De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De Toekomst Marketing.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De Toekomst Marketing."— Transcript van de presentatie:

1 De Toekomst Marketing

2 inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

3 De toekomst 4 groepsleden Waarom naam? Yannick Dom Yannick Moelans
Glenn Segers Stéphanie Sels Waarom naam? Jong en toekomstgericht

4 inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

5 Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Bedrijf De Toekomst Leveranciers Lidl Intermediairs Geen externe, alles intern

6 Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Klanten Studenten en docenten KHK Turnhout Bedrijfsmanagement Concurrenten Drankautomaat Drank meegebracht van thuis Soepjes van Marleen Belangengroepen BCG

7 inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

8 Omgevingsfactoren-analyse (macro)
Demografische ontwikkeling Leeftijdsverdeling 18+ Etnische markt Weinig culturele verschillen Opleidingsniveau Verschillende vooropleiding Gelijklopende opleiding nu Economische omgeving Inkomensverdeling Afhankelijk van eigen zakgeld of eventueel weekendwerk

9 Omgevingsfactoren-analyse (macro)
Sociaal-culturele omgeving Mening over onszelf Diploma (bij iedereen gelijk) Mening over anderen Wederzijds respect en gelijkheid Mening over samenleving Zo weinig mogelijk afval creëren Normen en waarden Zich houden aan regels van de school Natuurlijke omgeving Vervuiling Technologische ontwikkeling Meer kans tot reclame

10 inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

11 SWOT-analyse Micro Strenghts Grote beginvoorraad
+ - Micro Strenghts Grote beginvoorraad Geen tussenpersonen (onafhankelijk) Leergierig Weaknesses Tamelijk weinig potentiële klanten Veel concurrenten Onervarenheid Macro Opportunities Klein leeftijdsverschil, wensen zijn tamelijk gelijk Geen etnische verschillen 100% geletterd  meer mogelijkheden tot reclame Iedereen is gelijk Iedereen moet zich aan de geldende normen houden Weinig verschillende subculturen Recyclage is 100% mogelijk Technologische ontwikkeling Threats Sommige dagen weinig volk  mindere kans op verkopen Velen zijn afhankelijk van hun zakgeld Geen voorkennis over eerdere aankopen Ontstaan van afval

12 SWOT-analyse (micro) Strenghts Weaknesses Grote beginvoorraad
Onafhankelijk van tussenpersonen Leergierig Weaknesses Tamelijk weinig potentiële klanten Concurrentie Onervarenheid

13 Swot-analyse (macro) Opportunities Threats Klein leeftijdsverschil
Iedereen gelijk Iedereen is verplicht de geldende regels te volgen Technologische ontwikkeling Threats Bepaalde dagen minder mensen aanwezig Afhankelijk van zakgeld Afval

14 inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

15 SMART-doelstelling Specifiek: Marketingplan en fouten van 2MKT zoeken
Meetbaar: Verkoop en beoordelingen Acceptabel: Bijleren Realistisch: Veel voorbereidingstijd Tijdsgebonden: 18 mei 2010

16 inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

17 Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix

18 inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

19 Marktsegmentatie

20 Marktsegmentatie Weinig vraag bij het eten
Meer vraag naar gekoelde drankjes, dus zorgen voor koeling (koelbox, ijskastje,…)

21 inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

22 doelgroepkeuze Zo veel mogelijk personen De studenten
Verschillende smaken Meer verkoopmomenten

23 inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

24 Marketingmix Product Prijs Promotie Plaats Mixxed Up (energiedrank)
€ 0.50 (aanpasbaar) Promotie Affiches Toledo Edumail Plaats Cafetaria

25 inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

26 budgetten Zelf ingestoken budget Verwachte omzet Wisselgeld kas
Affiches Koelbox Verwachte omzet 5 per dag verkopen

27 inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

28 Actieprogramma’s Theorie  praktijk Collectieve samenwerking
Werkwijze in chronologische volgorde ‘de Toekomst’ Afspraken met begeleiders Marktsegmentatie Testen op Toledo Individueel Rapport + presentatie

29 inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

30 besluit Moeilijkheid SMART-doelstelling

31 inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro)
Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

32 Einde Bedankt voor uw aandacht Vragen


Download ppt "De Toekomst Marketing."

Verwante presentaties


Ads door Google