Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGijs Adam Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Disseminatie Masterclass RVO
2
Opzet Waarom? Wie? Wat? Waar? Hoe?
3
Waarom? Van onderzoekers naar ‘veld’. Introductie van onderzoekers Informatie overdracht Basis voor implementatie inzichten, instrumenten, methodieken Van ‘veld’ naar onderzoekers < Van ‘veld’ naar onderzoekers Feedback van praktijkdeskundigen Casuïstiek en praktijkervaring (beleid en interventie) ter illustratie/nuancering/weerspreking Basis voor verdere disseminatie
4
Wie? Centrale organisaties (multi-level) In ‘klankbordgroep’, delphi-panel, focusgroep. Managers, beleidsmakers en professionals Via ‘klankbordgroep’, organisaties, adressenlijsten, respondenten onderzoek, etc. Cliënten Via cliëntenraden, respondenten, centrale organisaties.
5
Wat? Maak onderscheid tussen: Centrale concepten en Theoretische inzichten Empirische bevindingen Instrumenten en Methodieken Bepaal thematiek en doelgroep in overleg met de ‘klankbordgroep’. RVO: -Motivatie vertrouwen en capabilities -Moeheid -Sturen op prestatie in de re-integratie. Hoe doe je dat?
6
Waar? De deelnemers moeten er een vrij dagdeel voor nemen, huiswerk maken en actief participeren. DUS: In een gastvrije omgeving Goed verzorgd: lunch, hapje en drankje.
7
Hoe? Combinatie van informatie en interactie. VOORAF: 1.Omschrijf duidelijk het doel van de bijeenkomst 2.Laat deelnemers huiswerk maken (bijvoorbeeld literatuur bestuderen, huiswerkvraag, casusbeschrijving) TIJDENS: 1.Starten met aansprekende lezingen, op doelgroep afgestemd. 2.Werkgroepen op basis van casuïstiek, bespreken stellingen 3.Nabeschouwing en reflectie. 4.Informele nazit.
8
Hoe? OPDRACHT: 1.Beschrijf in 10 minuten voor je eigen onderzoeksprogramma: Waarom? Wie? Wat? Waar? Hoe? 2. Bereid je voor op de presentatie van je disseminatievoorstel.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.