Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
In de Vlaamse gemeenten
Interne Communicatie In de Vlaamse gemeenten
2
Het onderzoek samenwerking VVSG & IMB kwantitatief
308 Vlaamse gemeenten (respons 208)
3
Indicatoren budget personeel/verantwoordelijke andere
4
Budget 4 gemeenten voorzien apart budget
vroegere onderzoeken: Meta Comm: 15% van de Vlaamse gemeenten 27% van de Vlaamse gemeenten (interne & externe communicatie) groter budget voor externe communicatie
5
Verantwoordelijke secretarissen diensthoofden
personeel (deeltijds/voltijds) vooral voor externe communicatie
6
Andere indicatoren communicatieplan beleidsnota doorlichting
7
Wijze 1 richting van de gecommuniceerde boodschap
topdown-communicatie: organisatie en beleidsbeslissingen verantwoorden. bottom-up-communicatie: beoordelen goed/fout. horizontale communicatie: communicatiestoornissen in verticale lijnen voorkomen.
8
Wijze 2 Wijze 3 gebaseerd op communicatiekanalen
formele / informele kanalen onderscheid tussen communicatiekanalen schriftelijk / mondeling
10
Bronnen ERNST, M. (1995), ‘Interne communicatie in de Vlaamse lokale besturen: tussen mode en modus’, in: De Gemeente, Brusssel: VVSG, 95/12: p THEVISSEN, F. (1989), Marketing-communicatie van de Vlaamse steden en gemeenten, Brussel: VUB, 13p. VCOB (1992), Gegevens van het onderzoek naar de interne communicatie in de Vlaamse lokale besturen, Leuven: VCOB.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.