Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdElke Pieters Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Adult Learners Online! Online and Blended Learning (OBL) in Adult Education and Training Event Gecombineerd Onderwijs Brussel, 05/03/2015 Ruth Boelens, Sebastiano Cincinnato & Ellen Van Twembeke
2
Inhoud Context Stakeholders Projectdoelstellingen Valorisatie Competentiecentrum OBL Voorbeelden van verwachte resultaten Contact
3
IWT Strategisch Basisonderzoek (SBO) Vierjarig project Context Hoofddoel Verbeteren kwaliteit online leren en gecombineerd onderwijs In het formele volwassenenonderwijs In het beroepsonderwijs en -opleiding
4
MaatschappijInstelling InstructieIndividu IWT Strategisch Basisonderzoek (SBO) Vierjarig project Context Noden
5
Stakeholders KU Leuven Universiteit Gent Vrije Universiteit Brussel VO-centra (CVO’s, CBE’s) Koepels: GO!, VSKO, OVSG, POV,... VDAB, Forem, Actiris Lerenden Overheid Onderzoek Implementatie Gebruikers
6
KWALITEIT OBL CursistLectorInstellingCursusCurriculum Doelstellingen (1) Kwaliteitswaarborging (CQI) Ontwerprichtlijnen Leeruitkomsten Professionele ontwikkeling
7
Doelstellingen (2) Kwaliteitswaarborging (CQI) Ontwerprichtlijnen Leeruitkomsten Professionele ontwikkeling Ontwikkeling, toetsing & validatie van kwalitatieve & kwantitatieve instrumenten Raamwerk & instrumenten voor kwaliteitswaarborging
8
Doelstellingen (3) Ontwerprichtlijnen Leeruitkomsten Professionele ontwikkeling Kwaliteitswaarborging (CQI) Ontwerp op cursusniveau Ontwikkeling, toetsing & implementatie van flexibele leeractiviteiten Ontwerp op programmaniveau Ontwikkeling, toetsing & implementatie van ontwerpprocedures
9
Doelstellingen (4) Ontwerprichtlijnen Professionele ontwikkeling Kwaliteitswaarborging (CQI) Leeruitkomsten Inzicht in individuele & institutionele determinanten Instrumenten voor de opvolging van leeruitkomsten
10
Doelstellingen (5) Ontwerprichtlijnen Leeruitkomsten Kwaliteitswaarborging (CQI) Professionele ontwikkeling (PO) Inzicht, determinanten & versterking OBL-competenties leerkrachten Model(len) voor professionele ontwikkeling leerkrachten
11
Valorisatie Doelstellingen: beleidsondersteuning/aanbevelingen Strategie & aanpak 2014 2015 2016 2017 2018 Projectvergaderingen Onderzoeksprojecten Oprichting van een OBL competentiecentrum Implementatie en verspreiding van onderzoeksbevindingen Richtlijnen/raamwerk voor kwaliteitsbewaking Indicatoren voor succesvol leren & determinanten Richtlijnen/raamwerk ontwerp van online en blended leeromgevingen Trainingsmodellen voor leerkrachten en leidinggevend personeel
12
Competentiecentrum OBL Kennisdatabank (bv. onderzoeksbevindingen) Ondersteuningsplatform Training voor leerkrachten/instellingen/lerarenopleiders Databank van experten Databank voor lesmaterialen Good practices
13
Voorbeelden van verwachte resultaten Intensieve beginnerscursussen e-learning (2 maanden, 4 modules) Begeleidingstrajecten voor onderwijscentra Communities voor P2P kennisdeling...
14
ALO!-website: http://www.iwt-alo.be/nl/http://www.iwt-alo.be/nl/ Coördinatieteam – Prof. Dr. Chang Zhu (projectmanager) (ChanZhu@vub.ac.be)ChanZhu@vub.ac.be – Sebastiano Cincinnato (projectverslaggeving) (Sebastiano.Cincinnato@vub.ac.be)Sebastiano.Cincinnato@vub.ac.be – Céline Cocquyt (Meetings) (Celine.Cocquyt@vub.ac.be)Celine.Cocquyt@vub.ac.be – Jaël Muls (Website & communicatie) (Jael.Muls@vub.ac.be)Jael.Muls@vub.ac.be Contact
15
Bedankt voor uw aandacht! Ruth Boelens Sebastiano Cincinnato Ellen Van Twembeke
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.