Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdStijn van den Broek Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
30 juli 2015 Chloor transport DB Schenker (voor AKZO Nobel) 15 Maart – eind april 2015 LIOGS
2
Plan 2015 Periode planmatig onderhoud chloor productie installatie Botlek Periode 15 maart – eind april 5400 ton in ca 15 treinen gepland Bloktrein 6 ketelwagens 50 ton Betuweroute – Kijfhoek - Havenspoorlijn Uiterlijk: vol = leeg ongereinigd Locwissel Kijfhoek
3
Bestuurlijke voorbereiding Chloor transport valt binnen de reguliere vervoersregelgeving “incidenteel” transport valt binnen het AKZO-VROM/EZ convenant Overleg met betrokken partijen over route en communicatie: DCMR, VRU, IenM, Akzo, DB, Prorail Informatie via LOCC en VRU aan veiligheidsregio’s Veiligheidsregio’s informeren burgemeesters Voorbereiding communicatie medewerkers (QenA) Ondersteuning berichtgeving aan gemeenten Dit keer over Betuweroute, maar dat biedt geen garantie voor toekomstige keren NB: er is bij het transport geen probleem met plaatsgebonden risico of groepsrisico. het effect van een mogelijk scenario wordt maatschappelijk als onwenselijk ervaren
4
Operationele voorbereiding Bekend maken binnen de regio aan operationeel leidinggevenden Factsheet voor eerste optreden Grootte effecten inzichtelijk Opschaling tot GRIP-2 of 3 bij standaard scenario’s vanwege bestuurlijke betrokkenheid en noodzakelijke communicatie Kennis met regio’s gedeeld via LIOGS en LOCC NB: Herhaling van details uit bestaande regelingen: Gezien het risico is specifieke voorbereiding niet nodig Bestuurlijk is het onwenselijk om niets te doen.
5
LIOGS voorbereiding Regionale presentatie en factsheet landelijk bekend gemaakt Hulpregeling chloorincidenten controle en update: alarmnummers en locatie hulpmateriaal Afstemming met LOCC over handelwijze bij inroepen level 3 internationale hulp (materiaal uit Duitsland): formalisering via BuZa
6
Risico reductie: chloorregime Bloktrein Onderweg niet rangeren of stoppen (zo min mogelijk) Max 60 km/uur (voorbehoud tunnels en ontheffing Betuweroute) Continu volgsysteem Rangeren begin/eindpunt onder tractie Voorzieningen wagons –dedicated bovenlader –buffers –chassis –dom –breekafsluiter
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.