Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRuben Aalderink Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
WELKOM BIJ
2
Werken met gevoel Gevoel en intuïtie als beste raadgever
3
De rode draad
4
PROGRAMMA 1.Introductie 2.Plan van Aanpak 3.Boosheid in gesprekken 4.Afsluiting, vragen
5
Introductie a) Waarom nieuwe manier van advisering? b) De mens achter de ondernemer centraal c) Vertrouwen
6
Plan van aanpak
8
Emoties in gesprekken Bij een plotselinge stijging van het emotionele niveau (boosheid) vertraagt de menselijke informatieverwerking. Er ontstaat een zogenaamde tunnelvisie. Wat betekent dit voor een gesprek?
9
Emoties in gesprekken Opdracht in tweetallen
10
Rationeel gebied
11
Omgaan met boosheid Waar komt boosheid vandaan? Normen zijn geschaad Gevoel van oneerlijkheid Functie = Het moet niet vaker gebeuren
12
Omgaan met boosheid Brenger van boodschap of een confronterende vraag heeft vaak een kapstokfunctie ‘Don’t shoot the messenger’ Maar toch is deze rol soms onvermijdelijk De brenger van confronterend nieuws wordt door de ontvanger geassocieerd met de boodschap
13
Omgaan met boosheid Niet in de verdediging schieten Niet contra-agressief worden Gesprekken zullen van de inhoud weg gaan Blijf zoveel mogelijk bij de inhoud Geef reflecties (verwoorden wat iemand aan emoties laat zien) Herhaling van de eigen boodschap
14
Omgaan met boosheid Voorbeeldgesprek Wat valt er op?
15
Omgaan met boosheid sterktesvalkuilen - Niet persoonlijk opvatten - reageren op de inhoud - reflecteren (U vindt dat…) - Stoom laten blazen - niet teveel op je eigen gevoelens in gaan - Defensief reageren - Contra-agressief - Te snel met argumenten komen - Eigen gevoelens nemen de overhand
16
Afsluiting VRAGEN ?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.