De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

INFORMATIE AVOND GROEP 1/2 Fijn dat u er bent!. -Inloop -Kring -Rekenkring -Zelfstandig werk -Methodelessen -Engels -Kanjertraining -Voorlezen -Auditieve.

Verwante presentaties


Presentatie over: "INFORMATIE AVOND GROEP 1/2 Fijn dat u er bent!. -Inloop -Kring -Rekenkring -Zelfstandig werk -Methodelessen -Engels -Kanjertraining -Voorlezen -Auditieve."— Transcript van de presentatie:

1 INFORMATIE AVOND GROEP 1/2 Fijn dat u er bent!

2 -Inloop -Kring -Rekenkring -Zelfstandig werk -Methodelessen -Engels -Kanjertraining -Voorlezen -Auditieve oefeningen -Buiten spelen DAGRITME

3 -Auditieve oefeningen/spelling -Voorlezen -Taallessen methode -Praten met elkaar en luisteren naar elkaar -Woordenschat -Letters leren met het lettermonstertje -Rijmen met het rijmkonijn -Engels -Taalspelletjes verdeeld over de week TAAL

4 “Dat is de McDonalds letter!” Honger naar letters Willen leren lezen De juiste uitspraak van klanken De juiste schrijfwijze van letters (kleine letters, geen kapitalen) ONTLUIKENDE EN BEGINNENDE GELETTERD- HEID

5 HOE WIJ DE LETTERS SCHRIJVEN..

6 Kleine rekenkring Methodelessen Rekenspelletjes verdeeld over de week Rekenkist Tellen Tellen met Springit, de verre neef van Kermit de Kikker Maar ook ruimtelijk inzicht in de bouwhoek REKENEN

7

8 SPELEND LEREN

9 Groot atelier, eenmaal per maand Drama en muziek Werklessen Fluxus Brede school CREATIEF

10 GROOT ATELIER 2013/2014

11 Natuurhoek Wandelingen Naar het bos Wat groeit er? Het weer Vogels De sloot NATUUR

12 Ruimte om (ook) goed te zijn in biologie De wereld om je heen te ontdekken Leren lezen Zorg dragen voor de wereld om je heen MAAR OOK..

13 De petten Zeggen wat je wilt, voelt, denkt Afspraken Je veilig voelen Er mogen zijn Samenwerken KANJER TRAINING

14 Wat is de Kanjertraining? Waarom doen we de Kanjertraining? Het verhaal De petten Spelletjes doen Behandelen door de hele week, niet alleen op de woensdagochtend Het is een leidraad die prachtig samengaat met andere methodieken rollenspel INVULLING KANJER TRAINING..

15 Van de leerkrachten Van de leerlingen Van de ouders Van externen METHODE VAN ONS ALLEMAAL

16 Verhalen uit de Bijbel Liedjes Praten met elkaar Hoe leefden de mensen toen? Diepere betekenis van de verhalen Leren KIND OP MAANDAG GODSDIENST

17 Ondernemend leren begint soms.. heel klein Kinderen (maar ook volwassenen) leren het meest door te DOEN. Door zelf te ondernemen vanuit de interesse van jezelf of de ander. Wij vinden het dan ook erg belangrijk om in de kleutergroep ondernemend te werken, spelen en.. leren! ONDERNEMEND LEREN

18 Zelf nadenken over de lessen Het winkeltje Groot atelier Uitstapjes regelen Wat wil je leren? Onderzoeken Vragen stellen en antwoorden vinden Sint maarten Voorleesouders Gasten in de klas Maandagkring De tuin Misschien wel weer een restaurant…! WAT WIJ ONDERNEMEN

19 Datamuur Waar werken we aan Dynamisch Van ons allemaal positief EEN DOORGAANDE ONTWIKKELING

20 - Zelfstandig werken - Klassenmanagement - Kleurenklok - Ronde lopen - GIP STIP - Postvakjes Maar ook.. Leren dat je het zelf kunt oplossen, om hulp kan vragen, de juf er voor je is, maar ook voor anderen. GIP

21 TIJDENS HET WERKEN: STEEDS ZELFSTANDIG ER

22 Doorgaande lijn Uitgestelde aandacht Trots op jezelf mogen zijn omdat iets lukt Luisteren naar de instructie en hiermee aan de slag Voorbereid zijn op de volgende groepen Het geeft de leerkracht de kans meerdere kinderen aandacht te geven. ZELFSTANDIG WERKEN.. WAAROM?

23 Wij vinden het fijn als uw zoon of dochter zelf naar het toilet kan bezoeken Zich zelf zoveel mogelijk om kan kleden Het zijn of haar eigen jas aan kan trekken en dicht kan doen Beker, pakje, bakje, rugtas OOK DIT KAN IK ZELF..

24 Vooropgesteld: ELK kind draagt bij aan de klas Elk kind heeft talenten Elk kind leert op een eigen manier Uitdagend materiaal Natuurhoek, techniekhoek Samen leren en niet isoleren Ruimte geven voor kunst, drama, muziek, crea, taal, ondernemingen Instructie IK KAN MEER

25 Het hele jaar door werken wij thematisch. Dat houdt in dat we werken rond een thema wat de interesse heeft van de kinderen. Dit jaar werken we onder meer over: -Groeien -De seizoenen -Het weer -sprookjes THEMA’S EN PROJECTEN

26 -vanaf de vijfde verjaardag -Met de leerkracht een datum bepalen -U mag er bij aanwezig zijn -Gezonde traktatie -Klassen rond VERJAARDAG

27 Gymmen doen we op vrijdag. -Aankleden -Makkelijke kleding -Wanneer er geen gym is hangt er een briefje op de deur GYM

28 Kinderen kunnen meteen aan de slag Onderwijstijd wordt zo beter benut De kinderen kiezen zelf of de juf legt een werkje klaar Ouderhulp tijdens de inloop Leuk om als ouder te zien hoe je kind speelt, iets aanpakt, samen speelt Kiesbord DE INLOOP

29 -Fruitproject -Geen chocolade -Gezonde traktatie GEZOND ETEN

30 Vanaf 5 jaar verplicht verlof vragen Altijd aangeven bij de leerkracht! Ritme is belangrijk Wees op tijd VERLOF, AFWEZIGHEID

31 Zonder uw hulp kunnen we lang niet zoveel doen! Daarom willen we u vragen u in te schrijven op de intekenlijsten. Wij (kinderen en leerkrachten) zijn hier erg blij mee!! OUDERHULP

32 WAT WILT U NOG WETEN?!


Download ppt "INFORMATIE AVOND GROEP 1/2 Fijn dat u er bent!. -Inloop -Kring -Rekenkring -Zelfstandig werk -Methodelessen -Engels -Kanjertraining -Voorlezen -Auditieve."

Verwante presentaties


Ads door Google