Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAnita Moens Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
J1K4 Depth of the Surface Door: Paul Basten Luke van der Palen Erwin Retel Roy van Eeuwijk Docent: Karlijn Muller
2
Briefing 1 e reclame Doelgroep Propositie
3
Doelgroep Succesvolle zakenlieden. Vermogend. Design.
4
Propositie Comodo positioneren als : Schoonheid. Comfort. Exclusief.
5
Moodboard
6
Het concept Overal waar een jongen loopt zien we alles veranderen in graffiti. De jongen is als het ware zijn wereld aan het customizen geheel naar zijn smaak. Onderweg stoot hij tegen een saai geklede voorbijganger die tot zijn verbazing opeens vette, kleurvolle kleding aan heeft. Eenmaal bij zn bike aangekomen verandert die ook mee. Your World, Your Style, Your Bike. Gotan.
7
Scenario Een jonge ondernemer wordt op een ochtend wakker op zijn zadelkussen en rekt zich uit. Hij loopt naar de badkamer en legt zijn zadelkussen op de badrand. Hij kijkt tevreden in de spiegel en doet een “duur” luchtje op. Na gebadderd te hebben op zijn zadelkussen trek hij zijn nette pak aan. Hij loopt met goede moed / vrolijk naar beneden en neemt iets duurs te eten (bijvoorbeeld kaviaar op een cracker. o.i.d) en gaat op de stoel zitten waar een zadel ligt als kussen. Hij staat op en loopt vrolijk naar het kastje waar zijn sleutels liggen, pakt zijn sleutels en loopt richting de garage. In eerste instantie rijd hij zijn auto naar buiten maar stapt vervolgens uit zodat hij er langs kan met zijn fiets. Vervolgens rijd hij de straat uit richting zijn werk.
8
Resultaat
10
Analyse
19
Briefing 2 e Reclame
20
Doelgroep onderzoek We zijn onze doelgroep beter gaan kennen doormiddel van : Deskresearch Enquête
21
Tegen wie praten we ? Jongeren tussen de 16 en 20 jaar. Deze jongeren zijn bij de tijd, hip, cool, stoer, vet en dope. Opzoek naar hun eigen identiteit. Intresses zijn muziek, uitgaan, sport en mode. Uniek zijn is een belangrijke eindwaarde. Hiphopmuziek en kleding is erg belangrijk voor de doelgroep
22
Wat denkt, voelt en doet de doelgroep nu? De doelgroep is van mening dat Chinese fietsen die voor hele lage prijzen te koop zijn nooit van goede kwaliteit kunnen zijn. Gebruikt op dit moment kleding, accessoires en gadgets om (onbewust) hun identiteit uit te dragen.
23
Moodboards
26
Analyse briefing
27
Wat willen we dat de doelgroep gaat denken, voelen en doen? Gotan Urban bike een onderdeel wordt van de levensstijl van de doelgroep. De doelgroep voelt zich uniek met hun eigen samengestelde urban bike.
28
Doel van de communicatie. Het merk Gotan te (her)positioneren in Nederland. “Slechte naam” die Chinese fietsen hebben in Nederland te veranderen. Urban bike in de markt zetten als een hippe en goede fiets tegen een betaalbare prijs
29
Propositie.. Gotan Urban bike een onderdeel wordt van de levensstijl van de doelgroep. De doelgroep voelt zich uniek met hun eigen samengestelde urban bike.
30
Concept Overal waar een jongen loopt zien we alles veranderen in graffiti eenmaal bij zijn bike aangekomen verandert die ook mee.
31
Scenario Een zeer coole jongen is op weg naar zijn fiets. Hij springt van een muurtje af en zet zijn koptelefoon op. Hij wordt gevolgd door een sliert van graffiti die de muren de kleur en vrolijkheid van hem aannemen. De jongen past zijn wereld om zich heen aan. Op een gegeven moment komt een andere jongen hem tegemoet. Deze jongen ziet er saai en kleurloos uit. Onze hoofdrolspeler stoot hem tijdens het langslopen aan. Een vonk van kleur springt over naar de andere jongen waarnaar hij plots is gekleed in vette kleding en niet meer die saaie kleurloze jongen van eerst is. De hoofdrolspeler loopt even verder, staat even stil en laat zijn fiets uit de graffiti tot leven komen. Hij stapt op zijn fiets en fietst weg.
32
Het resultaat
34
Analyse commercial
44
Einde presentatie bedankt voor uw aandacht !
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.