Download de presentatie
1
MARKETINGMIX
2
- PRIJS - PROMOTIE - PLAATS - PRODUCT
3
PRIJS - verkoopprijs - kortingen - betalingstermijn
- kredietvoorwaarden - kostprijs - vergelijkbaar met concurrentie - doelgroep
4
PRIJSVORMING - de prijs die de klant wil betalen (de vraag)
- vraaggeoriënteerde prijsvorming - de kosten om het product te produceren en te leveren - kostengeoriënteerde prijsvorming - de prijzen die door de concurrenten worden gehanteerd - concurrentiegoriënteerde prijsvorming
5
PROMOTIE - reclame - direct marketing - persoonlijke verkoop - acties
- public relations
6
PROMOTIEMIX - WAAROM wat is het doel van mijn promotie WIE
- voor wie is de boodschap bedoeld - WAT - wat is de inhoud van de boodschap - WAARMEE welk middel is het meest geschikt - WANNEER in welke periode - WAARVAN met welk budget
7
PLAATS - distributiekanalen - dekking - assortiment - locatie
- transport
8
PRODUCT (het fysieke product)
- variatie - merknaam - kwaliteit - verpakking - ontwerp - garantie - functies - diensten
9
PRODUCTASSORTIMENT - BREEDTE het totale aanbod van productgroepen
DIEPTE - hoeveel variëteiten per productgroep - LENGTE - hoeveel van een product is in voorraad - HOOGTE de kwaliteitsklasse waarin de producten vallen - CONSISTENTIE de onderlinge samenhang van breedte, diepte, lengte en hoogte van een product
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.