Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEva Hermans Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Casemanagement Groep Presentatie Hetty Ronner Pierre van Ham René van Laere 10 november 2009
2
Zekerheid
3
Inleiding Doelstelling/beoogde resultaten Doelstelling/beoogde resultaten Wie doet welk deel van de presentatie Wie doet welk deel van de presentatie
4
( Sociale ) Zekerheid Definitie sociale Zekerheid Definitie sociale Zekerheid Volksverzekering en Sociale werknemersverzekering Volksverzekering en Sociale werknemersverzekering
5
Even geen cent te makken, wat nu!
6
Wmo Wet maatschappelijke ondersteuning
7
Minnelijke schikking Minnelijke schikking Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen (WSNP), via een vonnis van de kantonrechter. Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen (WSNP), via een vonnis van de kantonrechter. Schuldhulpverlening
8
Routing schuldhulpverlenig Aanvraag formulier Dossier compleet Intake gesprek Contact schuldeisers Voorstel schuldeisers Besluit positief/negatief
9
Casus Mevrouw Y. gescheiden, 2 uitwonende kinderen, na scheiding doorblijven werken, totdat zij 3 jaar geleden werd ontslagen. Mevr. Y. bleef meer geld uitgeven dan haar inkomsten waren. Mevrouw Y. gescheiden, 2 uitwonende kinderen, na scheiding doorblijven werken, totdat zij 3 jaar geleden werd ontslagen. Mevr. Y. bleef meer geld uitgeven dan haar inkomsten waren. Nadat de deurwaarder aan de deur is geweest, een vriendin toevallig op dat moment aanwezig, en adviseert haar ISD/Gemeente/Wmo. Nadat de deurwaarder aan de deur is geweest, een vriendin toevallig op dat moment aanwezig, en adviseert haar ISD/Gemeente/Wmo. Welke stappen moet mevr. Y. doorlopen om in aanmerking te komen voor schuldsanering. Welke stappen moet mevr. Y. doorlopen om in aanmerking te komen voor schuldsanering. Wat voor rol speelt de casemanager hierin Wat voor rol speelt de casemanager hierin
11
Rol casemanager Klankbord Klankbord Begeleider Begeleider Stimulator Stimulator Intermediair Intermediair
12
Bijdrage Casemanager Preventief Preventief Intake Intake Begeleiding Begeleiding Voortgang Voortgang Nazorg Nazorg
13
Vaardigheden casemanager Klantgerichtheid Klantgerichtheid Resultaatgericht Resultaatgericht Vakmanschap Vakmanschap Analytisch vermogen Analytisch vermogen Communicatieve vaardigheden Communicatieve vaardigheden Stressbestendig Stressbestendig
14
Conclusie De casemanager heeft veel uitdagingen De casemanager heeft veel uitdagingen Mensenlijk/zakelijk Mensenlijk/zakelijk Sociaal vaardig Sociaal vaardig Succes/teleurstelling Succes/teleurstelling Eigen grenzen bewaken Eigen grenzen bewaken
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.