De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MARKETINGMIX.

Verwante presentaties


Presentatie over: "MARKETINGMIX."— Transcript van de presentatie:

1 MARKETINGMIX

2 - PRIJS - PROMOTIE - PLAATS - PRODUCT

3 PRIJS - verkoopprijs - kortingen - betalingstermijn
- kredietvoorwaarden - kostprijs - vergelijkbaar met concurrentie - doelgroep

4 PRIJSVORMING - de prijs die de klant wil betalen (de vraag)
- vraaggeoriënteerde prijsvorming - de kosten om het product te produceren en te leveren - kostengeoriënteerde prijsvorming - de prijzen die door de concurrenten worden gehanteerd - concurrentiegoriënteerde prijsvorming

5 PROMOTIE - reclame - direct marketing - persoonlijke verkoop - acties
- public relations

6 PROMOTIEMIX - WAAROM wat is het doel van mijn promotie WIE
- voor wie is de boodschap bedoeld - WAT - wat is de inhoud van de boodschap - WAARMEE welk middel is het meest geschikt - WANNEER in welke periode - WAARVAN met welk budget

7 PLAATS - distributiekanalen - dekking - assortiment - locatie
- transport

8 PRODUCT (het fysieke product)
- variatie - merknaam - kwaliteit - verpakking - ontwerp - garantie - functies - diensten

9 PRODUCTASSORTIMENT - BREEDTE het totale aanbod van productgroepen
DIEPTE - hoeveel variëteiten per productgroep - LENGTE - hoeveel van een product is in voorraad - HOOGTE de kwaliteitsklasse waarin de producten vallen - CONSISTENTIE de onderlinge samenhang van breedte, diepte, lengte en hoogte van een product


Download ppt "MARKETINGMIX."

Verwante presentaties


Ads door Google