 van bijrol naar hoofdrol
winkelafbeelding Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

24 van bijrol naar hoofdrol
Oude verpakking Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

25 van bijrol naar hoofdrol
Nieuwe verpakking x Klanten geven C1000 jaarlijks een cijfer voor vers Winkelmonitor GfK rapport Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

26 Klanten geven C1000 jaarlijks een cijfer voor vers Winkelmonitor
x Klanten geven C1000 jaarlijks een cijfer voor vers Winkelmonitor GfK rapport

27 Klanten geven C1000 jaarlijks een cijfer voor vers Winkelmonitor
x Klanten geven C1000 jaarlijks een cijfer voor vers Winkelmonitor GfK rapport

28

29 Toekomstige innovaties
Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

30 Spannend openingsplaatje Merken plaatje Hollywood hoofdrol/bijrol
Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

31 van bijrol naar hoofdrol
Agenda Strategisch belang Huismerken Innovatie AGF case Van concept naar executie Dick Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

32 van bijrol naar hoofdrol
Wat is GetPact GetPact adviseert en begeleid bedrijven bij de ontwikkeling van verpakkingen. Strategisch Taktisch Operationeel Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

33 Unieke AGF-verpakking welke inspireert en informeert
Opdracht en uitdaging Unieke AGF-verpakking welke inspireert en informeert 350 producten Timings & schapmoment 10 leveranciers div. druk- technieken div. partners div. materialen div. verp. machines Div. verpakkingen Full-design Duurzaamheid Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

34 Van product tot verpakking
Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

35 van bijrol naar hoofdrol
Spin in het web functie Drukkers Opdracht-gever Design- bureau DTP Lithograaf Leverancier Tekst-schrijver Fotograaf Kwaliteits- dienst Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

36 van bijrol naar hoofdrol
Haalbaarheid Drukker Opdracht-gever Leverancier Fotograaf Toetsen van de haalbaarheid middels een vooronderzoek: Keuze van de drukker en druktechniek Bezoek aan drukkerij in de UK Keuze voor 1 kleuren systeem Keuze van de juiste materialen Kosten inventarisatie Effect op de organisatie Workflow management systeem Afstemmen pre-media en drukvorm Duurzaamheid Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

37 van bijrol naar hoofdrol
Duurzaamheid Opdracht-gever Leverancier Kwaliteits- dienst Vervangen, verminderen en standaardiseren van verpakkingsmateriaal: Schuimschaaltjes vervangen door recyclebare kartonnen schaaltjes Verminderen van plastic (minder loof aan producten) Verminderen van het aantal verpakkingscomponenten Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

38 van bijrol naar hoofdrol
Projectplan Drukker Opdracht-gever Leverancier Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

39 Pre Production Meeting
Drukker Opdracht-gever DTP Lithograaf Design- bureau Leverancier Kwaliteits- dienst Bespreken conceptdesign en technische haalbaarheid: Presentatie conceptdesigns Druktechnische haalbaarheid en efficiency Machine technische haalbaarheid Assortiment en bijbehorende verpakkingen Fijn afstemming proces en planning Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

40 van bijrol naar hoofdrol
Prepress Drukker DTP Lithograaf Technische ondersteuning en beoordeling: Prepress management (100% waarheidsgetrouw) Lithografie en artwork Single file format Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

41 van bijrol naar hoofdrol
Executie Drukker DTP Lithograaf Leverancier Afstemming en ondersteuning: Kleurproef beoordeling Begeleiding planning en introductiemoment Persafstemming op locatie Implementatie op de productielocatie Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

42 van bijrol naar hoofdrol
Evaluatie Drukker Opdracht-gever Design- bureau DTP Lithograaf Tekst- schrijver Leverancier Kwaliteits- dienst Fotograaf Beoordeling van het eindproduct en proces evaluatie: Uitvalmonster beoordeling Proces evaluatie Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

43 Vragen? Dick Bais Karel-Jan van den Hoven
Directeur GetPact Hoofd Eigen Merken C1000


Download ppt "Huismerkverpakkingen van bijrol naar hoofdrol"

Verwante presentaties


Ads door Google