Download de presentatie
1
Bachelor thesis sessie
2
Programma Planning (Rowan Preesman) Scriptorium (Maartje Goossen) Vraag formulering (Mark Musters) Q&A-sessie
3
Programma Planning (Rowan Preesman) Scriptorium (Maartje Goossen) Vraag formulering (Mark Musters) Q&A-sessie
4
Bachelor Thesis
5
Programma Mijn Thesis Beginnen Uitwerking Referenties Deadlines
Afsluiten Tips
6
Mijn Thesis Begeleider Smits Empirisch onderzoek IT Outsourcing
Gemeente Tilburg Cijfer: 8,5
7
Beginnen Categorie Onderwerp Begeleider Soort onderzoek Project form
Formuleer onderzoeksvraag 5 artikelen in het liefst vooraanstaande journals Tijdsindeling maken Maak tijd vrij
8
Uitwerking Contact met begeleider Doorzoeken in artikelen
Schrijf duidelijk en overzichtelijk Begin met theorie Conclusie en introductie aan het eind Ruim aantal artikelen en goed refereren Hou je referenties bij!!
9
Referenties Mendeley Endnote Handmatig:
10
Deadlines Tijdsindeling Hulp van begeleider Opleveren tussendoor
11
Afsluiten Frisse ogen Consistentie referenties Korte presentatie
Korte bulletpoints Belangrijke punten
12
Tips Waarom ik een 8,5 haalde? Casus onderzoek
Sterke theorie (3 pagina’s referenties) Duidelijk onderzoeksmodel Duidelijke methode Vraag hulp bij begeleider: goede thesis = prestige Academisch Engels
13
VRAGEN?
14
Programma Planning (Rowan Preesman) Scriptorium (Maartje Goossen) Vraag formulering (Mark Musters) Q&A-sessie
15
http://videocollege. uvt. nl/mediasite/SilverlightPlayer/Default. aspx
16
Programma Planning (Rowan Preesman) Scriptorium (Maartje Goossen) Vraag formulering (Mark Musters) Q&A-sessie
17
Algemene tips en persoonlijke ervaring Mark Musters
Bachelor thesis Algemene tips en persoonlijke ervaring Mark Musters
18
Problem statement Background (waarom dit onderzoek?) Research goal
Research question (incl. Conceptual model) A B
19
Scope Research Question
Voorbeeld : How can companies improve their social media usage for marketing purposes. How suggereert veel mogelijke oplossingen! Specifieke sector in plaats van ‘bedrijven’ Social media houdt in Youtube, Facebook, Twitter Marketing is breed Improve is wazig, hangt af van veel factoren DUS: Te breed
20
Scope Research Question
Voorbeeld: Which factors are significantly related to actual sharing on a social media site Which factors is limitatief Social media Social media site (minder breed) Marketing purposes het vergroten van response op site
21
Literature base Theory Denk aan je research question Research model
Principal- agent Transaction cost theory Resource- based view Denk aan je research question Research model Verder uitbreiden van conceptual model Gebruik moderator / mediator (voorbeeld)
22
Research model
23
Method Discussion Conclusion
Case study (Case description / analysis) Critical discussion on literature articles (tabel) Discussion Conclusion Research gaps (Inkoppertje: No empirical research) Future research
24
Begeleiding Positieve Ervaring
Actieve begeleider, een keer in de drie weken bijeenkomst Maak er gebruik van, zorg dat je elke keer weer iets kan laten zien, meer feedback is beter Zodat je stapsgewijs naar een mooie voldoende toe gaat
25
Mindere Ervaring (niet van mij)
Begeleider toont geen enkel initiatief Probeer toch ervoor te zorgen dat je regelmatig contact krijgt. Misschien kan je iets regelen met studenten die dezelfde begeleider hebben Ga langs als er niet op de mail gereageerd wordt. Als de begeleider meestal afwezig is, kan je ook secretariaat bellen
26
Programma Planning (Rowan Preesman) Scriptorium (Maartje Goossen) Vraag formulering (Mark Musters) Q&A-sessie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.