Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJosephus Maas Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Case 3 The skybox is the limit Topsportevenementen en hospitality
2
Inleiding Evolutie hospitalityprogramma’s Rode draad: –World Open Squash Flanders 2002 –WK wielrennen Zolder 2002 –Proximus Diamond Games 2004
3
Evenementenhospitality Hoeksteen in de pr Doel: stakeholders onderscheidende en onvergetelijke belevenissen aanbieden Pijlers: –Keuze wedstrijdlocatie –Spelershospitality –Hospitalitydiensten voor toeschouwers (zie verder)
4
Keuze wedstrijdlocatie Criteria: –Aard van de sport –Verwachte aantal toeschouwers –Mogelijkheid tot niet-sportaanbiedingen –Bereikbaarheid –Aanwezige hospitality-infrastructuur
5
Spelershospitality Doel: –Atleten maximaal doen presteren –Andere atleten lokken –Uiteindelijk: meer toeschouwers en grotere commerciële aantrekkingskracht Instrumenten: –Voorafgaande communicatie als lokaas –Gastheer –Spelersgids –Ontspanningsruimte –Veiligheidspersoneel –Originele trofee Bijvoorbeeld Proximus Diamond Games
6
Toeschouwershospitality Instrumenten: –Organisatie ticketverkoop: Duidelijke uurregeling Vlot toegankelijk Makkelijk herkenbaar –Duidelijke informatie ter plaatse: Plattegronden Informatiestandjes Klantendienst Bijvoorbeeld WK Zolder
7
Voorbeelden vipformules WK Zolder: van wielercafé tot cruise Proximus Diamond Games: –Voor leden ProxiClub en gegeerde abonnees –Sterke merkassociatie World Open Squash Flanders: traditionele hospitality
8
Vragen ter discussie Mogelijkheden voor vipsegmentatie Mogelijkheden voor ervaringshospitality Hoe crisis voorkomen en aanpakken? Mini-evenementen om rond WK squash positieve publiciteit te genereren
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.