Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdChristina Hendrickx Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
19 april 2012 http://www.youtube.com/watch?v=Y y9nVa3LJr8&feature=fvst
2
De tien geboden Onze 10 geboden 1. Goede bedrijfsgeneeskundige zorg wordt geleverd vanuit een professioneel onafhankelijke positie, waarin de individuele arts de verantwoordelijkheid neemt voor de aard en inhoud van zijn of haar zorgverlening. 2. Elke product door een bedrijfsarts geleverd is gericht op behoud van duurzame inzetbaarheid van de werknemer in het belang van die werknemer zelf en de maatschappij waarin hij leeft, en de organisatie waaraan hij adviseert. 3. De bedrijfsarts is altijd aanspreekbaar voor leidinggevenden en de vertegenwoordiging van werknemers, en deze zijn altijd aanspreekbaar en toegankelijk voor de bedrijfsarts. 4. Goede bedrijfsgeneeskundige zorg wordt geleverd in samenhang met en in de context van een op de specifieke arbeidssituatie toegesneden en dus uniek zorgpakket. 5. Goede bedrijfsgeneeskundige zorg vereist actueel inzicht in en dus regelmatig onderzoek van de werkplek.
3
De 10 geboden 6. Goede bedrijfsgeneeskundige zorg, zowel in preventief als in curatief opzicht, impliceert dat de werknemer in een open spreekuur vrije toegang tot die zorg heeft en dat zijn recht op privacy steeds zal worden gerespecteerd. 7. Goede bedrijfsgeneeskundige zorg vereist in veel gevallen samenwerking met of verwijzing naar andere deskundigen binnen en buiten de arbeidsorganisatie, en dat moet dus ook mogelijk zijn. 8. Goede bedrijfsgeneeskundige zorg is bestand tegen toetsing aan relevante wettelijke kaders en door de beroepsgroep opgestelde aanvullende normen. Elke bedrijfsarts kent die kaders en normen. Het medisch beroepsgeheim wordt altijd gerespecteerd. 9. Goede bedrijfsgeneeskundige zorg impliceert een goede bedrijfsarts: hij is opgeleid en geregistreerd op basis van in het beroepsprofiel vastgelegde en dus toetsbare kennis- en vaardigheidseisen. 10.Goede bedrijfsgeneeskundige zorg wordt geleverd volgens afspraken die vooraf zijn overeengekomen met opdrachtgevers. Zulke overeenkomsten zijn bestand tegen een kwaliteitstoets zoals in deze 10 geboden bedoeld. De bedrijfsarts is zelf voor die toets verantwoordelijk.
4
Mooi vak Helpen mensen Bewegen vrij door organisaties Luisteren naar cliënten Zorgvuldig en nemen de tijd Geneesheer van de arbeid Wij houden de economie in beweging
5
mooi vak Wij kunnen het in 20 minuten Wij drinken overdag geen koffie Wij hebben een warme spreekkamer Contracten worden kunstjes En als we het niet meer weten – Hup een DO tje……. wij zijn PRODUCTIEF
6
Maar nu Kun jij volmondig beamen dat je aan de 10 geboden kunnen voldoen? Waar liggen jouw grenzen – sla je vandaag die piketpaal ? Ben jij nog geloofwaardig voor jouw klanten en clienten ? Zijn onze werkgevers nog wel bezig met “zorg” of spelen Rendement en quota de boventoon? Waar liggen de grenzen van de “participatie geneeskunde” Waar ligt onze grens ??
7
Onze collega’s doen het zo
8
de laatste bedrijfs arts Wij doen het zo
9
Zo zou het moeten
10
http://www.youtube.com/watch?feature=play er_embedded&v=WGkmbapQjhI#!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.