Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Promotie- en doelgroepanalyse
Hoofdstuk 4 Promotie- en doelgroepanalyse
2
Leerdoelen Voorbereiden van een complete promotiekansenanalyse.
Bestuderen van de relatie tussen de communicatie-activiteiten van een onderneming en die van de concurrentie. Bepalen van de kenmerken van verschillende marktsegmenten. Bereiken van business-to-businessmarktsegmenten. Uitbreiden van GMC naar het wereldniveau.
3
Figuur 4.1 Stappen in de promotie- en doelgroepanalyse
4
Figuur 4.2 Productpositioneringsstrategieën
5
Figuur 4.3 Communicatiedoelen
6
Figuur 4.4 Communicatie-uitgaven voor consumenten en business-to-business in de Verenigde Staten
7
Figuur 4.5 Een verkoop-responsfunctie gecombineerd met de neerwaartse responscurve en marginale analyse
8
Figuur 4.6 Een decay-effectenmodel
9
Figuur 4.7 Methoden om een communicatiebudget vast te stellen
10
Figuur 4.8 Wereldwijde reclame-uitgaven
11
Figuur 4.9 Methoden voor segmentering van consumentenmarkten
12
Figuur 4.10 Koopkracht van de Nederlandse generatiesegmenten
13
Figuur 4.11 Methoden van segmentering van business-to-business markten
14
Figuur 4.12 Succesvolle wereldwijd geïntegreerde marketingcommunicatietactieken
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.