Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMarcella Devos Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Welkom Online begeleiden en opvolgen van cursisten, de sleutel tot succesvol e-leren!
2
Voorstelling –Bert Coolen (BE-ODL) –Hilde Schaerlaekens (Toll-net)
3
Voorstelling Toll-net –Zie presentatieZie presentatie
4
Wie zijn jullie? –Naam? –Ervaring met e-leren? –Ervaring met e-feedback en/of audio- feedback? –Vakgebied? –School? –Verwachtingen voor deze workshop?
5
Uitgangspunt van deze workshop
6
Face-to-face onderwijs
9
E-leren
12
Programma voor de pauze –Kennismaking –Cursistenopvolging –Schriftelijke feedback
13
Programma na de pauze in computerlokaal –Audio-feedback met audacity –Peer-feedback met VoiceThread
14
Cursistenopvolging
15
Cursistenopvolging Schrijf op elke post-it (3) één manier (hulpmiddel, techniek, …) die je gebruikt om je cursisten goed te volgen in “face-to-face” cursussen
16
Cursistenopvolging Verzamel alle post-its en groepeer ze in clusters
17
Cursistenopvolging Start!
18
Cursistenopvolging Vertaal deze clusters naar hun variant bij e-leren
19
cursistenopvolging Gevonden clusters bij e-leren..
20
Actief/passief Volg je jouw cursisten passief of actief op?
21
Tijdsinvestering Vraagt cursistenopvolging veel tijd?
22
Tracking en logging Moodle: http://moodle.toll-net.be http://moodle.toll-net.be Dokeos: www.zelfleren.eu/dokeos www.zelfleren.eu/dokeos
23
Tracking en logging Welke gegevens zijn bruikbaar? Welke niet? Hoe gebruik je die gegevens?
24
Tracking en logging Privacy van de cursist?
25
Login problemen Login problemen moeten ZEER SNEL opgelost worden! Is dit in jouw centrum gegarandeerd?
26
Schriftelijke Feedback
27
Algemene principes feedback 1.Vertrek van de fout 2.Wees concreet 3.Ik-vorm 4.Zet cursisten terug op weg …
28
10 voorbeelden We vertrekken van een voorbeeld om daar een tip/principe uit af te leiden
29
Voorbeeld 1
31
Tip 1 Affectie is basis van het leerproces tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
32
Voorbeeld 2 tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
33
Voorbeeld 2 tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
34
Tip 2 Structureer je feedback tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
35
Voorbeeld 3 tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
36
Voorbeeld 3 tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
37
Tip 3 Aanreiken van kennis -> kennis verbreden en verdiepen tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
38
Voorbeeld 4 tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
39
Voorbeeld 4 tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
40
Tip 4 Een coach luistert naar wat niet is gezegd tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
41
Voorbeeld 5 tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
42
Voorbeeld 5 tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
43
Tip 5 Zorg dat er een dialoog tot stand komt tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
44
Voorbeeld 6 tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
45
Voorbeeld 6 tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
46
Tip 6 Beperk het aantal vragen in je feedback tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
47
Voorbeeld 7 tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
48
Voorbeeld 7 tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
49
Tip 7 Samen partner in het leerproces tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
50
Voorbeeld 8 tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
51
Voorbeeld 8 Tip: Merk op dat de tekst heel klein is tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
52
Tip 8 Hou je feedback kort tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
53
Voorbeeld 9 tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
54
Voorbeeld 9 tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
55
Tip 9 Voorzichtig zijn met rechtstreekse aanvallen …. Liever langs een omweg … de cursist zelf terug laten nadenken… tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
56
Tip 10 Een e-coach is veel online en vlot bereikbaar voor zijn cursisten tip 1tip 1 tip 2 tip 3 tip 4 tip 5 tip 6 tip 7 tip 8 tip 9 tip 10tip 2tip 3tip 4tip 5tip 6tip 7tip 8tip 9tip 10
57
jullie tips Welke tips hebben jullie nog?
58
pauze en koffie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.