Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSylvia de Croon Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
IB Klankbordgroep Oktober 2015
2
Programma Korte info vanuit samenwerkingsverband Peter van Buuren van SO Keurhove in Middelburg Pauze Een lezing van Peter Mol van Gedragpunt
3
Korte punten 1.Melden bij Bron 2.Kinderraad 3.Formulieren 4.Vluchtelingen 5.OdyZee
4
Geachte ParnasSys-gebruiker, Met ingang van 1 augustus 2015 is het voor het regulier basisonderwijs verplicht om de registratie van het ontwikkelingsperspectief uit te wisselen met BRON. Het gaat hier om de leerlingen die een ontwikkelingsperspectief hebben omdat ze extra ondersteuning nodig hebben. Voor deze leerlingen heeft u ter bevestiging van de extra ondersteuning een onderwijsarrangement ontvangen van het samenwerkingsverband. Het is mogelijk dat u een ontwikkelingsperspectief heeft opgesteld voor leerlingen, zonder dat hier sprake is van extra ondersteuning van het samenwerkingsverband. Dat zijn bijvoorbeeld leerlingen met een eigen leerlijn of leerlingen die RT ontvangen. In dat geval dient u dit niet aan BRON door te geven en dus niet te registreren zoals hierboven aangegeven. U kunt bij deze leerlingen het ontwikkelingsperspectief in ParnasSys blijven gebruiken zoals u gewend was.
5
Melden bij Bron Melden van extra ondersteuning vanuit SWV Het hebben van extra ondersteuning ≠ het hebben van een ontwikkelingsperspectief https://duo.nl/Images/E-zine-PO-Special-editie-bo-juni- 2015_tcm7-52590.htmlhttps://duo.nl/Images/E-zine-PO-Special-editie-bo-juni- 2015_tcm7-52590.html
6
Nieuwe formulieren “Formulier” voor wanneer je als IB zelf een nieuwe aanvraag gaat doen Formulier voor verlenging van een arrangement wat afloopt (kan op elk moment zijn) Formulier voor herindicaties SO Zie de site!
7
Kinderraad 15/16 Vrijdagmiddagen 16:00 uur -17:00 uur 6 november 2015 en 4 maart 2016 Dit schooljaar Bevelanden In Goes Ouders brengen en halen (of ze fietsen zelf) Max. 1 leerling per bestuur, liefst beide keren dezelfde –Alpha? –Nobego? –Omnis? –SOM? –Prisma? –SKOB? –Facet? –Respont? –Korre?
8
Vluchtelingen Arrangementen mogen Interesse cursus SvO?
9
Gedragsproblemen… Wij met onze plannen…. Bart legt mij uit dat dit een nieuw plan is, hij mag 3x lopen, voor iedere keer heeft hij een kaartje. Bart weet nog niet of hij het een tof plan vindt, maar hij snapt wel waarom de meester het doet. Als hij gaat wandelen is hij afgeleid en gaat met anderen kletsen. Bart twijfelt: “Is het iets wat blijft of is het weer iets voor even wat dan ineens weer verdwijnt?” Aldus Bart: “Ik denk dat de meester het niet vol gaat houden.”
12
En soms lukt het niet… Fynn: “De juf doet erg haar best, ze begint me nu een beetje te begrijpen.” (april) “De andere kinderen zeggen wel dat ze me begrijpen, maar het is niet echt zo.” (geeft voorbeelden) “Ik mis Bas, Bas was mijn vriend en die snapte me altijd.” (Bas is naar een speciale school) School: “Wat deden wij verkeerd?” Niets…
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.