Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSaskia Visser Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
24-06-14 Challenge the future Delft University of Technology Netwerk transmissie model Verkeersmodel voor groot-stedelijke gebieden Victor L. Knoop
2
2 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Bijdrage Stedelijke gebieden zijn sterk met elkaar verbonden, en daarmee verkeersmaatregelen ook Noodzaak tot dynamische verkeersmodellen voor langere tijdsschaal (1 uur en meer) en groot gebied Nieuwe mogelijkheid: simulatiemodel op basis van gebieden 6/24/146/24/14 2
3
3 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Voorspellen – het doel Verkeersmanagament-maatregelen kunnen dynamisch worden ingezet De beste inzet kan effect hebben over het hele netwerk Daarom: modelmatig voorspellen in optimalisatie 6/24/146/24/14 3 Model Maatregel Uitkomst Meting Aanname (bijv vraag) Optimum Beste maatregel
4
4 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Gebiedsniveau “Fundamental diagram” op weg-niveau (theorie) 6/24/146/24/14 4 Dichtheid (vtg/km/strook) Stroom (vtg/u/strook) Praktijk… Gemiddeld!
5
5 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Gebiedsniveau “Fundamental diagram” op weg-niveau (theorie) 6/24/146/24/14 5 Dichtheid (vtg/km/strook) Stroom (vtg/u/strook) Praktijk… Gemiddeld!
6
6 Victor Knoop – Traffic flow theory | 48 Schalen Microscopic: vehicle level Macroscopic: link level New level: network level
7
7 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Beperking van vraag en aanbod
8
8 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Toepassing: perimeter control Houd verkeer buiten de stad Vertraging buiten de stad Binnen de stad soepelere doorstroming Is dat de moeite waard? Evenzo: routeren Zie www.victorknoop.eu/research/ networktransmissionmodelwww.victorknoop.eu/
9
9 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Beperkingen en uitbreidingen Beperking: routeren moet mogelijk zijn Gebaseerd op theoretische principes - Validiteit nog niet in real life getoetst Effecten van voetgangers/fietsers/OV niet meegenomen
10
10 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Conclusies Er is een snel dynamisch verkeersmodel (~10 seconden voor een stad) Op basis van eerdere studies veelbelovend qua accuratesse, maar nog niet getoetst Mogelijkheden bij DTM, en planning Mogelijk in real time te “voeden” door snelheidsdata
11
11 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Verder lezen: ✗
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.