Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFenna Willemsen Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Competitive Intelligence bij Bouwfonds Jan de Kleijn Directeur Concernontwikkeling 6 april 2004 Competitive Intelligence bij Bouwfonds Jan de Kleijn Directeur Concernontwikkeling 6 april 2004
2
Wat krijgt u te horen? Enkele kenmerken van Bouwfonds Positionering van Competitive Intelligence Dilemma’s en uitdagingen
3
Vastgoedonderneming met vier kernactiviteiten: –Projectontwikkeling (koopwoningen, kantoren, winkelcentra) –Woningfinanciering –Vastgoedfinanciering –Asset management Sinds 2000 dochteronderneming van ABN AMRO 1.500 FTE’s, waarvan 1.000 in Nederland Ambitie: toonaangevende Europese vastgoedpartij Wat is Bouwfonds?
4
Bouwfonds is als een Armada…..
5
Waar zit competitive intelligence? Raad van Bestuur OntwikkelingWoningfinancieringVastgoedfinancieringAsset Management Concernontwikkeling/ Competitive Intelligence
6
Wat was het begin?
7
Wat levert het op? Geautomatiseerd competitive intelligence systeem Afstemming op research-gebied Gezamenlijke gegevensbronnen Gezamenlijke marktvisie Thematische kwartaalrapporten Intelligence rapportages Vastgoedweerbericht
8
Wat zijn dilemma’s en uitdagingen?
9
data intelligence ?
10
actie ?
11
Raad van Bestuur Business Unit Competitive Intelligence? Business Unit Competitive Intelligence? Centraal? Decentraal?
12
data, informatie, kennis, inzicht, intelligence ! winst ?
13
verleden toekomst
14
brengen halen en ….
15
Wat is mijn conclusie? Praktijk is weerbarstiger dan de theorie Organisatiemodel bepaalt positionering van competitive intelligence functie Succes wordt meer bepaald door menselijke inbreng dan door geautomatiseerd systeem
16
Dank u voor uw aandacht
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.