Download de presentatie
GepubliceerdPieter Jansen Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
Inhoud presentatie Introductie Onderzoek (theoretisch kader)
Het plan (case) Visuals Reflectie
3
Introductie Timo Hendriks Minor: Games & Simulations 3e jaars stage: Centrale Bibliotheek Rotterdam Gewenste scriptie onderwerpen: -Multimedia -Educatie
4
A New Spring Rotterdams e-learning bedrijf, met opleiders als klanten.
Introductie A New Spring Rotterdams e-learning bedrijf, met opleiders als klanten. Klanten:
5
Hoofdvraag Onderzoek “Wat zijn de mogelijkheden van het toevoegen van spelelementen aan een e-learning platform?”
6
Delen scriptie Theoretisch kader: e-Learning Games Games en leren
Gamification e-Learning en spelelementen
7
Theoretisch kader Conclusie 1 Plezier is bevorderlijk voor het leren. Brein functioneert beter. - ontspanning - motivatie
8
Theoretisch kader Conclusie 2 Gamification: De toevoeging van spelelementen aan iets dat geen spel is (Websites, communities, campagnes) Gebruikmakend van mechanismen uit videogames Hoofddoel: betrokkenheid en loyaliteit
9
Theoretisch kader Conclusie 3 Gamification komt voor op vele gebieden (oorsprong marketing). Mogelijkheden in het onderwijs: - Cognitief (hulp op maat, subdoelen, directe beloningen) - Emotioneel (positieve emotionele ervaringen, trots, omgang met mislukkingen) - Sociaal (vinden van identiteit/rol door games, betekenis school)
10
Theoretisch kader Conclusie 4 Voorbeelden spelelementen en e-learning -Grockit -Knewton -Einstein in the House
11
Conclusie Tips en adviezen:
Theoretisch kader Conclusie 5 Tips en adviezen: Lijst met mogelijke elementen (Aldrich) Niet te veel of te weinig elementen toevoegen (Aldrich) Rekening houden met doelgroep (Prensky) “Maak geen verliezers” (Edery en Mollick) “Houdt het simpel” (Edery en Mollick)
12
De opdracht Toevoeging spelelementen
Case De opdracht Toevoeging spelelementen Het gehele platform moet aanvoelen als een spel
13
Case The Phone House Europese winkelketen (Engelse oorsprong) 195 vestigingen in Nederland Klantvriendelijkheid en service
14
Doelgroeponderzoek Contact met de Learning & Development Manager
Case Doelgroeponderzoek Contact met de Learning & Development Manager Enquête Medewerkers Bezoek vestigingen
15
Toevoegingen Matches Punten (per onderdeel en actief en inactief)
Case Toevoegingen Matches Punten (per onderdeel en actief en inactief) Levels Competitie Highscores per match Highscores totaalscore (individueel en in teams) Trofeeën Toevoeging tijdens matches Tutorial
16
Case Visuals
17
Case Visuals
18
Case Visuals
19
Case Visuals
20
Case Visuals
21
Case Visuals
22
Toekomstplannen The Phone House en eventueel andere bedrijven Uitwerken in een aantal versies Knowledgegaming.com
23
Reflectie Snelle start scriptie, obstakels
Feedback groenlichtpresentatie Tevreden met resultaat A New Spring gaat het plan werkelijk gebruiken
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.