Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdElias Claessens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Welkom bij deze regio reflectiebijeenkomst
2
Programma
3
Doel van deze Regio reflectiebijeenkomst Het transformeren van regio 15 van ‘B’ naar een ‘A’ cluster binnen het vijfjaren plan
4
Planning Voor de komende 1,5 jaar houdt dit concreet in: 50 mensen hebben de Ruhi-sequence gedaan 20 leerkringen 20 kinderklassen 20 meditatieve bijeenkomsten Voor de komende 6 maanden houdt dit concreet in: 25 mensen hebben de Ruhi-sequence gedaan 10 leerkringen 10 kinderklassen 10 meditatieve bijeenkomsten
5
Systematische groei in onze regio december 2004
6
intensieve groei 2.1 par. 2.2 par. 2.3 par 2.4 Stuwkracht opbouwen ABCD bahá'í populatie regio X
7
ABCD intensieve groei 2.1 par. 2.2 par 2.3 par. 2.4 Stuwkracht opbouwen X bahá'í populatie regio bahá'í populatie regio
8
intensieve groei 2.1 par. 2.2 par. 2.3 par. 2.4 Stuwkracht opbouwen ABCD bahá'í populatie regio X intensief onderricht gemeenschap opbouwen bahá'í populatie regio training
9
Wanneer dit patroon eenmaal is bereikt, is het mogelijk systematisch te handelen en zijn doeltreffendheid te vergroten. training bahá'í populatie regio gemeenschap opbouwen intensief onderricht bahá'í populatie regio groeicyclus
10
bahá'í populatie regio training gemeenschap opbouwen intensief onderricht groeicyclus 50 nieuwe gelovigen Veronderstel dat je een activiteitenpatroon wilt opbouwen om 50 nieuwe gelovigen per jaar te bereiken.
11
bahá'í populatie regio training gemeenschap opbouwen intensief onderricht groeicyclus Om dit niveau van groei te bereiken, hoeveel contacten zou je dan moeten toevoegen aan onze “gemeenschap van betrokkenen”? 50 nieuwe gelovigen 300 niet-bahá'í deelnemers
12
bahá'í populatie regio training gemeenschap opbouwen intensief onderricht groeicyclus 300 leerkringen: 20 kinderklassen: 20 medit. bijeenkomsten: 20 Hoeveel kernactiviteiten zijn er nodig om dit aantal contacten te bereiken? 50 nieuwe gelovigen niet-bahá'í deelnemers
13
bahá'í populatie regio training gemeenschap opbouwen intensief onderricht groeicyclus leerkringen: 20 kinderklassen: 20 medit. bijeenkomsten: 20 50 150 - 200 boek 1 boek 7 Om dit aantal kernactiviteiten te bereiken, hoeveel mensen moeten dan de serie boeken voltooid hebben? 50 nieuwe gelovigen 300 niet-bahá'í deelnemers
14
training gemeenschap opbouwen intensief onderricht bahá'í populatie regio groeicyclus leerkringen: 20 kinderklassen: 20 med. bijeenkomsten: 20 50 150 - 200 boek 1 boek 7 Deze aantallen zijn schattingen. De ervaring in onze regio zal ons helpen meer realistische getallen te gebruiken. 50 nieuwe gelovigen 300 niet-bahá'í deelnemers
15
bahá'í populatie regio 15: 138 Cluster Haaglanden boek 1boek 2boek 3boek 4boek 6boek 7leerkring en kinderklas sen medit. bij- eenkomsten geschatte. Niet-Bahá’ís 2002 2003 2004 ? nieuwe gelovigen 0 2 - 7 7 14 36 leerkringen: 5 kinderklassen: 1 medit. bijeenkomsten:4 ? niet-bahá'í deelnemers 36 14 7 7 2 0 5 1 4 ?
16
bahá'í populatie regio 15: 138 Cluster Haaglanden boek 1boek 2boek 3boek 4boek 6boek 7leerkring en kinderklas sen medit. bij- eenkomsten geschatte Niet-Bahá’ís 2002 2003 2004 ? nieuwe gelovigen 2 7 - 7 7 19 40 leerkringen: 7 kinderklassen: 2 medit. bijeenkomsten:5 ? niet-bahá'í deelnemers 36 14 7 7 2 0 5 1 4 ? 40 19 7 7 7 2 7 2 5 ?
17
bahá'í populatie regio 15: 138 Cluster Haaglanden boek 1boek 2boek 3boek 4boek 6boek 7leerkring en kinderklas sen medit. bij- eenkomsten geschatte Niet-Bahá’ís 2002 2003 2004 ? nieuwe gelovigen 5 8 - 21 10 29 56 leerkringen: 8 kinderklassen: 4 medit. bijeenkomsten:8 20 niet-bahá'í deelnemers 36 14 7 7 2 0 5 1 4 ? 40 19 7 7 7 2 7 2 5 ? 58 34 17 20 8 5 8 4 8 20
18
Wat zijn de huidige uitdagingen? Zijn er genoeg leerkringbegeleiders? Is de training effectief? Worden de vrienden aangemoedigd om deel te nemen aan de leerkringen? Wat is de juiste balans tussen leerkringen and centraal georganiseerde cursussen? intensieve groei ABCD bahá'í populatie regio X
19
ABCD intensieve groei X bahá'í populatie regio Wat zijn de huidige uitdagingen? Hoe kunnen intensieve trainingen georganiseerd worden? Nemen kernactiviteiten toe? Hoe kunnen we de deelname van niet-bahá’ís aan de kernactiviteiten vergroten? Hoe bereiken we enige beginnende toename van groei? Dragen regioreflectiebijeenkomsten bij aan het leerproces en aan de vooruitgang van de regio?
20
regio “Bestuur” InstituutRegio groei Comité leerkringbegeleiders jeugd kinderklas leraren - onderricht projecten - versterken van Raden - regioreflectie bijeenkomsten - huisbezoeken / verdieping instituut regio/cluster coördinatorsecretaris van regio / facilitator - vermeerderen van meditatieve bijeenkomsten - verzamelen van statistiek faciliteren
21
Hoe gaan we met onze tijd om? 1: Noem één ding dat u kunt doen en niet doet en dat een enorm positief effect op uw leven heeft als u het wel doet 2: Noem iets dergelijks wat het instituutproces betreft
22
4 generaties tijdmanagement 1- Rapporten en inventarisatielijsten 2- Kalenders en agenda’s 3- Prioriteiten (nu!)
23
4e generatie 4- gebasseerd op 2 factoren: 1- Dringend 2- Belangrijk Belangrijk Niet-Belangrijk DringendNiet-Dringend 1 3 2 4 Crises Urgente problemen Planning Werken aan relaties Interrupties Sommige post Tijdverdrijf
24
Belangrijk Niet-Belangrijk DringendNiet-Dringend 1 3 2 4 Totale onverantwoordelijkheid Afhankelijk van anderen Stress Overspannenheid Visie Systematisch Discipline Resultaat
25
De instrumenten 1- Heldere principes 2- Duidelijk besef van je persoonlijke roeping 3- Aandacht voor wat belangrijk is en wat dringend 4- Voortdurend evenwicht tussen je activiteiten en je vermogen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.