Download de presentatie
GepubliceerdAugusta Jonker Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers
2
B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers
Studiemiddag 26 november 2008 B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers 2
3
B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers
Opbouw Afspraken maken i.v.m. leerlijn spelling Handelingsplan voor spelling (stappenplan) Inhoud groepsplan Groepsplan voor je eigen groep maken B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers 3
4
B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers
Afspraken 1. Hoe wordt geleerd (onderwijsvisie)? 2. Tot welke resultaten (doelen)? 3. Wat dient geleerd te worden (inhouden)? 4. Hoe verloopt het leren (leeractiviteiten?) 5. Welke rol vervult iedere professional? 6. Waarmee wordt geleerd (materialen)? 7. Met wie wordt geleerd (groepering)? 8. Wanneer vindt leren plaats (tijd)? 9. waar wordt geleerd (plaats)? 10. Hoe wordt het leren geëvalueerd? B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers
5
B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers
Afspraken 6.Waarmee wordt geleerd (materialen)? 7. Met wie wordt geleerd (groepering)? 8. Wanneer vindt leren plaats (tijd)? 9. waar wordt geleerd (plaats)? 10. Hoe wordt het leren geëvalueerd? B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers
6
Stappenplan HP spelling
Stap 1: afname PI-dictee (september) Stap 2: samen met IBer groepsplan maken (september) Stap 3: instapdictee’s afnemen (niveau 1 of 2) Stap 4: uitvoeren groepsplan Stap 5: afname controledictee’s (als oefenstof is afgerond) Stap 6: afname PI-dictee (februari/maart) Stap 7: opstellen nieuw groepsplan B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers
7
B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers
Stappenplan spelling Waar kan ik het vinden? Ga naar: 1. Intranet 2. Gedeelde documenten 3. Spelling B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers
8
B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers
Groepsplan Leerlingen op leerlijn plaatsen Op welk niveau instructie geven Instructiegroepjes maken Leerstof samenstellen Vastgestelde periode van tijd aangeven hoe lang je aan het onderdeel gaat werken Gegevens verzamelen z.a. dagelijks werk, toetsen, gesprekken, observaties Evaluatie twee maal per jaar B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers
9
Hoe maak je een groepsplan?
Uitgangspunt klassenstaat PI-dictee Clusteren van kinderen met dezelfde uitval op categorieën vormen van maximaal 3 instructiegroepen Planning en organisatie invullen Zie voorbeeld B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers
10
B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers
Opdracht Groep 1:Ida en de groepen A,B,C Groep 2:Asna en de groepen D, F, J Groep 3:Marja en de groepen E, H, I Groep 4:Edith en de groepen G, K Groep 5:Betty, Sjanie en Daghulpen Groep 6:Anita en Jutters, Banjaard B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers
11
B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.