Download de presentatie
GepubliceerdWillem Segers Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Met het oog op vrouwenmarketing “Vrouwen aan de macht”
Coolhunt Met het oog op vrouwenmarketing “Vrouwen aan de macht”
2
Wat is vrouwen aan de macht? Ons perspectief
- De samenleving verandert continu. - Vrouwen naar de top Het is nog een mannenwereld.
3
Ons perspectief Madeleine Albright (ex-minister buitenlandse zaken VS) tegen vrouwelijke studentes in Nova collegetour, 21 februari 2008: “Je moet hard werken, je moet op zijn minst twee keer zo hard werken als mannen. Er is geen ruimte voor middelmatige vrouwen. Er schijnt genoeg plaats te zijn voor middelmatige mannen.”
4
De Coolhunt Steeds meer marketing gericht op vrouwen
In onze coolhunt zagen wij: Steeds meer marketing gericht op vrouwen Doel: sterker en zelfstandiger worden Boeken en magazines Rolmodellen die mooi EN slim zijn Die trend ook in lingerie te zien
8
De Coolhunt Maar… Mannen bezig met uiterlijk
Steeds meer producten ‘FOR MEN’ Coca Cola Zero, Labello, Adrélon FOR MEN Sieraden en accessoires voor mannen
10
De Ontwikkeling Wij zien deze ontwikkeling als een soort wip.
Man en vrouw meer naar elkaar toe Er ontstaat een balans Meer gelijkwaardig Vrouwen meer kans in mannenwereld
11
De Ontwikkeling Want mannen en vrouwen zijn nou eenmaal niet gelijk, maar kunnen wel gelijkwaardig zijn. Bijvoorbeeld: Man fysiek sterker Vrouw mentaal sterker Man sneller seksueel beïnvloedbaar Vrouw sneller emotioneel beïnvloedbaar
12
Toekomstbeeld De trend die wij zien
Is dat vrouwen aan de macht zal voortzetten… Mits voldoende geaccepteerd en gestimuleerd vanuit het bedrijfsleven,grote rol voor media. Vervrouwelijking van de man en vermannelijking van de vrouw. Dit kan positieve effecten hebben op de balans en gelijkheid tussen man en vrouw.
13
Toekomstbeeld De trend die wij zien
Aan de andere kant… Te vrouwelijke man of te mannelijke vrouw wordt snel als homoseksueel bestempeld, dat belemmert de trend. Het is namelijk afwijkend. En afwijkend is anders en anders is raar. En hier zitten consequenties aan verbonden.
14
Toekomstbeeld De trend die wij zien
Er blijft een groep die niet meegaat in de trend. In het ideale verre toekomstbeeld zijn de man-man en de vrouw-vrouw vrijwel uitgestorven
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.