Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdVera van der Meer Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER
2
10 JAAR CITYMARKETING IN DEN HAAG Van alleen toeristische stadspromotie naar citymarketing Inzet afgelopen jaren: Steeds meer een aanpak van en met de stad Als internationale stad van Vrede en Recht meer op de kaart gezet (Inter)nationale evenementen en congressen benut om Den Haag te laten zien Resultaten Imago stad van Vrede en Recht versterkt Meer bezoekers naar Den Haag
3
Een sterke merkidentiteit: levert een belangrijke bijdrage aan de economische ambities van de stad is zowel een communicatie- als beleidsinstrument op het gebied van citymarketing, stedelijke ontwikkeling, economie, onderwijs, cultuur, etc. WAAROM EEN MERK DEN HAAG
4
Van origine een - meestal wettelijk beschermd - ‘trademark’, waarmee een bedrijf onderscheid maakt tussen haar product en dat van de concurrenten Een merk helpt mensen kiezen Een merk is een signaal van kwaliteit Een merk creëert loyaliteit WAT IS EEN MERK? 4
5
IS DIT HET MERK? 5
6
VINDEN WE DAAROM NEW YORK LEUK? 6
7
IS DIT ONDERSCHEIDEND? 7
8
CITYBRANDING EN CITYMARKETING MOETEN UITEINDELIJK HET KEUZEPROCES VAN BELANGRIJKE DOELGROEPEN BEÏNVLOEDEN 8
9
Een netwerk van associaties in het brein van de doelgroep(en) Een merk is veel meer dan alleen een communicatiemiddel Een merk creëert meerwaarde Een merk is centraal sturingsmechanisme EEN EIGENTIJDSE VISIE OP EEN MERK 9
10
WAT BETEKENT DIT VOOR DEN HAAG? Dit is zeer relevant voor steden: Een grote stad heeft veel doelgroepen en dus ook veel associaties, dus meer differentiatie aanbrengen voor belangrijke doelgroepen Het merk is het uitgangspunt van de citymarketing De economische ambities zijn een belangrijke basis voor de citybranding Het merk is een factor van belang in de ontwikkeling van de gehele stad! 10
11
sessies met de stad advies deskundigen Centraal merk sessies per doelgroep Merk per doelgroep in tekst foto video richtlijnen Merkboek PROCES
12
DOELGROEPEN STAD DEN HAAG bezoekers (recreatief) bedrijven bewoners / young professionals studenten congressen en zakelijke bezoekers internationale organisaties investeerders
13
VOORWAARDEN VOOR HET MERK DEN HAAG onderscheidend relevant en geloofwaardig aansprekend voor de beoogde doelgroepen ambitieus en motiverend
14
ELEMENTEN MERK DEN HAAG
15
LADING In Den Haag: wordt gewerkt aan een veiliger en rechtvaardiger wereld worden belangrijke beslissingen genomen genieten we van een hoge kwaliteit aan voorzieningen ligt alles op een steenworp afstand van elkaar ontstaan bijzondere ontmoetingen en verbindingen
16
VAN CITYMARKETING NAAR CITYBRANDING Het merk centraal Gericht op specifieke doelgroepen Een aanpak van de hele stad Haagse durf en lef Uitdragen: onverwacht en spannend Versterken: voortvarend aan de slag Doen wat aantoonbaar effect heeft
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.