Download de presentatie
1
De Toekomst Marketing
2
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
3
De toekomst 4 groepsleden Waarom naam? Yannick Dom Yannick Moelans
Glenn Segers Stéphanie Sels Waarom naam? Jong en toekomstgericht
4
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
5
Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Bedrijf De Toekomst Leveranciers Lidl Intermediairs Geen externe, alles intern
6
Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Klanten Studenten en docenten KHK Turnhout Bedrijfsmanagement Concurrenten Drankautomaat Drank meegebracht van thuis Soepjes van Marleen Belangengroepen BCG
7
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
8
Omgevingsfactoren-analyse (macro)
Demografische ontwikkeling Leeftijdsverdeling 18+ Etnische markt Weinig culturele verschillen Opleidingsniveau Verschillende vooropleiding Gelijklopende opleiding nu Economische omgeving Inkomensverdeling Afhankelijk van eigen zakgeld of eventueel weekendwerk
9
Omgevingsfactoren-analyse (macro)
Sociaal-culturele omgeving Mening over onszelf Diploma (bij iedereen gelijk) Mening over anderen Wederzijds respect en gelijkheid Mening over samenleving Zo weinig mogelijk afval creëren Normen en waarden Zich houden aan regels van de school Natuurlijke omgeving Vervuiling Technologische ontwikkeling Meer kans tot reclame
10
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
11
SWOT-analyse Micro Strenghts Grote beginvoorraad
+ - Micro Strenghts Grote beginvoorraad Geen tussenpersonen (onafhankelijk) Leergierig Weaknesses Tamelijk weinig potentiële klanten Veel concurrenten Onervarenheid Macro Opportunities Klein leeftijdsverschil, wensen zijn tamelijk gelijk Geen etnische verschillen 100% geletterd meer mogelijkheden tot reclame Iedereen is gelijk Iedereen moet zich aan de geldende normen houden Weinig verschillende subculturen Recyclage is 100% mogelijk Technologische ontwikkeling Threats Sommige dagen weinig volk mindere kans op verkopen Velen zijn afhankelijk van hun zakgeld Geen voorkennis over eerdere aankopen Ontstaan van afval
12
SWOT-analyse (micro) Strenghts Weaknesses Grote beginvoorraad
Onafhankelijk van tussenpersonen Leergierig Weaknesses Tamelijk weinig potentiële klanten Concurrentie Onervarenheid
13
Swot-analyse (macro) Opportunities Threats Klein leeftijdsverschil
Iedereen gelijk Iedereen is verplicht de geldende regels te volgen Technologische ontwikkeling Threats Bepaalde dagen minder mensen aanwezig Afhankelijk van zakgeld Afval
14
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
15
SMART-doelstelling Specifiek: Marketingplan en fouten van 2MKT zoeken
Meetbaar: Verkoop en beoordelingen Acceptabel: Bijleren Realistisch: Veel voorbereidingstijd Tijdsgebonden: 18 mei 2010
16
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
17
Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix
18
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
19
Marktsegmentatie
20
Marktsegmentatie Weinig vraag bij het eten
Meer vraag naar gekoelde drankjes, dus zorgen voor koeling (koelbox, ijskastje,…)
21
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
22
doelgroepkeuze Zo veel mogelijk personen De studenten
Verschillende smaken Meer verkoopmomenten
23
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
24
Marketingmix Product Prijs Promotie Plaats Mixxed Up (energiedrank)
€ 0.50 (aanpasbaar) Promotie Affiches Toledo Edumail Plaats Cafetaria
25
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
26
budgetten Zelf ingestoken budget Verwachte omzet Wisselgeld kas
Affiches Koelbox Verwachte omzet 5 per dag verkopen
27
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
28
Actieprogramma’s Theorie praktijk Collectieve samenwerking
Werkwijze in chronologische volgorde ‘de Toekomst’ Afspraken met begeleiders Marktsegmentatie Testen op Toledo Individueel Rapport + presentatie
29
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
30
besluit Moeilijkheid SMART-doelstelling
31
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
32
Einde Bedankt voor uw aandacht Vragen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.