Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLeona Baert Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Kleurrijk Spiegelen JGZ 15 december 2012 Marjolijn van Leeuwen; st Pharos Koos Bartels; Zorggroep Almere
2
Doelstelling: Bevorderen clïentgerichtheid van medewerkers en organisatie En daardoor: betere kwaliteit van zorg betere kwaliteit van zorg
3
Effect spiegelen: brengt perspectief van patiënt dichterbij spoort blinde vlekken op reikt kennis en praktische handvaten aan leidt tot concrete verbeteracties
4
gespreksleider gespreksleider deelnemers spiegelgesprek toehoorders
6
Programma spiegelbijeenkomst ontvangst (2x) kringgesprek vragen van toehoorders vragen van gespreksdeelnemers afsluiting lunch of borrel lunch of borrel…
7
“als de dokter geeft jou haast, jij kunt jouw verhaal niet goed vertellen.. “a ls jij niet goed Nederlands spreekt”, zij kijken alleen naar kind en niet luisteren naar jou …” “ als je met vragen over het gedrag van je peuter komt, zien ze hem meteen als een probleemkind. Dus als er iets is ga ik liever naar de dokter …” Opvallende uitspraken
8
Voorbereiding literatuur & document onderzoek verkenning onder medewerkers werving van ouders voorbespreking gespreksleider
9
Vervolgtraject uitkomsten leggen naast eigen werkwijze eigen normen en waarden sterkte/zwakte analyse concrete verbeterplannen training oudergesprekken
10
Discussie: 1. Welke vragen geef je de gespreksleider mee? 2. welke ouders heb je nodig om deze vragen te beantwoorden? 3. en hoe ga je die bereiken?
11
aandachtspunten intensief traject samenstelling gespreksgroep vaardigheden gespreksleider overheersende thema’s sociaal wenselijke antwoorden concrete verbeteracties: ja maar van korte duur tenzij…
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.