Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdStefan Aerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
En begrijpen we elkaar dan? Hoe benaderen we elkaar ? Ellen Witteveen 6 november 2010 ‘Roeien met de riemen die je hebt’
2
Als je moet leven met een hersenletsel…..
5
Hoe organiseer je je leven?
6
Communiceren in de driehoek persoon met hersenletsel belangrijke naaste professional
7
Wat is een persoonlijk-professionele relatie? -Menselijk contact; betrokkenheid -Begrip -Erkenning (van lijden, van behoeftes, van mens-zijn) -Waardigheid -Menselijke maat
8
Herstelondersteunend Dialoog-gestuurd Kernbegrippen
9
Wat mag u van een professional verwachten? Heeft kennis van zaken Weet wat de klant nodig heeft ‘Kent’ de cliënt Is en kent zichzelf
10
Niet zo : complexe communicatie
12
Zing voor heel even Zing voor heel even, zing maar Zing voor heel even Dan kun je wat beleven
13
Wat vindt u nu goede hulpverlening? Als hij te vertrouwen is Als hij zich met je verbindt Als hij je begrijpt Als hij je serieus neemt Als hij je bevestiging geeft Als hij je veiligheid biedt Als hij je ‘baat’ biedt
14
Hoe hoort de hulpverlener zich op te stellen? terughoudend ondersteunend aansluitend positief bekrachtigend bemiddelend includerend
21
Zing voor heel even Zing voor heel even, zing maar Zing voor heel even Dan kun je wat beleven
22
Ervaringen hebben of Ervaringsdeskundigheid Iedereen heeft ervaringen. Het is belangrijk om als cliënt die ervaringen uit te spreken naar hulpverleners om ervan te leren.
23
Ervaringsdeskundigheid Je kunt deskundig worden in de Omgang met je eigen gedrag Omgang met hulpverleners Omgang met reacties op jou van anderen Omgang met lotgenoten
24
Welke informatie heb je nodig?
25
En nu verder….
26
Mantelzorglied Door Dewy Karsten Schuler
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.