Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
De Gelukkige Consument
Jan-Erik van Dijck / Marie-Anne Simons Provada 2 juni 2015
2
Wat maakt een consument gelukkig?
Kun je de consument zich gelukkig laten voelen? En zo ja…hoe?
4
Geluk = omschrijving van een ervaren emotie
(positief gevoel) Geluksgevoel ontstaat in het onderbewustzijn als resultaat van processen in het brein Centrale vraag: waarom gelukkig of ongelukkig
5
Inzicht in deze processen in het brein is noodzakelijk om
geluksgevoel consument te kunnen verklaren en voorspellen Antwoord op de ‘waarom-vraag’ Bestaand onderzoek richt zich op bewuste geluksgevoel consument (zelf rapportage)
6
Evolutie Psychologie geeft ons de sleutel tot deze processen
Helpt ons om de gelukkige consument beter te begrijpen Zijn emotie en motivatie in kaart te brengen en geluksgevoelens te verklaren en te voorspellen
7
Conscious data formats
WHY Adapted Mind Stimuli input Social Environment & Life History Conscious data formats processing HOW output Signal behaviour Strategic WHAT Felt Experiences Mindlogyx Behavioural Model (c) Waldorp & Simons
8
Logica van ons brein leert ons dat geluksgevoel
functioneel (evolutionair en doelgericht) is voor ons als ultra sociale soort betrekking heeft op onze sociale omgeving gericht is op de toekomst (toekomstverwachting)
9
Logica van ons brein achter ons geluksgevoel is universeel
Maar er zijn verschillen die ervoor zorgen dat niet iedereen gelukkig wordt van dezelfde dingen
13
Empathisch Coalitie Hierarchisch
Patent pending model Psychologisch model Empathisch Open Begrijpend Plezier zoekend Coalitie Risico mijdend Vriendschappelijk Verantwoordelijk Hierarchisch Impulsief Nauwgezet © Waldorp & Simons, 2013 © Waldorp & Simons, 2011
14
Wat maakt een consument gelukkig?
Een sociale omgeving die aansluit op zijn/haar profiel Dit met betrekking tot bezoekers en ondernemers inhoud en vormgeving
15
Kun je de consument zich gelukkig laten voelen?
En zo ja…hoe? - Keuze maken voor profiel en dit als uitgangspunt nemen voor opzet, inhoud en communicatie - Winkelcentrum primair sociale ontmoetingsplaats
16
Winkelgebied als merk merkbelofte – en strategie die aansluit op profile Merkbelofte zichtbaar en verifierbaar maken - optimale inzet, samenwerking en communicatie tussen alle stakeholders - lange termijn strategie en beheer Nieuwe invulling van functie Retail Vastgoed Manager – brand manager
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.