Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdChristiaan Hermans Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
welkom In het nationaal gevangenismuseum
2
op eigen kracht
3
op eigen kracht: wat doe je, voor wie en hoe
4
korte schets
5
Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen
6
korte schets Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen 2005 opening Nationaal Gevangenismuseum
7
korte schets Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen 2005 opening Nationaal Gevangenismuseum Sinds 2009 > 100.000 bezoekers per jaar
8
korte schets Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen 2005 opening Nationaal Gevangenismuseum Sinds 2009 > 100.000 bezoekers per jaar Jaarlijks ca 4.000 leerlingen uit PO
9
korte schets Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen 2005 opening Nationaal Gevangenismuseum Sinds 2009 > 100.000 bezoekers per jaar Jaarlijks ca 4.000 leerlingen uit PO Medewerkers: 23 fte, waarvan 2,3 fte museaal inhoudelijk
10
korte schets Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen 2005 opening Nationaal Gevangenismuseum Sinds 2009 > 100.000 bezoekers per jaar Jaarlijks ca 4.000 leerlingen uit PO Medewerkers: 23 fte, waarvan 2,3 fte museaal inhoudelijk Ca 125 vrijwilligers
11
wat doe je, voor wie en hoe
12
Vanuit: De instelling De doelgroep wat doe je, voor wie en hoe
13
de eigen kracht vanuit de instelling inzetten
14
de eigen kracht vanuit de instelling
15
de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie
16
de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie Gebouw en omgeving
17
de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie Gebouw en omgeving Collectie en de verhalen
18
de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie Gebouw en omgeving Collectie en de verhalen Beschikbare menskracht
19
de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie Gebouw en omgeving Collectie en de verhalen Beschikbare menskracht Beschikbaar budget
20
de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie Gebouw en omgeving Collectie en de verhalen Beschikbare menskracht Beschikbaar budget Aantallen
21
De museale visie en missie vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
22
De museale visie en missie de toetssteen voor al je museale activiteiten vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
23
De museale visie en missie Het Gevangenismuseum vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
24
De museale visie en missie Het Gevangenismuseum Verbindt het heden en verleden van armoede en verpaupering, misdaad en straf. vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
25
De museale visie en missie Het Gevangenismuseum Verbindt het heden en verleden van armoede en verpaupering, misdaad en straf. Je ontdekt hier de gevolgen van normafwijkend gedrag door persoonlijke en maatschappelijke omstandigheden. vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
26
De museale visie en missie Het Gevangenismuseum Verbindt het heden en verleden van armoede en verpaupering, misdaad en straf. Je ontdekt hier de gevolgen van normafwijkend gedrag door persoonlijke en maatschappelijke omstandigheden. Daarop reflecteren we vanuit hedendaags perspectief. vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
27
De museale visie en missie Het Gevangenismuseum Verbindt het heden en verleden van armoede en verpaupering, misdaad en straf. Je ontdekt hier de gevolgen van normafwijkend gedrag door persoonlijke en maatschappelijke omstandigheden. Daarop reflecteren we vanuit hedendaags perspectief. Doel: overtuigingen ter discussie stellen en nuanceren, vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
28
De museale visie en missie Het Gevangenismuseum Verbindt het heden en verleden van armoede en verpaupering, misdaad en straf. Je ontdekt hier de gevolgen van normafwijkend gedrag door persoonlijke en maatschappelijke omstandigheden. Daarop reflecteren we vanuit hedendaags perspectief. Doel: overtuigingen ter discussie stellen en nuanceren, en daarmee een bijdrage leveren aan de tolerantie in de samenleving. vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
29
Gebouw en omgeving vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
30
Gebouw en omgeving –Zijn er beperkingen qua ontvangstmogelijkh eden of bereikbaarheid? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
31
Gebouw en omgeving –Zijn er beperkingen qua ontvangstmogelijkh eden of bereikbaarheid? Is gebouw en omgeving te gebruiken in je verhaal? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
32
Gebouw en omgeving vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen _
33
Gebouw en omgeving + vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
34
+ Gebouw en omgeving vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
35
Collectie en de verhalen vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
36
Collectie en de verhalen Zijn het Unieke stukken die verwondering opwekken? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
37
Collectie en de verhalen Zijn het Unieke stukken die verwondering opwekken? Of Alledaagse voorwerpen die in de context van het verhaal interessant zijn? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
38
Collectie en de verhalen vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
39
Collectie en de verhalen vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
40
Beschikbare menskracht vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
41
Beschikbare menskracht Wie maakt het programma en wie voert het uit? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
42
Beschikbare menskracht Wie maakt het programma en wie voert het uit? Begeleid bezoek of autonoom door het museum? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
43
Beschikbare menskracht Wie maakt het programma en wie voert het uit? Begeleid bezoek of autonoom door het museum? Hoeveel begeleiders? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
44
Beschikbare menskracht Wie maakt het programma en wie voert het uit? Begeleid bezoek of autonoom door het museum? Hoeveel begeleiders? Professionele museumdocenten of vrijwilligers? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
45
Beschikbare menskracht vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
46
Beschikbaar budget vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
47
Beschikbaar budget Keuzes maken
48
vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen Beschikbaar budget Keuzes maken Inzet vrijwilligers
49
Beschikbaar budget Keuzes maken Inzet vrijwilligers Incidentele subsidies vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
50
Aantallen
51
vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen Aantallen Hoeveel leerlingen jaarlijks?
52
vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen Aantallen Hoeveel leerlingen jaarlijks? Eisen (door een subsidiegever)?
53
Aantallen Hoeveel leerlingen jaarlijks? Eisen (door een subsidiegever)? Beperkende factoren? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
54
Aantallen vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen
55
de eigen kracht vanuit de doelgroep inzetten
56
de eigen kracht vanuit de doelgroep:
57
de eigen kracht vanuit de doelgroep: Bepaal je doelgroep
58
de eigen kracht vanuit de doelgroep: Bepaal je doelgroep Werk vraaggericht
59
vanuit de doelgroep: de eigen kracht Bepaal je doelgroep Werk vraaggericht In samenwerkingsverband
60
Bepaal je doelgroep vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband
61
Bepaal je doelgroep In museaal of educatief beleid specifiek beschreven?
62
vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband Bepaal je doelgroep In museaal of educatief beleid specifiek beschreven? Basisschoolbreed aanbod of focus op één groep of bouw?
63
Bepaal je doelgroep In museaal of educatief beleid specifiek beschreven? Basisschoolbreed aanbod of focus op één groep of bouw? Op welke leeftijd sluit het thema het beste aan? vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband
64
Werk vraaggericht vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband
65
Werk vraaggericht Zoek contact en peil behoefte
66
vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband Werk vraaggericht Zoek contact en peil behoefte Ontwikkel lesprogramma’s en - materiaal samen met het onderwijs
67
Werk vraaggericht Zoek contact en peil behoefte Ontwikkel lesprogramma’s en - materiaal samen met het onderwijs Test, evalueer en stel bij vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband
68
In samenwerkingsverband vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband
69
In samenwerkingsverband Samen sta je sterker, kun je beter op vragen inspelen, heb je een groter bereik, creëer je meer samenhang. vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband
70
In samenwerkingsverband vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband
71
In samenwerkingsverband vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband
72
Samenvattend:
73
Door te verschuiven: Van aanbod- naar vraaggericht;
74
Samenvattend: Door te verschuiven: Van aanbod- naar vraaggericht; Van ad hoc naar groter rendement;
75
Samenvattend: Door te verschuiven: Van aanbod- naar vraaggericht; Van ad hoc naar groter rendement; Van zenden naar actief betrekken;
76
Samenvattend: Door te verschuiven: Van aanbod- naar vraaggericht; Van ad hoc naar groter rendement; Van zenden naar actief betrekken; Naar beter toegeruste rondleiders;
77
Samenvattend: Door te verschuiven: Van aanbod- naar vraaggericht; Van ad hoc naar groter rendement; Van zenden naar actief betrekken; Naar beter toegeruste rondleiders; Naar lesmateriaal dat met het onderwijs is opgezet;
78
Samenvattend: Door te verschuiven: Van aanbod- naar vraaggericht; Van ad hoc naar groter rendement; Van zenden naar actief betrekken; Naar beter toegeruste rondleiders; Naar lesmateriaal dat met het onderwijs is opgezet; Naar samenwerkingsprojecten met focus op onze doelgroep;
79
Samenvattend: Door te verschuiven: Van aanbod- naar vraaggericht; Van ad hoc naar groter rendement; Van zenden naar actief betrekken; Naar beter toegeruste rondleiders; Naar lesmateriaal dat met het onderwijs is opgezet; Naar samenwerkingsprojecten met focus op onze doelgroep; Werken we nu vanuit onze eigen kracht.
80
Dank voor jullie aandacht
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.