De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Oudertevredenheid SeysCentra 2012 Pieter Duker

Verwante presentaties


Presentatie over: "Oudertevredenheid SeysCentra 2012 Pieter Duker"— Transcript van de presentatie:

1 Oudertevredenheid SeysCentra 2012 Pieter Duker

2 Activiteiten SeysCentra
Behandeling van Onzindelijkheid met de respons-restrictie methode Behandeling van Voedselweigering met het SLIK-programma

3 Deelnemende ouder(s) Onzindelijkheid: 135 benaderd:93 vragenlijsten ingevuld (69%) Voedselweigering: 130 benaderd:96 vragenlijsten ingevuld (74%)

4 Onzindelijkheid Waarover hebben we de ouder(s) hun mening gevraagd?
Eerste contact Intakegesprek Activiteiten tijdens de intensieve training Langdurig staan Extra drinken Onderstreept = met factor-analyse verkregen factor I; overigen factor II 6. Positieve oefening 7. Belonen gewenst gedrag 8. Luisteren naar ouder(s) 9. Omgang vertrouwelijke gegevens Privacy 10. Nazorg

5 Voedselweigering Waarover hebben we de ouder(s) hun mening gevraagd?
Consultgesprek (HR/DS) 1e voorbereidend contact Infovoorziening Uitvoering behandeling Tussentijds evaluatiegesprek Luisteren naar ouder(s) Eindgesprek n.b.: alle vragen laden op 1 factor 7. Contact met medewerkers 8. Rapportage aan ouders 9. Omgang vertrouwelijke info 10. Privacy 11. Nazorg 12. Dagelijkse zorg (24uurs behandeling)

6 Resultaten Onzindelijkheid %
Vraag Ontevreden Tevreden Goed Zeer goed Uitstekend Eerste contact 38.5 47.4 10.3 3.8 2. Intake gesprek 14.1 50 28.2 7.7 3. Dagelijkse activiteiten 8 16 40 36 4. Langdurig staan 3.9 2.6 13 51.9 28.6 5. Extra drinken 1.3 10.7 48 38.7 6. Positieve oefening 14.3 50.6 33.8 7. Belonen gewenst gedrag 48.7 8. Luisteren naar ouder(s) 9 34.6 30.8 21.8 9. Vertrouwelijke gegevens 55.1 23.1 11.5 10. Privacy 11.7 54.5 19.5 11. Nazorg 39.7 24.4 16.7

7 Resultaten Onzindelijkheid
Analyse: Gemiddelde score van iedere ouder op alle vragen(minus score op vraag 3,5,7,11) vergeleken met score op vraag 3,5,7,11 Deze scores omgezet naar z-scores, Verschil tussen beide reeksen getoetst met de Wilcoxon Resultaat: Vraag 3 (dagelijkse activiteiten) Z= , p= .661 Vraag 5 (extra drinken) Z= , p = .740 Vraag 7 (beloning gewenst gedrag) Z= , p = .668 Vraag 11 (nazorg) Z= , p= .998

8 Resultaten Voedselweigering %
Vraag Ontevreden Tevreden Goed Zeer goed Uitstekend 1. Consultgesprek 1 8.3 38.5 33.3 18.8 2. Voorbereidend contact 2.1 13.5 42.7 26 15.6 3. Informatievoorziening 12.5 45.8 27.1 4. Uitvoering behandeling 9.4 32.3 24 5. Evaluatiegesprekken 37.5 34.4 14.6 6. Luisteren naar ouder(s) 3.1 11.5 17.7 7. Eindgesprek 36.5 31.3 8. Contact ouder-medewerker 35.4 9. Verslag/rapportage 10. Vertrouwelijke informatie 43.8 25 21.9 11.Waarborgen privacy 10.4 47.2 12. Nazorg 13.3 13. Dagelijkse zorg op de groep 30.2

9 Resultaten Voedselweigering
Analyse: Gemiddelde score van iedere ouder op alle vragen (minus score op vraag 4, 10,11,of 12) vergeleken met score op vraag 4, 10, 11, en 12 Deze scores omgezet naar z-scores Verschil tussen beide reeksen getoetst met de Wilcoxon. Resultaat: Vraag 4 (eetbehandeling ) Z=-3.461, p= .001 Vraag 10(vertrouwelijke info) Z= , p= .021 Vraag 11 (privacy) Z=-2.135, p= .033 Vraag 12 (nazorg) Z= 4.528, p= .000

10 Met dank aan: De ouders voor deelname
Met dank aan: De ouders voor deelname. Cynthia Bussink en Jessie de Kort voor hun bijdrage aan het onderzoek


Download ppt "Oudertevredenheid SeysCentra 2012 Pieter Duker"

Verwante presentaties


Ads door Google