Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFrancisca Desmet Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Wordt u al geholpen? Patientgerichte zorg, vanuit perspectief van de zorgverzekeraar
Wiro Gruisen, manager Regioregie Caphri, Kasteel Vaeshartelt 3 april 2012
2
Zorgverzekeringsbedrijf 3.3 miljoen verzekerden
3 labels: CZ, Delta Lloyd, Ohra Wiro Gruisen Leergang Zorg 2010
3
Bij CZ zijn de leden de baas
4
Partnerships met patientenorganisaties
Wiro Gruisen Leergang Zorg 2010
5
Goed idee? Vertel het ons!
6
Missie CZ: het publieke doel op nr. 1
ons doel is ertoe doen als maatschappelijke onderneming doel is kwaliteit omhoog te brengen en daarmee uiteindelijk de kosten omlaag we pakken de regie…. dat hebben we laten zien bij borstkanker en dat gaan we voor meer aandoeningen doen wij spreken zorginstellingen aan op hoe zij werken aan menslievende zorg het perspectief van de patiënt is het enige gerechtvaardigde perspectief bron: CZ maatschappelijk verslag 2010 Wiro Gruisen Leergang Zorg 2010
7
Positionering CZ
8
Hoe werkt het volgens CZ:
4. op macroniveau: kwalitatief goede, toegankelijke en betaalbare zorg (artikel 22 GW) 2.Verzekerde ondersteunen bij keuze uit zorgaanbod en bij zelfzorg 3. goede zorg tegen een goede prijs zorgverzekeringsmarkt zorgverleningsmarkt zorginkoopmarkt 1.actieve zorginkoop om de zorg te verbeteren
9
Perspectief patiënt
10
Perspectief patiënt: effectieve zorg
11
CZ: klant verzekerd van goede zorg?
13
Perspectief patiënt: communicatie en meebeslissen
14
Communicatie en meebeslissen
De Boer, Delnoij ea, maart 2012
15
Beschikbare keuzehulpen nauwelijks gebruikt
Bron: Kies Beter CBO
16
1e CZ-pilot ‘gezamenlijke besluitvorming’
17
Perspectief patiënt: zorg voor chronisch zieken
18
Chronisch zieke verzekerd van goede zorg
en ondersteuning bij zelfzorg
19
Zelfmanagement doe je samen
De Eerstelijns, februari 2012
20
Mijn Gezondheidsplatform: integraal onderdeel van de behandeling
NRC 24 maart 2012
21
Gezondheidsplatform is middel, geen doel
22
Perspectief patiënt: patientervaringen
23
CZ-verzekerden adviseren CZ-verzekerden
3.3 miljoen CZ-verzekerden keuzehulp zorginkoper
24
The ultimate question
25
Score Ziekenhuisvergelijker
26
Tijd en aandacht
27
Introductie Proms: effect van de behandeling vanuit patiëntperspectief
28
Effectiviteit heupoperatie
29
Perspectief patiënt: zorgzame zorg
31
Platform Zorgzame zorg voor ‘tijd en aandacht’
32
Online platform Zorgzame zorg (under construction)
33
Succes verzekerd? Nivel 2011
34
Wat volgt? Regioregie! bron: RVZ achtergrondstudie Ziekenhuislandschap, 2011 Wiro Gruisen Leergang Zorg 2010
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.